Toon posts:

Scandinavisch toetsenbord op een IBM Thinkpad

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem. Een laptop in Nederland kopen (als het even kan een IBM want die gaat niet stuk) maar dan wel met een Scandinavische toetsenbord indeling. Dus met ø æ å.

De reden: In Nederland kost een lappie gemiddeld 300 E minder dan in Noorwegen en de vriendin chat graag met het thuisfront. (inderdaad in het Noors). En de vriendin wordt de hoofdgebruiker van de laptop (ik heb natuurlijk mn eigen spul met gewoon US-qwerty layout)

De oplossing: Een shop vinden die bovenstaande kan leveren. Maar tot dusver weinig resultaat bij de betere webshops (die toch in direct contact staan met de grotere leveranciers zou je denken) dus wie heeft er een idee. Nogmaals, bestellen scandinavie zelf schiet niet op want das zonde van het geld. :P

Overigens, mogelijke laptop hoeft niet noodzakelijk IBM te zijn, ander groot merk kan ook. Mits Centrino en geen Acer of Dell want daar heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat overigens niet als flame moet worden opgevat...

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Lijkt mij een mooie zoektocht... :) Is een laptop met extern USB Scandinavisch toetsenbord niet veel makkelijker. Ik denk dat je wat jij zoekt niet zo snel kan vinden in NL.

Hmm ff googlen doet wonderen: je kunt de toetsenborden los kopen voor een paar tientjes. Zie bijvoorbeeld:
http://www.acesdirect.nl/...prodid=88281&opties=k=yes

Alstu!

[ Voor 39% gewijzigd door wokkie15620 op 29-06-2004 16:57 . Reden: Gegoogled en gevonden ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ben er ook bang voor. Maar mijn vriendin kennende is ze niet tevreden met de usb opløssing.

Ongeveer een jaar geleden heb ik eens iets gelezen over een duitse shop waar je zelf aan kon geven wat voor layout je op je laptop kreeg. Ik had eigenlijk de goede hoop dat er iemand was die een zelfde soort adresje had in nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Hey maar das makkelijk. Is dat moeilijk, toetsenbordjes van laptops vervangen? Heb eigenlijk alleen maar ervaring in het betere sloopwerk met desktops.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12 19:25

Nik

Kun je geen toetsenbordinstelling kiezen die anders is? Ik bedoel, ik neem aan dat ze in die landen ook Windows e.d. gebruiken, dus zou het mogenlijk moeten zijn om een andere indeling te kiezen.

vervolgens ga je naar de Br*na of weet ik het waar, en daar koop je een sticker vel. vervolgens schrijf je die scandinavische tekens op het stickervel, knip ze uit, plak ze op de juiste plaats van het toetsenbord en voila! Zeer goedkoop, lekker makkelijk. :) (of blaat ik nu maar wat?)

Enneh, probeer de EDIT knop eens, kun je nog wat bij je post zetten als het nodig is. Elke keer een post van jezelf onder jezelf maken staat zo vaag ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Nik op 29-06-2004 17:03 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:05

Pubbert

random gestoord

Misschien een extern toetsenbord erbij bestellen? :) Die zijn vast beter verkrijbaar.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12 19:25

Nik

Pff moet je eens lezen wat er een paar posts boven je staan /doh

Verwijderd

even idee, in denemarken hebben ze hetzelfde toetsenbord, en daar zijn de laptops ongeveer net zo duur, heb even proberen te controleren), er is nog een probleem bij hem in noorwegen halen, dat is de importbelasting e.d. dus denemarken is in dit geval veel voordeliger

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12 16:38
www.lapxpress.de

do I have to say more?;)

[ Voor 3% gewijzigd door k5052 op 30-06-2004 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey, cheers buddy. Maar mijn vriendin (die dus Noors is) wil zich niet wagen aan iets bestellen in Duitsland. Nederlanders vindt ze prima te vertrouwen, Duitsers daarentegen...

Maar bestellen in Noorwegen is wat betreft importbelasting wel een weg omheen te vinden. Die import belasting is het probleem niet, ik kom er de komende tijd vaak zat. He lullige van Noorwegen is dat je gewoon achterlijk veel meer betaald voor exact hetzelfde.

Denemarken is idd mogelijk een interessante optie. Ik ga er morgenochtend s ff naar spitten, moet nu eerst nog aan afstudeerscriptie schaven.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 16:47:
Probleem. Een laptop in Nederland kopen (als het even kan een IBM want die gaat niet stuk) maar dan wel met een Scandinavische toetsenbord indeling. Dus met ø æ å.
Semi Off Topic: een Scandinavische toetsenbord indeling bestaat niet. Zweden heeft een ander toetsenbord dan bv Noorwegen, dus je loopt kans als je een Scandinavisch toetsenbord bestelt je alsnog een verkeerd (maar wel Scandinavisch) toetsenbord krijgt.
Pagina: 1