Toon posts:

[ALG] gepersonaliseerd massmail, hoe aan te pakken? *

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment ben ik bezig met een systeem dat e-mail moet gaan versturen. Dit moet gebeuren met gebruikers uit een mySQL db die zich aan hebben gemeld voor een nieuwsbrief. De nieuwsbrief moet gepersonaliseerd verstuurd gaan worden. Het genereren van de nieuwsbrief is geen probleem maar de verzending daarintegen.

Het kunnen aardig wat gebruikers gaan worden en vraag ik me dus af hoe ik het beste de mail kan verzenden. Welk mailsysteem is het snelst en stabielst hiervoor is en op welke manier kan ik dit het beste aanpakken. Ik dacht zelf aan een pipe openen naar sendmail voor de loop van personalizeren, en in de loop 1 voor 1 de nieuwsbrieven versturen en na de loop de pipe sluiten maar volgens mij moet ie dan voor elke nieuwsbrief weer een nieuwe SMTP connectie openen.

Iemand suggesties hoe ik dit het beste aan kan pakken?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zolang je sendmail lokaal start (sendmail -f en dan de mail voeren via stdin) wordt er lokaal geen smtp connectie geopent. Alleen bij het daadwerkelijk verzenden van de e-mail.

Ik kan je ook qmail aanraden, en dan rechstreeks qmail-inject aanroepen (of ook sendmail -f die dan een wrapper is voor qmail-inject ;) ).
Zet dan wel de /var/qmail/ op een losse disk aangezien de diskload aardig op kan lopen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 29-06-2004 15:01 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Gaat die server dan niet op z'n bek? Stel dat ik 30k mails wil versturen, blijft dit dan stabiel draaien als ik om de 50 mails 2 seconde pauze hou? De server waar het op moet gaan draaien heeft wel een snelle internet verbinding en snel is ie ook wel. ik zou dus eventueel wel mijn idee met sendmail kunnen gebruiken of heeft qmail meer voordelen? (omdat je me die aanraad)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ikzelf gebruik qmail voor het verzenden van mails. Vandaar dat ik hem aanraad. Wij gebruiken qmail voornamelijk omdat dat voor ons makkelijker was om te implementeren (aanroepen en bounce info terugkrijgen), en naar het leek, ook sneller was voor het verzenden van e-mail dan sendmail.

Probeer eens een testomgeving op te zetten en ga die 30k aan mails versturen en kijk wat de server doet ;) Als je sendmail gaat gebruiken dan kan ik je aanraden de directory waar de sendmail queue's staan (/var/spool/queue o.i.d.) op een losse disk te zetten (dus niet een losse partitie!) om zo te voorkomen dat de diskload de rest van je systeem mee trekt.

Voor de rest is 30k aan mails nog niet eens zo heel veel. Wij verzenden dat nu binnen een half uur op redelijke oude machines.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op 29 juni 2004 @ 15:57:
Ikzelf gebruik qmail voor het verzenden van mails. Vandaar dat ik hem aanraad. Wij gebruiken qmail voornamelijk omdat dat voor ons makkelijker was om te implementeren (aanroepen en bounce info terugkrijgen), en naar het leek, ook sneller was voor het verzenden van e-mail dan sendmail.

Probeer eens een testomgeving op te zetten en ga die 30k aan mails versturen en kijk wat de server doet ;) Als je sendmail gaat gebruiken dan kan ik je aanraden de directory waar de sendmail queue's staan (/var/spool/queue o.i.d.) op een losse disk te zetten (dus niet een losse partitie!) om zo te voorkomen dat de diskload de rest van je systeem mee trekt.

Voor de rest is 30k aan mails nog niet eens zo heel veel. Wij verzenden dat nu binnen een half uur op redelijke oude machines.
Heel duidelijk. Dank in ieder geval voor je reactie en ik ga het zeker even proberen. Dat gedeelte met bouces e.d. dat is de volgende stap, maar daar kom ik nog wel op terug ;)

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 16:07:
[...]

Heel duidelijk. Dank in ieder geval voor je reactie en ik ga het zeker even proberen. Dat gedeelte met bouces e.d. dat is de volgende stap, maar daar kom ik nog wel op terug ;)
Nog een tip op dat gebied: als je wilt vastleggen welke adressen bouncen en je eventueel ook wilt weten voor welke mailing dat gebeurt is kun je gaan denken aan VERP. Als de mensen aan wie de email is gericht voornamelijk een standaard Windows setup draaien kun je je ook voorbereiden op een behoorlijke stroom aan virussen en wormen die je gratis toegstuurd krijgt.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik heb wel al wat meer informatie gevonden over dit onderwerp ergens anders op dit form: [rml][ email] bounced mails detecteren[/rml]
en daar hebben ze het ook over VERP.
Pagina: 1