SDSL, 2 IP adressen, welke router?

Pagina: 1
Acties:

• pimssi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 04:10
Een vraagje.

Ik wil bij dutchweb een SDSL lijn gaan huren voor onze internet verbinding. Dit over dat ik met VPN verbindingen werk, en er nogal wat info vanuit de server naar de clients gaat.

Nu hebben we in Eindhoven onze server staan, met daaraan 15 directe clients.
Onze twee andere filialen wil ik dan dmv VPN verbinden met het netwerk in eindhoven.

Ik kan bij dutchweb 2 ip adressen krijgen voor mijn aansluiting. Nou wilde ik één IP gebruiken voor NAT (dus om alle computers van internettoegang te voorzien), en één IP adres aan de server koppelen (voor de e-mail, vpn en RDP)

Nu is de vraag, welke router kan ik hier voor gebruiken?
Bedankt!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Misschien kan je hier iets vinden:
[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

Je kan dit natuurlijk heel fijn logisch scheiden, maar wat voor nut heeft het verder.
Je bandbreedteverbruik wordt er niet minder op.

IIG zal je met een beetje kwaliteit router 2 IP adressen op de WAN poort aan kunnen geven. 1 daarvan zet je gewoon volledig door naar een eventuele DMZ

• pimssi
Dit doe ik om mijn IP voor de VPN en Mail verborgen te houden. De internetverkeer van de clients gaat dus over het ene IP-adres (wat gelogd wordt op site's en evt spyware oid), en van het andere ip-adres wil ik wat poorten forwarden naar de server, die via dat IP ook gekoppeld is aan onze domeinnaam als MX.

• pimssi
Bovendien gaat het hier over een SDSL lijn, en gaan ADSL lijn. Die thuisrouters in het door jou bovengenoemde topic zijn dus geen oplossing voor miij

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Nee, misschien niet maar dat is waarschijnlijk wel het meest aangewezen topic om deze vraag in te stellen. Maar goed, misschien dat de moderators hier anders over denken.

Je IP adres verborgen houden is leuk bedacht, maar nergens voor nodig. Als jij een goede secure VPN oplossing neerzet, dan maakt het geen drol uit dat dat IP adres bekend is.

Overigens is geen enkel IP adres "Verborgen" op het Internet. Je zou wel dingen als ping reply's uit kunnen zetten zodat je er niet 1,2 3 achter komt dat er een werkende host achter zit, maar verder is het totaal niet boeiend.

And last but not least: SDSL is nog steeds niet meer dan max 8Mbit. (Terwijl de upload dat meestal nooit haalt). En de meeste thuis routertjes kunnen dat makkelijk aan.
Misschien een goedkope e-tech niet, maar een edimax, of een draytec waarschijnlijk wel.

Overigens kan je met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif je posts editten. Je hoeft dus niet elke keer een nieuwe post te plaatsen.

[ Voor 19% gewijzigd door Equator op 29-06-2004 14:33 ]

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Een Cisco 828 voldoet zeker aan je eisen, deze komen ook regelmatig op marktplaats voorbij. Nieuw ligt de prijs van een 828 op ca. Eur500 ex. btw.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
Levert je ISP er geen router bij ?

• pimssi
Mijn ISP levert wel een router (met installateur) maar dat is een duur geintje, vandaar dat ik het nu zelf ga proberen. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of die Cisco 828 t configureren is voor iemand die er nog nooit mee heeft gewerkt? (maar zich snel wegwijs vindt)?

(offtopic: weet iemand een goedkopere SDSL serviceprovider?)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
Publishnet , ik betaal nu € 199,- exc voor 2mbit SDSL ... is overigens wel de oude prijs .... weet niet wat ze tegenwoordig vragen.

Verwijderd

CyberJ schreef op 29 juni 2004 @ 14:30:
And last but not least: SDSL is nog steeds niet meer dan max 8Mbit.
SDSL (GSHDSL) is niet meer als 2MB :p

===========================

Wat je vaak hebt is dat je 1 ipadres moet toekennen aan de router zelf, dus je hebt er dan nog maar 1 over om intern uit te delen (naar de server ofzo :?).

Als je een Cisco 828 wilt halen, dan kun je mischien ook overwegen om een Cisco SOHO 78 te nemen... die is bijna hetzelfde maar dan met wat minder geheugen/uitgebreid e.d. , maar wel stuk goedkoper :)

Standaard-configuratie kan ik je wel mailen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 14:19 ]

• pimssi
Thnx wasa, daar heb ik wat aan. Ik hoop dat het voor jou helemaal duidelijk is wat ik bedoel, dan zal ik snel een SOHO aanschaffen!

En CyberJ, wat ik wil kan dus absoluut niet met een Draytek router he. Deze hebben alleen een ADSL modem geintergreerd, dat werkt toch net iets anders dan SDSL. Bovendien wil ik dus 1 ip toekennen aan de router voor NAT, zodat alle werkstations internet hebben, en de andere een VPN verbinding kunnen opbouwen, en het andere IP rechstreeks bridgen naar onze mailserver. Vertel jij mij maar eens met welke vigor (draytek) dat mogelijk is!

[ Voor 63% gewijzigd door pimssi op 05-07-2004 13:55 ]

Verwijderd

Volgens mij kun je geen NAT gebruiken als je meerdere ipadressen hebt (routed subnet) omdat het bij de provider ook moet staan ingesteld of als NAT of als Routed Subnet.

Hier zou ik wel ff naar informeren, evt bij de provider zelf.

Verwijderd

CyberJ schreef op 29 juni 2004 @ 14:30:
Je IP adres verborgen houden is leuk bedacht, maar nergens voor nodig. Als jij een goede secure VPN oplossing neerzet, dan maakt het geen drol uit dat dat IP adres bekend is.

Overigens is geen enkel IP adres "Verborgen" op het Internet. Je zou wel dingen als ping reply's uit kunnen zetten zodat je er niet 1,2 3 achter komt dat er een werkende host achter zit, maar verder is het totaal niet boeiend.
Het verborgen houden van die verbinding lijkt me zowiso onmogelijk. Als je een mailtje stuurd naar jullie mailserver en iemand stuurd een mailtje terug dan heb je het ipadres waarvandaan het gestuurd is al. Je kan ook de dns data uitlezen en dan heb je het adres ook.
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 13:53:
SDSL (GSHDSL) is niet meer als 2MB :p
SDSL is niet meer als 2Mbit. Dus geen 2MByte (wat dus een verbinding van 16Mbit zou zijn).
Of is er opeens ookal sdsl hoger dan 2Mbit? Dat die 16Mbit dan wel bestaat

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
sdsl gaat tot 2,3mbit up/down

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:38:

SDSL is niet meer als 2Mbit. Dus geen 2MByte (wat dus een verbinding van 16Mbit zou zijn).
Of is er opeens ookal sdsl hoger dan 2Mbit? Dat die 16Mbit dan wel bestaat
Zoals je waarschijnlijk zelf ook wel weet bedoel ik ook mega-bit
Pagina: 1