Geluid vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Ik heb de search al gebruikt maar kon het antwoord maar niet vinden. Wat is nouw het beste NVIDIA nVmixer of NVIDIA Soundstorm? Momenteel heb ik nVmixer geinstalleerd op mijn Msi K7N2 Delta-ilsr (ultra 400 nforce 2 chipset, met optische uitgang) maar is dit wel het beste? Tegenwoordig hoor je veel dat de bij het 1'e het geluid gedaan word door de cpu & bij de andere door de chip op het mobo.

Nog een vraagje:
Ik heb aangesloten een 2.1 speakersetje op mijn moederbord, ook heb ik mijn stereo (3,5mm jack plug --> aux) aan gesloten op mijn moederbord. De stereo zit aangesloten op de "rear" kanalen. Als ik nauw een mp3 afspeel dan komt het geluid alleen uit de 2.1 speakerset, hoe kan ik dit "upmixen"? Als ik een film afspeel met mp3 geluid kan het geluid dan ook worden "upgemixed" zodat je de stemmen uit de 2.1 zet hoort & de muziek (van de film) & de rest van het geluid wat verdeeld over de speakers?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
*Kick*

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij haal je wat door elkaar.... Soundstorm is de naam van de chip (of een deel van een andere chip) die op je mobo zit en zorgt voor het geluid. nVmixer is gewoon een applicatie om instellingen in de toen. De een kan niet zonder de ander, en een vergelijking kun je niet maken...

Voor het upmixen van muziek moet je maar ff zoeken, dat is namelijk al 1000000x gevraagd hier! Bij films ligt dat iets moeilijker, maar ik heb daarover ook al eens een topic over gezien namelijk. Het is in ieder geval wel mogelijk met enige moeite ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?