[3dsmax] Orbit numeriek aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
in 3d max 6 Ik wil graag 10 graden met de camera rond een object vliegen om zo alle zijden als jpgs te exporteren en te importeren in Quicktime VR.. maar hoe kan ik "orbit" numeriek gebruiken ?

edit... sorry,zou in de titel nog even 3dmax kunnen staan ?

[ Voor 24% gewijzigd door mkanon op 29-06-2004 15:40 ]

I reject your reality and substitute my own!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik snap niet precies wat je wilt. Wil stapjes van 10° om het object draaien of wil je alleen een hoek van 10° draaien?

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Het object draaien lukt al... gewoon een begin en een eind en dan alle frames al jpgs wegschrijven... maar nu de camera positie,.,

Onderstaans is dus de bedoeling

Afbeeldingslocatie: http://developer.apple.com/documentation/QuickTime/InsideQT_QTVR/art/capturing_qtvr_objects.gif

• Niakmo
Dan kan je met een spline een circel maken om je opject heen. Voor je camera geef je het object als target. De camera zelf laat je via een pathconstrain de sline volgen. Daar kan je aangeven hoeveel prcent je van de path wilt volgen, dus wil je een stapje van 45° dan voor je 12.5% in, maar zo kan je dus de stapjes invoeren.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Dank u!!!! werkt !!!!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Nog 1 probleempje, zodra de camera over een bepaald punt komt (126,04%) wat geheel boven aan de rand is... flipt ie over de kop om weer een juist beeld te krijgen, waar ik wil juist dat hij het beeld op de kop ziet zodat hij ook de letters ondersteboven kan importeren!!! hoe zorg ik dat ie niet flipt..

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
*subtiel kickje* heb eigenlijk morgen ochtend de oplossing nodig...sorry 8)7 8)7

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
*....

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mkanon schreef op 30 juni 2004 @ 15:04:
Nog 1 probleempje, zodra de camera over een bepaald punt komt (126,04%) wat geheel boven aan de rand is... flipt ie over de kop om weer een juist beeld te krijgen, waar ik wil juist dat hij het beeld op de kop ziet zodat hij ook de letters ondersteboven kan importeren!!! hoe zorg ik dat ie niet flipt..
Kun je dat stukje niet gewoon opnieuw doen? Of zelf ff de camera (om z'n eigen as) draaien..? Of denk ik nu te simpel..? :?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Scipionyx schreef op 05 juli 2004 @ 10:04:
[...]

Kun je dat stukje niet gewoon opnieuw doen? Of zelf ff de camera (om z'n eigen as) draaien..? Of denk ik nu te simpel..? :?
zodra ik de camera draai, draait hij ook aan het begin van de timeline, en zit ik dus weer voor het zelfde probleem...

• Niakmo
Probeer eens een camera zonder target .
Pagina: 1