[discussie] Anti Spyware tools & consorten

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:57

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/s135595/Pictures/spywarebanner.gif

Waarom dit topic?
Ik heb dit topic geopend omdat dit item steeds meer op de voorgrond komt,
maar voor veel mensen nog vreemd en onbekend is.
Verder weten veel mensen niet hoe ze hier van af moeten komen en welke programma's ze hiervoor het beste kunnen gebruiken.
Dit topic is bedoelt om te discussiëren over alles omtrent spy -en adware.
edit:
het is natuurlijk niet de bedoeling dat hier vragen worden gesteld m.b.t. problemen en het verwijderen/oplossen hiervan.
Problemen horen in een eigen topic thuis

Wat is Spyware?
Spyware is een in een programma ingebouwd stukje software dat
ongevraagd gegevens over jou naar de maker van de spyware stuurt,
bijvoorbeeld je surfgedrag. Nog erger wordt het als de spyware ervoor zorgt dat je computer,
zonder dat je het weet, gebruikt wordt door die maker voor allerlei doeleinden.
Helemaal erg wordt het als de spyware een opening in je beveiliging creërt
waardoor de maker van de spyware op je harde schijf kan rondneuzen
(dit lijkt dan al op een trojan horse dat in feite een virus is).
Dat rondneuzen kan natuurlijk leiden tot nog ergere zaken.

Wat is Adware?
Adware is te vergelijken met spyware.
In dit geval wordt je echter lastig gevallen met advertenties en pop-ups
(het uit zichzelf openen van browservensters)
waar je niet om hebt gevraagd. Als er veel adware op een pc staat en draait
komt dit de internetverbinding niet ten goede. Naast de pop-ups die je krijgt,
merk je dus ook dat je pc trager wordt (of vastloopt), en je internetverbinding niet vooruit te branden is.
Adware lijkt minder gevaarlijk dan spyware, maar... incidenteel wordt gemeld dat ook adware informatie verzameld, waardoor het verdacht veel op spyware gaat lijken.

Welke programma's kan ik hiertegen gebruiken?

Ad Aware
Spybot: S&D - (handleiding)
SpySweeper (shareware)
Hijack This! - (handleiding)
Nieuw! Hijack This! V1.98
Nieuw! Hijack This Analyzer!

Uit ervaring blijkt, dat d.m.v. bovenstaande programma's zo goed als alle sporen van spy -en adware zijn te verwijderen.
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, aangezien spyware steeds geavanceerder wordt en zich dieper en vaster op je pc weet te nestelen.

Extra Tools

CW Shredder - voor verwijdering van 'coolwebsearch' varianten
DSO Exploit Stop - voor verwijdering van de DSO Exploit

Na verwijdering van spyware kan de internetverbinding niet meer werken, gebruik onderstaand programma om dit op te lossen
Winsock Fix for Win XP
Winsock Fix for Win 98(SE) & ME

Meer tools zijn te vinden op:
Major Geeks - gebruik de zoekfunctie aan de rechterzijde
Computer Cops
Spychecker
SysInternals
Merijn.org weer online

Handige Links
De Spyware/Adware scanner test - april 2004 (door Mike Jarod)

Anti Spy -en Adware tools die meer kwaad dan goed doen
Spyware-Guide - lijst vol met spy -en adware programma's
Online Spy -en Adware scanner - gebruik op eigen risico!

Windows Startup Online Repository
Task List Programs

Tot slot:

Er bestaan ontzettend veel tools voor het verwijderen van Spy -en Adware, maar vaak kunnen de 'onervaren' gebruikers op dit gebied de bomen door het bos niet meer zien. Van bovengenoemde programma's is in zoverre aangetoond dat ze de meeste en meest hardnekkige spy -en adware weten te verwijderen en bovendien gebruiksvriendelijk zijn.
Dit is echter geen garantie voor een schone pc vrij van spyware & adware.

Met dank aan:

- GoT Forum
- alle mensen hier op GoT die zich hiervoor inzetten
- Spywareinfo.com (Merijn.org)
Made by: Pendaco

[ Voor 108% gewijzigd door Pendaco op 03-08-2004 19:38 ]

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Pendaco schreef op 29 juni 2004 @ 16:40:

- (voor de die-hards onder ons)
Hoeveel/hoe vaak en waar, zijn jullie allemaal met spyware enz. bezig.
Metro van gister:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35939/full.gif

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tja het standaardrijtje gebruikt iedereen wel denk ik, wat je al noemt. er zit ook een hoop troep dus de removal tools (middel veel erger dan de kwaal), zie hier bijvoorbeeld: http://forums.spywareinfo.com/index.php?showtopic=4599

http://forums.spywareinfo.com is trouwens een erg goeie site naar mijn mening, ik kijk daar altijd even als ik er niet uit kom, tot nu toe heeft het me altijd geholpen. op dat forum zitten de echte die-hards.

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
volgens mij kun je ook wel alleen maar spysweeper gebruiken. is meer dan genoeg zolang je de definities up-to-date houd.

hoef je niet meer andere programmas te installeren. spysweeper komt vaak als beste uit de test...stond in zon weekblad dat ik een keer op werk las..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij kan je beter een andere browser gebruiken dan IE, of wat minder naar pr0n en warez zoeken ;)

Het is jammer dat vnl de grote media blijkbaar nog niet op de hoogte is van het feit dat er meer is dan alleen Microsoft Internet Explorer, en dat juist deze browser met al zijn lekken en exploits verantwoordelijk is voor het succes van o.a. spyware...

Intentionally left blank

• JoRuZ
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12-2024

JoRuZ

Uw advertensie hier? Mail mij!

iemand anders het met me eens dat bill gates met zijn toespraken over spam alleen het echte probleem probeerd in te tomen: spyware.

spam, vervelend maar ff deleten en je bent er vanaf. met de huidige spyware is dat wel ff anders en al helemaal omdat mr bill gates zijn bedrijf een beetje laks is met het fixen van fouten. Ik heb altijd met plezier gewerkt met IE maar zit er nu echt serieus over te denken om over te stappen op een andere browser. dit omdat ik nu al 2 avonden bezig ben om alle spy ware van mijn computer te krijgen die via een lek in IE erop zijn gekomen.

tot nu toe heb ik al gehad (alles laatste versie):

Norton antivirus 2004
adaware
spybot
hijack this
cwsshredder

en ben nu bezig met housecall online virus scan en als dat niet werkt dan maar symatic (?) online virusscan.

en mocht ik dan nog steeds last hebben van die troep dan ga ik het hele rijtje met programma's hier langs: http://www.spychecker.com/software/antispy.html

super pissig word ik ervan :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pendaco schreef op 29 juni 2004 @ 16:40:
- Hoe staan jullie tegenover spy, ad, mal enz. -ware, en hoe denken jullie dat dit zich in de toekomst zal ontwikkelen (spyware begint meer en meer op virussen te lijken).
Ik zou het niet definieren als virussen, maar het levert wel veel problemen op.
Een van de kenmerken van een virus is dat het zichzelf kan verspreiden, ik zie dat met spyware nog niet gebeuren. Spyware zal welliswaar informatie terugsturen naar zijn maker, ik vind dat van een andere orde dan virussen.

Als er niet adequaat op gereageerd wordt (zie verder) dan voorzie ik weinig goeds. Ik zie het als een serieuze bedreiging voor 't Internet.

Ik word er zo langzamerhand mee doodgegooid (media, fora, klanten, familie), en ik heb er zelf weinig last van. Spyware-moe zou je het kunnen noemen :+
- Hoe verwijderen jullie spyware?
Op mijn laptop niet, ik ben niet vatbaar. Op m'n andere workstation surf ik nauwelijks, en met FireFox, dus daar gebeurt bijna niets.

Spyware kom ik dan eigenlijk alleen maar tegen bij anderen. Ik gebruik daar Spybot Search & Destroy en Ad-aware (beide up to date) om de meeste troep te verwijderen, blijft er nog iets staan dan scan ik met HijackThis om de 'onbekende' dingen te verwijderen.
KAV kan ook e.e.a. aan spyware verwijderen, dat draai ik nu in m'n netwerk.
- (voor de die-hards onder ons)
Hoeveel/hoe vaak en waar, zijn jullie allemaal met spyware enz. bezig.
Zelf ben ik vooral in eigen gebruik erg bezig met spyware. Ik vind dat de fabrikanten van deze 'crapware' zich moeten houden aan de regels, en ik zal er alles aan doen om mijn privacy veilig te stellen.
Zoals gezegd ben ik er voornamelijk bij klanten mee bezig, en hoe vaak dat is, dat is vrij onregelmatig.

Wat betreft je verdere opmerkingen:
Het mes snijdt aan 2 kanten.
Aan de ene kant moeten consumenten beter opletten wat ze doen, en bewuster met hun computer omgaan. Daarbij bedoel ik niet alleen het clueless installeren van bijvoorbeeld iets als Kazaa (met de nodige spyware) maar ook het up to date houden van het OS en de virusscanner.

Aan de andere kant is het tegenwoordig crimineel wat er in de malware business gebeurt. De problemen lijken steeds groter te worden, kijk naar die IIS + IE troep (ook daar zat, volgens MS, het element 'gebruiker' fout). Voor zover dit aan te pakken is, moet dat met wetgevingen en goede naleving van deze wetten, liefst internationaal.

Ik heb daar inmiddels al wat vaker iets over gezegd geloof ik :+.

Ik zit nog steeds te denken hoe ik anderen beter kan helpen om spyware te verwijderen, alleen deze 'markt' is zo dynamisch dat je het bijna niet kan bijhouden.
Ook kom ik bij veel vrienden, familie, deze zooi tegen. En omdat ik erg opgeruimd en dus op mijn privacy maar ook op die van anderen gesteld ben, ben ik niet de beroerdste om dit voor hun op te ruimen.
Als ik tooltjes tegenkom als precision time oid, vraag ik meestal wel of ze dit er bewust op hebben gezet, ik ga niet zomaar in hun PC wroeten. Da's ook een stukje privacy wat mij betreft.
JoRuZ schreef op 30 juni 2004 @ 01:53:
iemand anders het met me eens dat bill gates met zijn toespraken over spam alleen het echte probleem probeerd in te tomen: spyware.

spam, vervelend maar ff deleten en je bent er vanaf.
Ik denk dat je het probleem van spam onderschat.
Ik noem een aantal zaken:
- Misbruik van computers van derden door malware om spam te versturen
- Torenhoge kosten vanwege dataverkeer bij providers voor deze nutteloze berichten (zoek maar eens op hoeveel procent van de berichten spam is)
- Je bent er helemaal niet 'van af', volgende dag krijg je precies hetzelfde bericht
- Wil jij die spam (meestal nogal sexueel getint) aan je kinderen tonen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
blackd schreef op 30 juni 2004 @ 08:25:
[...]

Ik zou het niet definieren als virussen, maar het levert wel veel problemen op.
Een van de kenmerken van een virus is dat het zichzelf kan verspreiden, ik zie dat met spyware nog niet gebeuren. Spyware zal welliswaar informatie terugsturen naar zijn maker, ik vind dat van een andere orde dan virussen.
Daar heb je idd gelijk in. Maar ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat de dreiging van deze programma's steeds groter en groter wordt. En vaak zien 'onervaren' gebruikers hier niet de gevaren van in.

En bijv. malware (correct me if i'm wrong), valt toch in zekere zin ook onder het hele rijtje 'troep', en deze programma's zorgen er wel voor dat er wordt doorgemailt (gespamd) naar anderen. Of valt dit dan weer onder virussen?

Wat betreft de tools voor het verwijderen ervan. Ik zou graag 1 enkel programma zien dat dit alles kan opruimen, maar dat zal zoals met virusscanners denk ik nooit gebeuren.
En hoe staan betaalde spyware sweepers tegenover onbetaalde sweepers?
Aangezien ik in tests altijd lees dat ad-aware (gratis) toch altijd als beste uit de bus komt. Wat is dan het voordeel om voor zo'n programma te gaan betalen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pendaco schreef op 30 juni 2004 @ 10:50:
Maar ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat de dreiging van deze programma's steeds groter en groter wordt. En vaak zien 'onervaren' gebruikers hier niet de gevaren van in.
Heb je zeker gelijk in!
En bijv. malware (correct me if i'm wrong), valt toch in zekere zin ook onder het hele rijtje 'troep', en deze programma's zorgen er wel voor dat er wordt doorgemailt (gespamd) naar anderen. Of valt dit dan weer onder virussen?
Ik zie het zo: malware is de verzamelnaam van trojans, virussen, spyware en dergelijke zaken. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Malware

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Met SP2 zullen de heren spywaremakers op zoek moeten gaan naar niewe manieren om spyware te insatlleren. Je krijgt geen mooie activex popups meer, maar een subtiel balkje bovenaan je pagina waar een waarschuwing staat, vervolgens moet je daar op klikken en via een dropdown menuutje gaan naar installeer de geblokte content, waarna je nog een waarschuwing voor je kiezen krijgt, pas daarna installeer je de malware.

Het per ongeluk klikken door een n00b op een activex installer behoort weldra tot het verleden. Mits ze de 100mb aan SP2 maar downloaden.

Ik zou uitkijken om firefox aan te raden met de reden dat het veilig is. Ik heb laatst bijna een extension met virus binnen gekregen. Als er maar genoeg gebruikers van firefox komen wordt het vanzelf lucratief om daar ook exploits op toe te passen.

Het is een wedloop, nu mail steeds verder wordt beschermd wordt er veel meer gebruik gemaakt van zwaktes in browsers om adware te verspreiden en credit card gegevens te verzamelen.

Verwijderd

cutter schreef op 30 juni 2004 @ 11:06:
Met SP2 zullen de heren spywaremakers op zoek moeten gaan naar niewe manieren om spyware te insatlleren.
Ze zullen gewoon exploits gebruiken, net zoals ze dat nu doen.
Ik zou uitkijken om firefox aan te raden met de reden dat het veilig is. Ik heb laatst bijna een extension met virus binnen gekregen. Als er maar genoeg gebruikers van firefox komen wordt het vanzelf lucratief om daar ook exploits op toe te passen.
Precies waarom zou FF hierdoor onveilig zijn?
Het is nog altijd de user die _per se_ op 'install' mag rossen. Daarnaast kun je dat (iig in 0.9) heel gemakkelijk uitschakelen, maar dan krijg je wel evengoed nog een downloadvenster..
Er zijn vast betere methodes om het internet veilig te krijgen dan de 'install' knop heel ver wegduwen..

Het overhypen van de xpi installer is een beetje notdone, je doet alsof het hier om een exploit gaat terwijl dat natuurlijk onzin is, daarnaast is het principe alweer enkele maanden oud.
(Dat het voor malware gebruikt wordt that is)

Verwijderd

In tegenstelling tot anderen vind ik spyware/malware leuk. Ik vind het een uitdaging om een PC die helemaal crammed zit met dat spul weer op oude snelheid te krijgen. Computers die vastlopen bij het laden van persoonlijke instellingen :P

Ik gooi er eerst Ad-Aware overheen, daarna Spybot S&D, die ik laat Immuniseren e.d. Tot slot HijackThis!, die inderdaad de laatste restjes opruimt. Soms heb ik er ook wel zin in en ga ik handmatig die vunzige software te lijf :9

Maar ik zal wel gek zijn :z

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 12:39
Hier stond iets wat niet mocht van Pendaco....heb verwijderd..nogmaals excuus..
*gaat in vervolg eerst beter lezen* _/-\o_

[ Voor 98% gewijzigd door Bep De Bouwer op 30-06-2004 11:54 ]

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 12:39
Citaat Pendaco:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hier vragen worden gesteld m.b.t. problemen die mensen hebben, in de zin van niet te verwijderen spyware etc.
Hier moeten/kunnen natuurlijk zoals normaal aparte topics voor worden gemaakt.

Awww, Pendaco, sorry, sorry :X ....ik las dit pas ná mijn vraag gepost te hebben....
Snorry!!! Duizend maal excuus!! 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 11:26:

Precies waarom zou FF hierdoor onveilig zijn?
Het is nog altijd de user die _per se_ op 'install' mag rossen. Daarnaast kun je dat (iig in 0.9) heel gemakkelijk uitschakelen, maar dan krijg je wel evengoed nog een downloadvenster..
Er zijn vast betere methodes om het internet veilig te krijgen dan de 'install' knop heel ver wegduwen..

Het overhypen van de xpi installer is een beetje notdone, je doet alsof het hier om een exploit gaat terwijl dat natuurlijk onzin is, daarnaast is het principe alweer enkele maanden oud.
(Dat het voor malware gebruikt wordt that is)
Je moet de veiligheid van FF ook niet gaan overhypen, daar probeer ik een beetje tegenwicht aan te bieden. Je kan dus een virus oplopen via firefox. Internet is inherent onveilig omdat het een open netwerk van aan elkaar geschakelde computers betreft waar iedereen zijn eigen deel aan kan hangen, dat is het probleem. Ik word een beetje moe van alle mensen die nu FF als Haarlemmer Wonderolie aanprijzen. Waarom zou een gebruiker nog uitkijken met op yes rossen als ze FF gebruiken, iedereen zegt toch dat het veilig is??? Ik geef volmondig toe dat FF nu een betere en veiligere optie is dan IE. Ik gebruik het zelf ook.

Verwijderd

cutter schreef op 30 juni 2004 @ 11:51:
[...]
Waarom zou een gebruiker nog uitkijken met op yes rossen als ze FF gebruiken, iedereen zegt toch dat het veilig is??? Ik geef volmondig toe dat FF nu een betere en veiligere optie is dan IE. Ik gebruik het zelf ook.
No software is a replacement for intelligence - oid.
Ik ben (een van de) laatste die gaat roepen dat je met FF niets kan gebeuren etc etc - sla de search er maar op na :+ - misschien blijkt over een half jaar nog wel dat het lekker dan IE 5.0 @ 2k is. :P

In deze business blijft nou eenmaal zo ongeveer alles dynamisch.

Verwijderd

code:
1
user_pref("xpinstall.enabled", false);

En je hebt nergens meer last van.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 14:04 ]

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 13:54:
[...]

No software is a replacement for intelligence - oid.
Ik ben (een van de) laatste die gaat roepen dat je met FF niets kan gebeuren etc etc - sla de search er maar op na :+ - misschien blijkt over een half jaar nog wel dat het lekker dan IE 5.0 @ 2k is. :P

In deze business blijft nou eenmaal zo ongeveer alles dynamisch.
Inderdaad het AI software pakket Grey Mass v1.0 Het zijn alleen geluiden die ik wat dat betreft net iets te vaak hoor.

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
snugger schreef op 30 juni 2004 @ 11:46:
Hier stond iets wat niet mocht van Pendaco....heb verwijderd..nogmaals excuus..
*gaat in vervolg eerst beter lezen* _/-\o_
Ik weet niet waar het over ging, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat problemen met spyware in aparte topics horen (moeten).
Je zou t hier neer kunnen zetten, maar ik denk dat de mods daar ook niet zo blij mee zullen zijn, vandaar die opmerking.

Maar inderdaad, met gezond verstand en oplettendheid kom je een heel eind. Helaas is t nu zo dat de meeste 'normale' gebruikers hier totaal tot bijna niks vanaf weten.
Ik ben ook bang dat in de toekomst, de meeste gebruikers naast hun virusscanner een 'spyware scanner' hebben draaien. Voor zover dat nou al het geval is.

Maar ik vind dat toekomstbeeld eigenlijk te gek voor woorden. Virussen kan ik inkomen, dit heeft men niet in de hand omdat dit meestal particuliere of eenmans acties zijn.
Als het gaat om spyware/adware, is hier een gehele organisatie voor verantwoordelijk. Daarom snap ik niet hoe deze mensen het in hun hoofd halen om dit soort rommel te verspreiden.

Ik dacht dat er alleen nog in Utah (VS), wetten voor dit probleem bestonden, maar ik hoop dat dit in Europa ook wordt opgenomen in de wet.
Niet dat het dan opeens stopt, maar bedrijven/organisaties zijn naar mijn mening makkelijker te localiseren dan virusverpreiders.

Verwijderd

Pendaco schreef op 30 juni 2004 @ 16:45:
[...]

Ik weet niet waar het over ging, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat problemen met spyware in aparte topics horen (moeten).
Je zou t hier neer kunnen zetten, maar ik denk dat de mods daar ook niet zo blij mee zullen zijn, vandaar die opmerking.
Discussietopics zijn natuurlijk alleen om te discussiëren.
Dus voor specifieke problemen kan men altijd een nieuw topic maken. :)
Maar ik vind dat toekomstbeeld eigenlijk te gek voor woorden. Virussen kan ik inkomen, dit heeft men niet in de hand omdat dit meestal particuliere of eenmans acties zijn.Als het gaat om spyware/adware, is hier een gehele organisatie voor verantwoordelijk. Daarom snap ik niet hoe deze mensen het in hun hoofd halen om dit soort rommel te verspreiden.
Hoewel er zeker nog genoeg 'eenmans acties' zijn, zijn de malware die de meeste problemen veroorzaken tegenwoordig gemaakt in opdracht van spammers en co...
Niet dat het dan opeens stopt, maar bedrijven/organisaties zijn naar mijn mening makkelijker te localiseren dan virusverpreiders.
Gooi het op een server in bijv. Zuid-Amerika en klaar..

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Er is een verbod in Nederland op spyware. Het verspreiden valt er niet onder, althans dat is mij door een prof verteld. Een site in Nederland die een link aanbiedt naar Schouw's server in Zuid-Amerika :P valt er dus niet onder.

http://www.ivir.nl/dossie...esluitunidienstStb203.PDF Blz 27 art. 4.1 van een besluit dat hangt aan de telecomwet is een begin. De opta is belast met handhaving van het een en ander.

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Ik vroeg me af in hoeverre de cookies die op je pc worden opgeslagen schadelijk zijn voor je pc.
Aangezien adaware, spybot:s&d enz. altijd (meestal) aangeven dat er schadelijke software zou zitten in cookies.

maar hoe gevaarlijk is dit dan? Natuurlijk verwijder ik alles braaf, maar sturen deze cookies ook info door als je niet op de desbetreffende pagina zit, en ookal sturen ze info hoe schadelijk is dat dan voor mn pc?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:09
Het is niet dat er schadelijke software in die cookies zit maar die cookies maken het mogelijk je overal op het internet te volgen.

Jij bezoekt een site die maakt een cookie met jouw gegevens en dat je bijv. intresse hebt in autos want daar kijkje op die site veel naar.

Je bezoekt een andere site die een partner is van de vorige site en die leest aan de hand van dat cookie ow deze persoon van autos en geeft je zo pop-ups over auto leningen enz.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

crisp

Devver

Pixelated

cookies zijn textfiles en kunnen dus geen software bevatten als zodanig.
Het enige dat kan is dat met behulp van cookies kan worden nagegaan op welke sites je bent geweest, maar ook hier zitten een hoop haken en ogen aan - als je bijvoorbeeld 3rd party cookies al blokkeerd dan wordt dat een redelijk onmogelijke opgave.

Intentionally left blank

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Niet om op wat voor manier gelijk te krijgen, maar ff twee screens gemaakt van de firefox installer:

De installer:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36120/full.jpg

Het resultaat bridge.dll een stuikje sniperware, installeert over een tijd een trits rommel:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36121/full.jpg

Verwijderd

cutter schreef op 02 juli 2004 @ 09:40:
Niet om op wat voor manier gelijk te krijgen, maar ff twee screens gemaakt van de firefox installer:

De installer:
[afbeelding]

Het resultaat bridge.dll een stuikje sniperware, installeert over een tijd een trits rommel:

[afbeelding]
FYI: Er zijn nu ook al Wormen(waarvan (indirecte)url wordt gespamd in IRC-channels)die zich speciaal voor mozilla userts ook in xpi 'variant' aandienen.
(Voor de IE mensen wordt er gebruik gemaakt van een exploit).

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:51
Spyware is me een doorn in het oog. Ik had hier bij mijn thuis waar alle pc's netjes op spyware e.d worden gescand een lan party. Ik heb een @home breedband verbinding nou die lag dus zeg maar heel de tijd plat. Om dat 1 van mijn vrienden heeel zijn pc vol met spyware heeft. Nou zo erg heb ik het nog nooit gezien werkelijk waar. Ad-Aware 120 objecten Spybot nog eens een stuk of 100. Hijack this eroverheen heel wat weggehaald. En nog zit het er. Norton Antivirus wil niet eens meer osptarten. Zelfs niet na een reinstal, een virus is het niet want verscheidene online scans vonden niks. Toen uiteindelijk CWShedder er nog overheen gehaald, niks gevonden. Ik bedoel als je zoveel troep hebt op je pc dan ben ik echt geneigd om een format te doen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
120 objecten veel? welnee man mijn record is 1200 bij een klant en dit schijnt nog niet eens heel erg veel te zijn voor leken begrippen. als je dat hebt op windows 98 en je laat adaware in 1 keer alles verwijderen dan crasht adaware gewoon. moet je er een paar honderd per keer doen, dan wil het wel. maarja dat soort mensen verdien je het meeste geld aan.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
smvs schreef op 02 juli 2004 @ 12:36:
120 objecten veel? welnee man mijn record is 1200 bij een klant en dit schijnt nog niet eens heel erg veel te zijn voor leken begrippen. als je dat hebt op windows 98 en je laat adaware in 1 keer alles verwijderen dan crasht adaware gewoon. moet je er een paar honderd per keer doen, dan wil het wel. maarja dat soort mensen verdien je het meeste geld aan.
Een vriend van me heeft er ook een paar 100 maar dan op windows 2000, ad-aware crashed als je er meer dan 5 tegelijk verwijdert.

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Ik denk ik zet het even hier neer;

Er is een Duitse website die het mogelijk maakt om je Hijack This! log automatisch voor je te laten scannen, waarna je direct info terug krijgt over mogelijk bedreigingen en bestanden die niet oké zijn.

Hijack This! Log File Analysis

Juist voor beginners maar ook voor de wat meer ervaren gebruikers is dit een handige tool.
Verder is er nog de mogelijkheid om nog onbekende bestanden (entries) door te geven aan de autheur en deze te bestempelen als 'Gut' of 'Böse' 8)
via de contact link onderaan de pagina.

[ Voor 198% gewijzigd door Pendaco op 03-08-2004 19:50 ]

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Weet iemand toevallig wat er met Spywareinfo.com aan de hand is?
Die site ligt nu alweer een tijdje plat, ik las wel het volgende bericht over de site;

Spywareinfo Hacked By Meanies!
maar dit bericht is nog van februari

edit:
merijn.org heeft t dus nog steeds moeilijk (ddos attacks enz.) ook de ontwikkeling van cwshredder is gestopt, zie ook;
Einde ontwikkeling CWShredder?

edit:
startpost aangepast, omdat ik tijd teveel had ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Pendaco op 14-08-2004 16:42 ]

Pagina: 1