[W2K3]Remote desktop zelfde loginsessie als lokaal

Pagina: 1
Acties:

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Even een verduidelijking van het probleem.
Als ik lokaal als administrator inlog kan ik echt alles doen, maar ik wil dat zodra ik via remote desktop inlog dat ik dan hetzelfde scherm krijg.

Nu zijn er 2 gebruikers ingelogt onder dezelfde naam. Bijv. FireFox vind dit al niet leuk, maar ook de processen-lijst in taskmanager is bij lange na niet compleet.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/remote.jpg
Hierzo is dus te zien dat er 2 sessies zijn.

Is er een manier om dit te voorkomen? Wat ik wil is hetzelfde als onder XP, dat zodra je remote inlogt, de sessie van 'Administrator' overgenomen wordt, tenzij er niemand/iemand anders ingelogt is.

In een win2k3 topic hierzo ook iemand met zelfde probleem gevonden, maar daar stond ook geen oplossing vermeld :'(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

gebruik iets van VNC.. neem je de desktop over... als je dat natuurlijk wilt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Waarom VNC gebruiken als het native in W2k3 zit...

Ik gebruik het zoals TS het wil, maar ik heb helemaal niks ingesteld, dat was automatisch al zo.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Start -> Run / Uitvoeren -> "mstsc /c" -> OK en dan verbinding maken.
Is dat wat je bedoelt? :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Yep; dat is wat hij bedoeld.. wist trouwens niet dat '/c' ook gewoon werkte.. ik typ altijd braaf '/console' in.. weer wat geleerd :)

Pvouput live

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

je kan ook "mstsc /c /v:<servernaam>" invoeren; dan zit je meteen op de machine ;)

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• SlinkingAnt
  • Niet online
Jeej, 't werkt _/-\o_
'mstsc /console' werkt wel, alleen /c niet :?
Is er een mogelijkheid om 2 'lokale' gebruikers tegelijkertijd te hebben? Het is namelijk zo dat m'n moeder die pc als 'wordbak' wil gebruiken :(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

nope, je hebt maar een console user.
Maar het systeem geeft wel aan dat er al een console user is, dan kan jij eventueel zonder de console optie aanloggen en toch (bijna) alles doen op de machine.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Krypt schreef op 29 juni 2004 @ 15:28:
Yep; dat is wat hij bedoeld.. wist trouwens niet dat '/c' ook gewoon werkte.. ik typ altijd braaf '/console' in.. weer wat geleerd :)
Dat zou ik ook maar blijven doen, want ik kom er net achter dat "/c" hier ook niet werkt. Ik dacht van wel, maar blijkbaar dus niet. Sorry. :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

in ieder geval heeft windows 2003 ook de prachtig mooie tool genaamd "remote desktops" waarmee je ook rechtstreeks vanuit een console kan inloggen op je sessie... mocht het nodig wezen ;)

Deze plek is te koop.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik d8, hier heb ik wat aan ;)
Werkt dus niet bij W2k.
Voor de volledigheid: Ik wil graag de actieve ingelogde (console)sessie overnemen en geen nieuwe sessie starten.

[ Voor 4% gewijzigd door KillerAce_NL op 30-06-2004 13:21 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het overnemen van de console kan pas vanaf XP of 2003 :)
Pagina: 1