Toon posts:

QoS op een ADSL router

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, weet iemand een ADSL router die QoS ondersteunt zodat ik op basis van source IP address of port gegarandeerde bandbreedte kan bieden?

Ave, nukie

Verwijderd

Welk mer adsl router het is zou al handig zijn, al denk ik dat de meeste huis tuin en keuken routers het niet zullen ondersteunen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Probeer Cisco eens...die had afaik enkele QoS producten.

Draytek heeft ook enkele oplossingen om bandbreedte te knijpen...maar 'k weet niet zeker of dat per client te doen is.

Overigens heb je het over "gegarandeerde" bandbreedte...dat is natuurlijk onmogelijk met een ADSL abbotje. [/off-topic]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 20:11
je kunt ook de linksys wrt54g proberen (of misschien een andere linksys router, maar dat weet ik niet zeker). Voor deze router zijn zat firmware versies van derden met QoS erin. Zie bijvoorbeel sveasoft. http://www.sveasoft.com/

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

de draytek 2900 kan je per poort op de interne switch throttelen

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
De enigen die ik heb kunnen vinden zijn van Cisco, linksys (idd.) een zyxel (daarvan weet ik niet of het op source IP en port en kan) en een Billion Bipac adsl router (iets uit Taiwan waarvan de laatste nieuwe versie met goede QoS niet in NL uitkomt)

Het moet juist een router zijn die niet op switchpoort de bandbreedte knijp, c.q. regelt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- deze topicstart is wel heel summier. Wat heb je zelf opgezocht? Wat vond je?
- Overige Hardware is geen dumpbak :o - er bestaat zelfs een hele hoofdgroep 'netwerken' - kijk daar eens :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.