'Modern' 17" LCD scherm met grote kijkhoek?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Ik ben op zoek naar een mooi LCD scherm voor mijn vriendin. Omdat de meeste 19" schermen nog wat duur zijn, kijk ik naar een goed 17" scherm. Een voorwaarde van mij is dat ie een DVI ingang moet hebben (ik heb niet voor niets een DVI uitgang op mijn videokaart ;) ).
Wat me nu opvalt is dat alle nieuwere 17" schermen zich puur lijken te focussen op de responstijd ten koste van de kijkhoek en de kleurenweergave (18 bits ipv 24 bits). Mijn vriendin speelt nooit spellen waarbij de responstijd echt belangrijk is en films kijken zal ze op deze monitor ook niet doen. Wat we beiden wel heel irritant vinden is als het scherm qua kleuren/helderheid verandert als je er even iets schuin op kijkt (horizontaal danwel verticaal).
Een van de meer recente schermen die aan de eisen zou voldoen is de Samsung 173T, maar die wordt in Nederland nauwelijks verkocht, terwijl de 173P weer relatief erg duur is (ik wil eigenlijk niet meer dan 500 euro uitgeven eraan). Weet iemand een goed scherm wat aan bovenstaande eisen voldoet?

[ Voor 4% gewijzigd door martdj op 29-06-2004 16:05 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ben je al de websites van andere merken langs geweest? LG, sony, philips etc etc ? en wat heb je daar allemaal al gevonden?

En hoe groot moet die kijkhoek zijn voor jou? anders kunnen we hier wel lijsten met tft's neergooien maar dat heeft ook weinig zin.

[ Voor 36% gewijzigd door Fietsbel op 29-06-2004 16:06 ]

39

Verwijderd

nog even met grote lcd's wachten. binnen nu en een half jaar gaat de prijs ervan heel erg omlaag, wordt de reactietijd en de kijkhoek ook nog eens verbeterd.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Homedisc schreef op 29 juni 2004 @ 16:05:
ben je al de websites van andere merken langs geweest? LG, sony, philips etc etc ? en wat heb je daar allemaal al gevonden?

En hoe groot moet die kijkhoek zijn voor jou? anders kunnen we hier wel lijsten met tft's neergooien maar dat heeft ook weinig zin.
Ik ben de site van Philips wel langs geweest. Een Philips monitor die denk ik aan mijn eisen zou kunnen voldoen is de 170B4BB/170B4BS maar daarvan kan ik helaas geen enkele review vinden.

Hoe groot de kijkhoek moet zijn is een goede vraag. Liefst 178 graden natuurlijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een monitor met een kijkhoek van 160 graden in praktijk heb gezien (zoals bijvoorbeeld de Samsung 710T). Ik kijk nu tegen een Dell 2001FP aan die ik een zeer goede kijkhoek vind hebben (176 graden geloof ik volgens de specs). Mijn andere referentie is het scherm van mijn laptop die een zeer beroerde kijkhoek heeft.

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 16:15:
nog even met grote lcd's wachten. binnen nu en een half jaar gaat de prijs ervan heel erg omlaag, wordt de reactietijd en de kijkhoek ook nog eens verbeterd.
Euhm hoe kom je aan die informatie? Want als dat echt zo is, dan wacht ik nog even met het aanschaffen van mijn nieuwe Iiyama 17"

Verwijderd

De IIyama ProLite E431S heeft 8bits kleurkanalen, wat op 24 bits totaal komt. Volgens de specs een kijkhoek van 140 graden, maar voor mijn gevoel is het zeker meer. Ik ben super blij met m'n schatje :D

Verwijderd

Ik heb zelf een Samsun 192T, (19inch @ € 679,-)
Kijk hoek is volgens de specs 170°, en dat klopt ook wel want het beeld blijf echt perfect waneer je er schuin op kijkt. Maar reactie tijd is bagger 25ms maar heeft best wel last van ghosting tijdens games.

Me Iiyama met een respnstime van 35ms had veel minder last van ghosting.
Dus ik raad je niet aan om van uit te gaan dat de spec's meestal kloppen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De eisen die je stelt zijn makkelijk via de sites van de verschillende fabrikanten op te zoeken. Ga daar dus eerst mee aan de slag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.