Onlangs heeft een klant van ons een crash gehad op zijn webserver (win2K, IIS5, MSDE7). Naar eigen zeggen was het een schijfcrash, maar in de dump die hij op DVD heeft gemaakt zie ik dat hij iig een virus had op deze machine. Hij heeft de backups niet op een andere machine of tape weggeschreven
Het probleem is nu het volgende; met SQL-DMO maakt mijn software een backup device aan in de SQL server (MSDE 7 versie). Iedere avond word een backup aan dit device toegevoegd.
Wanneer ik nu de databases probeer te restoren lijkt dit alleen te lukken bij de eerste 140 op het device (welke ongeveer 3,5GB is). De eerste 140 zijn meer dan een jaar oud, dus ik wil de laatste (nr 424) restoren. Als ik dit doe krijg ik het volgende:
output:
Bovenstaande melding gebeurt dus bij alle files boven 140.
Ik heb het restoren geprobeerd vanuit SQL-DMO, vanuit enterprize manager en vanuit de query analyser. In alle gevallen hetzelfde resultaat.
Nu vind ik het echter vreemd, dat ik wel de headers van de gehele content op kan vragen, en dat ik op een VERIFYONLY opvraag krijg:
In de headers heb ik gezien dat de klant zeker met versie 7 werkt, net als ik. Ook de codepage, localeid en sortorder hetzelfde zijn.
Als ik zoek bij microsoft zie ik bij genoemde foutmelding twee mogelijkheden:
1 het is een versie conflict
2 het bestand is beschadigd
Optie 1 sluit ik uit en aan 2 wil ik me even niet toegeven, aangezien dat nogal wat verloren werk zou betekenen voor sommige mensen. Bovendien zou de set valid moeten zijn...
Heeft iemand een idee of er nog mogelijkheden open staan om een recentere backup boven water te krijgen, of heeft MSDE soms een undocumented feature dat er maximaal 140 backups op een device mogen
(kan ik in dat laatste geval niet ook oudere backups van het device verwijderen
)
Het probleem is nu het volgende; met SQL-DMO maakt mijn software een backup device aan in de SQL server (MSDE 7 versie). Iedere avond word een backup aan dit device toegevoegd.
Wanneer ik nu de databases probeer te restoren lijkt dit alleen te lukken bij de eerste 140 op het device (welke ongeveer 3,5GB is). De eerste 140 zijn meer dan een jaar oud, dus ik wil de laatste (nr 424) restoren. Als ik dit doe krijg ik het volgende:
SQL:
1
2
3
| RESTORE DATABASE LMBR FROM DISK ='E:\map\klant.bak' WITH FILE=424 |
output:
SQL:
1
2
3
4
| Server: Msg 3242, Level 16, State 1, Line 1 The file on device 'E:\map\klant.bak' is not a valid Microsoft Tape Format backup set. Server: Msg 3013, Level 16, State 1, Line 1 Backup or restore operation terminating abnormally. |
Bovenstaande melding gebeurt dus bij alle files boven 140.
Ik heb het restoren geprobeerd vanuit SQL-DMO, vanuit enterprize manager en vanuit de query analyser. In alle gevallen hetzelfde resultaat.
Nu vind ik het echter vreemd, dat ik wel de headers van de gehele content op kan vragen, en dat ik op een VERIFYONLY opvraag krijg:
SQL:
1
| The backup set is valid. |
In de headers heb ik gezien dat de klant zeker met versie 7 werkt, net als ik. Ook de codepage, localeid en sortorder hetzelfde zijn.
Als ik zoek bij microsoft zie ik bij genoemde foutmelding twee mogelijkheden:
1 het is een versie conflict
2 het bestand is beschadigd
Optie 1 sluit ik uit en aan 2 wil ik me even niet toegeven, aangezien dat nogal wat verloren werk zou betekenen voor sommige mensen. Bovendien zou de set valid moeten zijn...
Heeft iemand een idee of er nog mogelijkheden open staan om een recentere backup boven water te krijgen, of heeft MSDE soms een undocumented feature dat er maximaal 140 backups op een device mogen
(kan ik in dat laatste geval niet ook oudere backups van het device verwijderen
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord