onbekende IDE controller bij Mandrake install

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben bezig met installeren van Mandrake 10 (ja via NFS, en ja dat werkt nu).

Ik loop alleen al direct tegen een hardware driver probleem. Normaal is dat niet direct een probleem, echter betreft het mijn IDE controller, en je raadt het al, via die controller wordt mijn IDE schijf aangestuurd.

Het betreft de Compaq Triflex Dual EIDE Controller. Ik kan wel info over deze chip vinden, maar geen drivers voor Linux.
Is er een driver database waar dit soort drivers staan?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
heb net even een grep op een kernel source tree gedaan (2.6.7 kernel). Zo te zien wordt het ding gewoon ondersteund en heet de betreffende module triflex. Is er niet een losse ide driver disk bij mandrake? Zo niet kan je er vast wel eentje uit een bestaande mandrake install met dezelfde kernel rippen.

Facebook :: Twitter :: PSN

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik zal dan waarschijnlijk een extra driver/bootflop moeten gebruiken...
Het punt is alleen, dat ik tijden de boot niet op kan geven dat ik een extra hardware driver wil laden...
Ik boot de machine met de netwerk bootfloppen. Daarnaast ben ik nog lang niet zo handig met linux om even een driver uit de kernel te rippen...

Ik zit de readme ff door te lezen voor het installeren, en zie daar een beschrijving voor oude SCSI hardware. Het probleem is alleen dat ik geen linux install heb waar de module in zit...

@riotrick, zou het mogelijk zijn dat jij mij de bewuste module kan mailen?

[ Voor 30% gewijzigd door deepbass909 op 30-06-2004 11:46 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32
deepbass909 schreef op 30 juni 2004 @ 11:41:
Ik zal dan waarschijnlijk een extra driver/bootflop moeten gebruiken...
Het punt is alleen, dat ik tijden de boot niet op kan geven dat ik een extra hardware driver wil laden...
Ik boot de machine met de netwerk bootfloppen. Daarnaast ben ik nog lang niet zo handig met linux om even een driver uit de kernel te rippen...

Ik zit de readme ff door te lezen voor het installeren, en zie daar een beschrijving voor oude SCSI hardware. Het probleem is alleen dat ik geen linux install heb waar de module in zit...

@riotrick, zou het mogelijk zijn dat jij mij de bewuste module kan mailen?
Riotrick draait alleen maar debian en hij is nu op vakantie trouwens..

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ok, dat verklaard de afwezigheid van zijn antwoord.
Als ik het trouwens goed heb begrepen ooit, dan maakt het voor een driver module toch niet uit welke distro je draait?? Debian had overigens inderdaad wel ondersteuning voor deze ide controller, want ik heb er Debian 3.0 r2 (Woody) op gedraait, alleen was ik niet helemaal tevreden over de manier dat Debian werkt.
Ik heb in mijn eigen RedHat server gekeken, en daar heb ik geen triflex module gevonden... ik ben dus bang dat ik hem zelf niet via die weg te pakken kan krijgen...