Toon posts:

[2003] Problemen met desktop overnemen w2k3*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje, gisteren ben ik eens gaan klooien met windows 2003 server. Nu wil ik van mijn normale pc (windows 2003 server) de desktop overnemen van mijn server (hierop staat w2k3 web edition) . Maar ik krijg hem gewoon niet werkende. Ik ben inmiddels zover gekomen dat ik via " remote desktop connection" een inlog scherm van mijn server te zien krijg. Maar als ik hier in probeer te loggen krijg ik een account restriction. Het profiel dat ik op de server heb aangemaakt zou een remote overnamen goed moeten vinden.

Ik heb volgens mij alles al geprobeerd maar ik kom er niet uit. Heb ook al geprobeerd om via de site van microsoft de terminal service aan de gang te krijgen via Guidelines for Deploying Terminal Server. maar niets werkt gewoon.

Heb de search al gebruikt maar kon niets concreets vinden.

Verwijderd

werkt het wel met het administrator account?

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Zoek voor je remote dekstop eens naar vnc. Werkt heel anders, maar het werkt wel :)
Een ander programma kan mischien ook werken, maar ik heb positieve ervaringen hiermee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al werkend gekregen. Nu moet ik zeggen dat de terminal service echt lekker werkt. Heb altijd met VNC of radmin gewerkt, maar dit werkt toch echt stukken beter. De performance is gewoon stukken hoger dan van andere programma's, maarja dat is mijn ervaring nu. !

Het probleem was dat ik voor mijn profiel op de server geen wachtwoord had opgegeven, en dan werkt het dus allemaal niet. Misschien handig om te weten als andere mensen voor het zelfde probleem komen te staan.

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 01:21

Neowam

[Booting...]

Start, Run, "MSTSC /CONSOLE"

En dan connecten naar je server.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Neowam schreef op 29 juni 2004 @ 22:32:
Start, Run, "MSTSC /CONSOLE"

En dan connecten naar je server.
Lezen is ook een vak :/

En idd, je mag geen lege wachtwoorden gebruiken, maar dat stamt eigenlijk nog uit het XP tijdperk :)

Wees consequent, maar niet altijd

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Je mag wel lege wachtwoorden gebruiken, maar dat moet je apart aanzetten.

Zit in Grouppolicy / ... ? Heb ff geen XP / 2003 doos bij de hand.

k'Had er zelf ook al last van gehad.

• teigetjuh
  • Niet online
Ook schreef op 30 juni 2004 @ 06:21:
[...]

Lezen is ook een vak :/

En idd, je mag geen lege wachtwoorden gebruiken, maar dat stamt eigenlijk nog uit het XP tijdperk :)
Standaard mocht dat ook al niet in windows 2000, dus al ruim voor XP.

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

teigetjuh schreef op 30 juni 2004 @ 07:32:
[...]

Standaard mocht dat ook al niet in windows 2000, dus al ruim voor XP.
:?
Het gaat een beetje offtopic, maar in win2k mag je (default) toch echt wel accounts zonder wachtwoord gebruiken voor network access.. Toch?

Wees consequent, maar niet altijd

• mutsje
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Ook schreef op 30 juni 2004 @ 19:51:
[...]
:?
Het gaat een beetje offtopic, maar in win2k mag je (default) toch echt wel accounts zonder wachtwoord gebruiken voor network access.. Toch?
In windows 2000 mag je ook niet blank passwords gebruiken gelukkig.

Waarom zou je een 3th party tool gebruiken als het gratis en build in by design kan. Meestal moet je inderdaad nog een aantal zaken regelen voordat je met een account remote op een server mag dit is erg normaal.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Rechtermuisknop deze computer --> properties --> remote --> allow remote connection --> set users allowed to connect remotely...

in principe mag je niet remote connecten zonder w8woord, maar dit kan je door de local machine policy aan te passen wél... al lijkt het me totaal niet verstandig !!

Deze plek is te koop.

Pagina: 1