Toon posts:

USB to serieel (25pin) van sitecom

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probeleem met USB to 232 (U232-P25) adapter van sitecom van sitecom met de philips chip. Onder windows 98 werkt hij perfect met de volgende driver:
http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=280

Waarin drivers voor de vlogende besturingsystemen zitten:
Windows 2000
Windows 98
Windows ME
Windows XP Home
Windows XP Professional

Helaas werkt de adapter niet onder windows XP hoewel apparaat goed wordt herkent en drivers gewoon geinstalleerd worden.

Weet iemand hoe ik die werkend krijg onder XP ?

Productinformatie:
http://www.sitecom.com/pr...product_id=123&size=small

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 15:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

*knip*

Heb je al gekeken bij "Apparaatbeheer" ofdat de betreffende "Device" een COM: nummer toegekend heeft gekregen door WinXP ?

[ Voor 91% gewijzigd door glashio op 29-06-2004 17:09 . Reden: Niet goed gelezen ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Ja de adapter krijgt COM3 poort. Ik heb die een paar keer verandert maar dat maakt niks uit.

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:49

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Zit ie wel direct aan je PC of via een HUB? Het laatste kan wel eens problemen geven. Heb je de baudrate goed ingesteld? Ik heb zelf de Sitecom CN-104 met Profilogic chipset, en moest de baudrate instellen anders kreeg ik geen connectie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem voor de zekerheid direct aan mijn usb aansluiting aangesloten. Ik kan nergens iets over de baudrate vinden. Bedoel je de gegevens bij poortinstellingen?

screenshot

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 16:06 ]

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:49

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Ja... poort instellingen. Staat die snelheid, pariteit en handshake hetzelfde als het apparaat waar je hem aan gaat sluiten ?

Misschien nog een tip: Probeer uit te vinden welke andere fabrikant die philips chip ook gebruikt. Ik heb de .inf file een Sweex gemod (PID aangepast) en die werkte beter als die van Sitecom.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vandaag op vakantie dus ik heb een daul boot gemaakt met win98 dat werkt in ieder geval wel.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 15:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 09:15:
Ik ga vandaag op vakantie dus ik heb een daul boot gemaakt met win98 dat werkt in ieder geval wel.
Heb nog zitten denken... maar nog geen oplossing...

Zelf heb ik een CN-006 USB Dock
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=22&size=small
Incl. Serieële Poort ( Werkt naar behoren, maar weet niet welke chipset )

* glashio zal de driver pagina van Sitecom in de gaten houden want Tweakers Meuktracker / Email Notificatie heeft hem er niet tussen staan
offtopic:
Prettige Vakantie 8)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1