Toon posts:

256 MB+swapfile

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren op de beurs in Arnhem 128 MB erbij gekocht ( 269,-).
Totaal heb ik nu 256 MB.

Wat zijn nu de beste instellingen voor de swapfile?? Wordt er nog wel geswapt?Of is er nu voldoende werkruimte?
Ik draai zware spellen en gebruik ook photoshop.

Ik weet het, deze vraag is vast al eens gesteld, maar daar heb ik toen vast niet zo veel aandacht aan besteed...omdat het voor mij niet van toepassing was.

Alvast bedankt voor evt. tips!

Verwijderd

swapt nog wel. Wat veel helpt is onder win98 netwerk server aanzetten dan swapt ie bijna niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, daar stond hij al op.

Heb inmiddels zwaar het idee dat er iets mis is, systeemloopt vast, met name in spellen.

Ik heb ook nog wat spullen gedownload zoals winamp, die heb ik maar wwer verwijderd.

Hoe weet ik of het systeem instabiel is door de geheugenuitbreiding??? En wat doe ik eraan?
Please help.

Verwijderd

voor de rest heb je nix veranderd ??? alleen geheugen erbij gezet ?? Lijkt wel of geheugen niet helemaal lekker is dan.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ik heb woensdag ook 128+128 erbij gekocht, waarvan ik er nog een moet afstaan, maar ik mag hem zolang hij nog geen andere pc het gebruiken, wel lekker 386meg :), ook een maat van mij het ook 128 erbij, beide hebben we sinds het bijproppen van geheugen stabiliteits problemen, gewoon spontaan door geheugen bij prikken, nu heb we beide gisteren een schone install gedaan, ik van win2k en hij van 98se. Hierdoor is alles opgelost, want ik kon winamp niet eens meer draaien na de upgrade.
Het lijkt wel of windows iets verkeerd doet als er geheugen bijkomt.

Ik heb dit ook gehad op m'n 166mmx die ik van 32 naar 64 heb gebracht toen der tijd, hetzelfde probleem, na een schone install geen problemen meer, buiten de standaard windows fouten die je zolangzamerhand zelf kon opwekken.

Daarom van mijn kant het advies om na een geheugen upgrade de bende te formatten, harde manier maar werkt het best.

Verwijderd

Ik ben dus "die maat" van Trilithium. En ja, het klopt wat hij zegt over dat geheugen! Na mijn geheugenuitbreiding was mijn Windowssysteem niet echt meer stabiel. Het vreemde was dat mijn twee geluidskaarten ;) er niet zo goed over konden! Heel vreemd, maar na een schone install is het weer goed :). Over die swap gesproken: Windows swapt altijd! Je doet er dan ook niet verstandig aan om die boel uit te zetten want dat vertraagd alleen maar! Sommige programma's lopen er ook op vast als ze niet kunnen swappen!!

wie heeft eigenlijk mijn username gepikt???

Verwijderd

Wat zegt mem? Wat zie je in system monitor?
Je gaat toch niet je schijf formatten na iedere upgrade?
Zet iig eerst de hele vm uit en kijk wat-ie doet

Grtzz

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, voor de zdviezen tot nu toe. Ik zie geen vreemde dingen in System.
Maar what the f is vm??? Zal wel stom zijn , maar dat kan ik effe niet plaatsen, zal wel aan mijn geheugen liggen, dat werkt ook niet mee zo.... :(

Verwijderd

Sorry ik bedoel je virtual memory
En je hebt toch in sytem MONITOR gekeken?
Wat zie je bijv. bij swapfile in use? Bij allocated memory? unused physical memory?

Verwijderd

Topicstarter
Oke DrStrange, ik geef het toe, dit gaat mijn petje te boven, dus hier wat gegevens, ik hoop dat je er wat wijzer van wordt en ik uiteindelijk ook :)

ongebruikt fysiek geheugen: 8om
actief wisselbestand: 5.0 M
ander geheugen : 122 M
toegewezen geheugen 220 M
omvang wisselbestand 91 m
Ik hoop dat je er wat aan hebt....

Verwijderd

Topicstarter
Oke, volgens de huidige wijsheden moet de bios automatisch de juiste instellingen geven bij geheugenuitbreiding.
Deze gegevens zouden dus juist moeten zijn....anybody??

SDRAM Timing setting by manual
" " PH limit 32 cycle
"" idle limit 8 ""
"" TRC Timing value 8""
"" TRP Timing value 3 ""
"" Tras Timing value 5""
"" Cas Latency 3""
"" Trcd Timing Value 2""

De bios geeft de mogelijkheid de SDRAM Timing setting op Auto te zetten.

Zou dat een mogelijkheid zijn??
Of maakt dat allemaal geen bal uit en heb ik bad memory gekocht...snik...

Verwijderd

Als het een windows probleem is: controlpanel-->system-->performance-->virtual memory -->disable en kijk dan nog 'ns hoeveel ram win gebruikt
Krijg je random BSOD's? Als je andere dimms ouder zijn maakt het zeker uit wat je RAS, tRCD en CAS timings zijn. Als voor verschillende modules verschillende maximale busspeeds gelden gebruikt-ie de laagste om 4-1-1-1 timing te bereiken. Goeie kans dat je ouwe ram je nieuwe vergald, of omgekeerd. Probeer auto en kijk dan wat de settings zijn

Verwijderd

Topicstarter
Bij auto schakelt tie de laatste 4 settings uit(?) er staat dan een + voor. Bij het opstarten kwam hij net voor bij de bios piei dus dat heb ik maar terug gezet. De 2x 64 MB ( 100mhz net als de 128) is ongeveer 1 jaar oud, dus zo veel verschil kan dat niet maken lijkt mij.
Ik heb er niet veel verstand van. Heb nu de 128 MB in de 1e bank gezet en dan de rest, mag niks uitmaken, maar je weet nooit.
Ik ga een spel spelen om het te testen.
Als het niet werkt gooi ik de 128 er uit... en dan weer kijken.
Mocht je nog ideeen hebben dan graag !!!!

Verwijderd

eh ik bedoelde op auto met alleen je nieuwe ram
je hebt toch geen i440ZX?

Verwijderd

Installeer windows 2000 Prof. Het werk lekker
soepel met 256 MB en stabiel zeker.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Mouse,

Zet boven in je config.sys de volgende regel:

Device= c:\windows\himem.sys /testmem :on

Hier mee test je of je geheugen goed door Dos of windows gebruikt kan worden, dan weet je in ieder geval of het geheugen goed is...

Ja ja ja Nee !!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ja dat is dus het nadeel aan smileys...

het is dus testmem: on (zonder spatie)

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ...uh en misschien meiden, allemaal bedankt voor je reacties.

Heb inmiddels het geheugen terug gebracht naar de winkel ( funprice :( ) en zonder morren mijn centen teruggekregen. Hij kwam bij het opstarten al niet meer voorbij de geheugen test en dat zegt toch wel wat denk ik.

Hoorde ook al meer mensen met hetzelfde probleem ( ook funprice, dat was eens maar niet meer)

Krijg vandaag van mijn computerboer in Ede : Microspeed een moduletje voor 275,-

Als er dan iets mee is, en ik kom er zelf niet uit, dan keren zij de boel binnenste buiten tot er een oplossing is. Fijne tent, al meer vandaan gehaald. Goeie service, zeer redelijke prijzen en ook nog kennis in huis.

Wel een retelelijke home page: www.microspeed.nl

Hoop dat mijn nieuwe strokie werkt straks, de prijzen vliegen omhoog :)
Pagina: 1