Toon posts:

Na val een nieuwe camera ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn ouders mijn mooie digitale camera, de Ixus 400, meegegeven op vakantie, hebben ze em laten vallen. Nu geeft ie alleen nog de bekende E18 error en wil de lens niet meer naar binnen. Ik hoop dat de verzekering dit vergoed, heeft iemand hier ervaring mee ?

Maar nu zal er toch een neiuwe moeten komen :), maar dan met wat meer mogelijkheden. Ik zat zelf te denken aan de Fuji S7000Z omdat deze meer zoom heeft (6x), voledig 640x480 vga movies en ik kan mijn "oude" cf kaartjes gebruiken.
Ik heb alleen nog een paar vragen.... zijn er beter te vinden rond deze klasse en kan deze Fuji ook zoomen tijdens het filmen ?

Alvast bedankt !

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:02

Nick Name

SinFest!

het lijkt mij dat je ouders een beroep kunnen doen op hun WA-verzekering

wbt de vragen over de Fuji S7000Z check reviews sites als http://www.dcresource.com/ en http://www.steves-digicams.com en voor uitgebreid zoeken op een camera die aan je wensen voldoet: http://www.myproductadvisor.com/mpa/camera/inputSummary.do (zie voor meer sites de FAQ)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

TheVMaster

Moderator WOS
Nick Name schreef op 29 juni 2004 @ 15:59:
het lijkt mij dat je ouders een beroep kunnen doen op hun WA-verzekering

wbt de vragen over de Fuji S7000Z check reviews sites als http://www.dcresource.com/ en http://www.steves-digicams.com en voor uitgebreid zoeken op een camera die aan je wensen voldoet: http://www.myproductadvisor.com/mpa/camera/inputSummary.do (zie voor meer sites de FAQ)
EN als hun WA verzekering het niet vergoed hebben ze vast wel een reisverzekering ;)

Verwijderd

Topicstarter
Net even die site bekeken (had Dpreview al gelezen) en het blijkt dat zoomen niet werkt tijdens het filmen..... zijn er camera's die dat wel kunnen. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Wat doet een verzekering, wordt de dagwaarde uitgekeerd of gaan ze kijken of dat ding nog gerepareerd kan worden ?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:42
ja..die camera's zijn er...en die heten videocamera's...

Best kans dat je een digifotocam kan vinden die dat wel kan, maar als ze er al zijn, dan zijn ze dungezaaid..

Vraag je eens af of je meer foto's maakt dan video of andersom....
Bij mijn weten is er geen fotocamera die kan tippen aan een videocamera qua video..
en is er ook geen videocamera die kan tippen aan een digicam qua foto's...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je ouders zijn aansprakelijk voor het verlies van de functie van je camera, die functie moet dus worden hersteld, als dit door reparatie gaat (en dat is de goedkoopste oplossing) zal dat worden gedaan, anders moet in principe de vervangingswaarde worden uitgekeerd.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58

Sick Nick

Drop the top!

sanderb schreef op 29 juni 2004 @ 16:11:
ja..die camera's zijn er...en die heten videocamera's...

Best kans dat je een digifotocam kan vinden die dat wel kan, maar als ze er al zijn, dan zijn ze dungezaaid..

Vraag je eens af of je meer foto's maakt dan video of andersom....
Bij mijn weten is er geen fotocamera die kan tippen aan een videocamera qua video..
en is er ook geen videocamera die kan tippen aan een digicam qua foto's...
M'n digicam, de canon powershot S1 IS, maakt filmpjes die op DV kwaliteit zijn alleen iets lagere resolutie (geen volledige PAL resolutie maar 640*480), er zijn denk ik zelfs gewoon videocamera's die daar niet aan kunnen tippen. Owkee, hij heeft na 9 minuten een gieg vol geschreven maar toch :p

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37
TheVisionMaster schreef op 29 juni 2004 @ 16:00:
[...]

EN als hun WA verzekering het niet vergoed hebben ze vast wel een reisverzekering ;)
je kan natuurlijk ook bij allebei claimen en dan krijg je 2 camera's terug :+ :*)

Verwijderd

Topicstarter
Idd dat filmen is bijzaak, maar dat was wel iets wat ik miste. Het gaat me voornamelijk om het feit dat die Ixus bij weinig licht wazige foto schoot. Nou lees ik dat er ook veel camera's zijn die een "antischok" mechaniek hebben.... dat betekend dus dat je een langere shutter tijd kunt gebruiken ?

Die S7000Z komt er niet zo goed vanaf op die site (DCRP).... nu begin ik weer te twijfelen...

• sanderb
  • Laatst online: 19:42
Sick Nick schreef op 29 juni 2004 @ 16:13:
[...]

M'n digicam, de canon powershot S1 IS, maakt filmpjes die op DV kwaliteit zijn alleen iets lagere resolutie (geen volledige PAL resolutie maar 640*480), er zijn denk ik zelfs gewoon videocamera's die daar niet aan kunnen tippen. Owkee, hij heeft na 9 minuten een gieg vol geschreven maar toch :p
Als ie ook kan zoomen tijdens filmen voldoet ie wellicht aan de eisen van TS...

zit je nog steeds met de opslag natuurlijk..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die antischok is een image stabilizor, zoals bv ook op die S1 zit :p. Dat zorgt er inderdaad voor dat je beeld minder trilt tijdens het schieten van plaatjes en films, je kan zo tenminste ook op volledige zoom (10x) nog scherpe foto's maken. Heb je geen IS erop dan moet je dan echt een statief gebruiken.

[edit]

Yep, kan gewoon zoomen tijdens het filmen. Wel iets minder snel dan tijdens foto's maken, daar is ie binnen een seconde van 1x naar 10x of terug. Tijdens filmen is dat iets trager zodat je de lens niet hoort in je filmpje.

[ Voor 29% gewijzigd door Sick Nick op 29-06-2004 16:20 ]

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Opperhoof schreef op 29 juni 2004 @ 16:15:
je kan natuurlijk ook bij allebei claimen en dan krijg je 2 camera's terug :+ :*)
Dame desu
Wat je maar grappig vindt...ook al bedoel je het misschien (lees: hopelijk) als grapje, dit soort praktijken kost de verzekeraars (en dus uiteindelijk ook de verzekeringnemers) jaarlijks een hoop geld... En gek genoeg houd ik er zelf niet zo van om anderen op deze manier te sponsoren.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick Name op 29-06-2004 16:30 ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• Xandrios
  • Laatst online: 13:03
Opperhoof schreef op 29 juni 2004 @ 16:15:
[...]

http://frontpage.fok.nl/nieuws/43425 ;)

• Bzzje
  • Laatst online: 28-11-2025

Bzzje

Negeren is vooruitzien

@ topicstarter: precies hetzelfde is mij ook overkomen, maar dan met een collega die hem heeft laten vallen. (zelfs ook een ixus 400 en de e18 melding). de mijne ligt nu ter reparatie.

gewoon canon bellen, zij verwijzen je door naar et bass en die repareren het voor je.
als je binnen een jaar na aankoop zit, valt het gewoon in de garantie.
Hun redenering is namelijk dat als er een errormelding komt (e18) dat dit dan een bekende melding is en dat dat dan dus onder de garantie valt.

ik zou dus eerst even je garantie pakken voordat je verzekeringdingen gaat doen.

Negeren is vooruitzien

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 15:42:
Ik zat zelf te denken aan de Fuji S7000Z omdat deze meer zoom heeft (6x), voledig 640x480 vga movies en ik kan mijn "oude" cf kaartjes gebruiken.
Ik heb alleen nog een paar vragen.... zijn er beter te vinden rond deze klasse en kan deze Fuji ook zoomen tijdens het filmen ?!
Als je zoomt tijdens filmen, komt het geluid van de zoom motor ook op de band. Ik heb zelf een Z2 die het wel kan, maar als je dan terugkijkt, hoor je heel duidelijk de motor. Logisch, want de microfoon zit heel dicht bij, maar fraai is anders. Tenzij je niet om het geluid geeft.

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Ik weet niet meer welke cam het is van canon (of wie weet meerdere), maar die schakelt bij videoopname over op 'silent zoom'. De snelheid van het zoomen zal misschien minder zijn, maar het geluid van de zoom ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Das dus mijn probleem.... de camera is dus anderhalfjaar oud en heeft dus geen garantie meer.... de kosten worden volgens verschillende bronnen op intrenet geschat tussen de 175 en 250 euro....
Dan koop ik liever een nieuwe want zo'n camera vertrouw ik dan niet meer !

Verwijderd

Ik kan met m,n Nikon Coolpix 775 ook gewoon zoomen tijdens t filmen hoor...

Zo bijzonder is dat niet, maar heb geen microfoontje ook..

Verwijderd

[...]

Ga ff heel snel je mond spoelen. Dat apparaat komt nog niet eens in de buurt van DV kwaliteit. Je kijkt alleen maar naar fps en resolutie. DV is toch nog wel een heel stapje beter. Maar daarvoor hebben ze dan ook videocamera's uitgevonden!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

pardon? ik vergelijk de filmpjes met de kwaliteit die uit een jvc dv cam komt en ik vind er weinig verschil in zitten. Het is een heel stuk beter dan wat de meeste cams filmen, en dan kijk ik echt niet alleen naar resolutie en fps.

http://www.dcresource.com...ot_s1-review/MVI_0134.AVI
22MB groot samplefilmpje van dcresource.

Verwijderd

Ik heb een V1 van Sony, leuke camera met 16 X zoem (vga ;) )!
Waarom ik dit hier neer plant weet ik eigenlijk ook niet, zal waarschijnlijk te maken hebben met voorgaande terzake doende reply's...

Maarruh, kan me vaagh herinneren dat de Topic-plaatser ergens een probleem mee heeft, weet niet meer wat 't was maar vraag 't eens aan een professional! }:O

Totaal off-topic

Maar on-topic, sorry hoor!
O ja, garantie na laten vallen!
Eerlijk vertellen, eigen schuld, dikke bult of anders deze camera geeft opeens een Error terwijl ik 'm niet eens heb laten vallen, hoe kan dit!!!
Gewoon een beetje creatief zijn, wil nog wel 's helpen! ;)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 15:42:
Maar nu zal er toch een neiuwe moeten komen :), maar dan met wat meer mogelijkheden. Ik zat zelf te denken aan de Fuji S7000Z omdat deze meer zoom heeft (6x), voledig 640x480 vga movies en ik kan mijn "oude" cf kaartjes gebruiken.
Ik heb alleen nog een paar vragen.... zijn er beter te vinden rond deze klasse en kan deze Fuji ook zoomen tijdens het filmen ?
Mijn advies: koop een DV-camera voor filmpjes. _VEEL_ beter beeld en je hebt niet na 5 minuten je hele flashkaartje vol. Leuk voor een kleine momentopname maar meer ook niet. Als je het verschil niet kunt zien tussen een DV-cam en een filmpje uit een digicam dan raad ik je toch een bezoekje aan de opticien aan. De compressie is meestal gigantisch en de framerate is veel lager. Daarbij focussen ze trager en hebben ze op enkele uitzonderingen (Canon S1, Minolta A1, A2) daargelaten geen beeldstabilisatie.

Wil je toch echt kunnen filmen en zoomen koop dan een camera met een mechanische zoom. Dan heb je ten alle tijde controle over je zoombereik. Camera's als de Minolta A1 (maar die heeft niet zo'n hoge film-resolutie), A2 (deze wel), en de Sony F828 kunnen dit.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 08:30
[...]

Ja, en 15 frames per sec, dat is niet DV kwaliteit alhoewel het best goede filmpjes zijn hoor. Voor een fotocamera (kan mijn A70 ook, best tevreden daarmee voor die paar shots die ik maak)

Dat filmpje hierboven is idd best aardig, maar je ziet dat het door de lage framerate niet geschikt is voor dit soort toch wel snelle beelden. Als je een videocam hebt met vergelijkbare kwaliteit dan zou ik die maar snel terugbrengen O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 30-06-2004 09:50 ]

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-02 22:02

Rayzman

+31 Rayzman

Pal DV is 720x576 50fps interlaced. Zo'n digicam is 640x480 15fps of 30fps non interlaced. Als je dus zo'n digicam filmpje gaat omzetten naar DVD wordt het beeld geinterpoleerd(Pixels bij verzinnen) of je gaat terug naar vcd kwaliteit wat dus je hele 640X480 weer nutteloos maakt. Voor goede kwaliteit video kan je dus beter gewoon een DV cam nemen.

specs pc

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties maar dat filmen is dus bijzaak.
Ik zit nu te denken aan die Fuji S7000 Zoom, maar aangezien deze camera al weer een tijdje op de markt is, vraag ik me af of er inmiddels al iets beters is ?

Dingen die ik erg goed vind aan deze Fuji:

* 6x zoom
* Macro is 1 cm.
* Compact flash
* Met adapter 55 mm. lens thread
* ondersteund RAW
* 640x480 VGA movie unlimited

nadelen:

* Kan ISO groter dan 400 alleen bij lagere RES
* Volgens veel reviews nogal wat ruis
* Geen image stabilistatie ivm zoomen

Dus de vraag.... welke camera voldoet, gezien de bovengenoemde punten, beter aan mijn eisen. Ik zat ergens rond de € 400,- tot € 700,- euro te denken.
Pagina: 1