Hoi,
Ik ben bezig met het schrijven van een applicatie. Ik maar daarin gebruik van een menubar. Nu heb ik het volgende stukje code:
Als ik nu mijn applicatie opstart, dan werkt de sneltoets: ALT-B prima. Maar wanneer ik naar een ander scherm ga, moet ik eerst op een willekeurige knop klikken, voordat ook in dat scherm ALT-B werkt???
Ik maak gebruik van een cardLayout, om van scherm te wisselen.
Ik heb dit overigens ook met sneltoetsen voor JButtons. De sneltoetsen werken pas nadat ik op een willekeurige knop geklikt heb.
Iemand een oplossing hiervoor?
tnx alvast
Ik ben bezig met het schrijven van een applicatie. Ik maar daarin gebruik van een menubar. Nu heb ik het volgende stukje code:
code:
1
2
3
4
5
| //Aanmaken van de menuItems JMenuItem beginItem = new JMenuItem( "Beginscherm" ); bestandMenu.add(beginItem); bestandMenu.setMnemonic(KeyEvent.VK_B); beginItem.addActionListener(menuController); |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| //deel MenuController
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
command = e.getActionCommand();
if(command.equals("Beginscherm"))
{
scherm.showScherm("beginScherm");
}
} |
Als ik nu mijn applicatie opstart, dan werkt de sneltoets: ALT-B prima. Maar wanneer ik naar een ander scherm ga, moet ik eerst op een willekeurige knop klikken, voordat ook in dat scherm ALT-B werkt???
Ik maak gebruik van een cardLayout, om van scherm te wisselen.
Ik heb dit overigens ook met sneltoetsen voor JButtons. De sneltoetsen werken pas nadat ik op een willekeurige knop geklikt heb.
Iemand een oplossing hiervoor?
tnx alvast