Toon posts:

[XP]loopt vast tijdens setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn harde schijf waarop windows ME stond geinstalleerd, geformatteerd. Ik wil hier graag Windows XP op installeren. De setup vanaf de cd-rom deed het tot na het laden van zo leek het alle controllers en usb enz. . Na het laden van NFTS-systeem (Is dit het laatste bestand wat win xp setup laad??) wordt het scherm zwart en doet ie niks meer. De cursus blijft alleen knipperen. keb op internet gezocht naar info over raid maar is geen duidelijke eenduidige info te vinden.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb al iets gelezen over RAID controllers....Ik heb geprobeerd mijn motherboard versie/merk te achterhalen, maar kan het niet vinden (Kan iemand mij vertellen waar ik dit precies kan vinden?) Op moederbord zelf staat Abit KT7A..

Kan iemand mij verder helpen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 14:03

curry684

left part of the evil twins

Ik kan er geen touw aan vastknopen.... wat is een knipperende cursus? Wat heb je over RAID-controllers? Heb je uberhaupt wel een RAID-array? :?

Daarnaast: niet installen naar een geformatteerde HD, gewoon in Setup partitioneren en direct door Setup op NTFS laten zetten, is een stuk sneller en betrouwbaarder. Zou alleen niet uit mogen maken....

Is je XP-CD niet bekrast of anderszins 'corrupt'? Probeer eens op een andere computer alle bestanden eraf te kopieren naar een lokale HD, dan zie je vanzelf of alle bestanden te lezen zijn.

Professionele website nodig?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoe lang heb je gewacht nadat het scherm zwart werd? Ik heb ook ooit zoiets gehad. Na paar keer gereset te hebben was ik het beu en liet het voor wat het was.... En prompt na 10 minuten liep de installatie gewoon door. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Misschien dat je nog externe drivers nodig hebt (vraagt XP bij setup) die o.a. op de cdrom staan die bij je moederbord zit.

Ik moest dat zelf bijvoorbeeld ook doen om uberhaupt mijn s-ata schijf te kunnen benaderen om XP te installeren.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik heb dat zelf ook wel eens meegemaakt.

Destijds heb ik de PC gewoon even een tijdje aan laten staan bij dat zwarte ( DOS-achtige ) beeld. Na enkele minuten schoot de setup ineens door...

Misschien moet je wel effe geduld hebben.
Als je zeker weet, dat je je schijven in een RAID configuratie hebt draaien, kun je aan het begin van de setup procedure op F6 raggen om drivers voor je RAID controller ( of SCSI controller ) te laden.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:11

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 16:32:

Ik heb al iets gelezen over RAID controllers....Ik heb geprobeerd mijn motherboard versie/merk te achterhalen, maar kan het niet vinden (Kan iemand mij vertellen waar ik dit precies kan vinden?) Op moederbord zelf staat Abit KT7A..

Kan iemand mij verder helpen?
|:( Je hebt niet bedacht, dat wat op het moederbord staat, wel eens het merk en typenummer zou kunnen zijn? :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1