Javascript heeft geen ingebouwde functie om een object/array weer te geven. Daarom ging ik lekker zelf wat schrijven. Na enig zoekwerk, komt [rml][ JS] Print_r()-achtige functie[/rml] uit de doos gevallen. Erg leuk topic enzo, en een leuke tip van Blues over toString.
Maar, ik wil ook echte objecten kunnen print_r()'en. En omdat Javascript de mogelijkheid biedt tot het gebruik van objecten en prototyping, wil ik deze functie op de (voor mij) meest logische plaats gooien, als een methode van àlle objecten.
En prototyping op Object werkt perfect, daar niet van. Maar ik zoek, om het simpel te zeggen, een mogelijkheid om de naam van het object weer te geven. Als het even kan de naam van het object én die van de instance
. En niet via work-arounds, door de naam al aan het object mee te geven enzo.
Maar, ik wil ook echte objecten kunnen print_r()'en. En omdat Javascript de mogelijkheid biedt tot het gebruik van objecten en prototyping, wil ik deze functie op de (voor mij) meest logische plaats gooien, als een methode van àlle objecten.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Object.prototype.toString = function() { var returnValue = ""; for (var i in this) { returnValue += "naam van het object" + "." + i + " = " + this[i] + "\n"; } return returnValue; } |
En prototyping op Object werkt perfect, daar niet van. Maar ik zoek, om het simpel te zeggen, een mogelijkheid om de naam van het object weer te geven. Als het even kan de naam van het object én die van de instance
[ Voor 5% gewijzigd door coubertin119 op 29-06-2004 14:06 ]
Skat! Skat! Skat!