Skaah schreef op 29 juni 2004 @ 14:41:
Persoonlijk vind ik het MySQL BLOB veld wel handiger dan PostgreSQL's Large Object-gedoe, maar dat is waarschijnlijk omdat ik daar minder ervaring mee heb.
Die twee moet je dan ook niet met elkaar vergelijken... PostgreSQL's bytea is wat meer wat MySQL met de blob doet.
De LOB van PostgreSQL kan je eigenlijk wat beter met Oracle's bfile-type vergelijken.
Het is later ook gemakkelijker om een hoster met MySQL te vinden dan met PostgreSQL. Uiteindelijk maakt het niet uit, omdat je uiteindelijk toch een Database Abstraction Layer zult gebruiken, en daarin de verschillen abstraheert.
Die verschillen zijn alleen weg te abstraheren als je je laag
boven je queries plaatst. Dus dat je applicatie zelfs niet ziet welke en hoeveel queries er worden uitgevoerd...
Want je loopt enerzijds grote risico's in je MySQL-db omtrent de referentiele integriteit (die je sowieso nauwelijks kan wegabstraheren) en anderzijds loop je tegen queries aan die noodzakelijkerwijs voor MySQL zijn "vereenvoudigd", waardoor je performance verlies lijdt bij postgresql door het onnodig gebruiken van simpele queries.
sjink schreef op 29 juni 2004 @ 13:59:
Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd met asp gewerkt en ik wilde nu eigenlijk deze vakantie eens beginnen met php.
[knip]
Maar mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met PostgreSQL en of hij/zij het beter vond dan MySQL
De belangrijkste vraag is eigenlijk met welke database je ervaring hebt. Want zeker als je met MSSQL ervaring hebt (en dan niet alleen met SELECT * FROM tabel; queries), dan zal PostgreSQL beter aansluiten bij je ervaring en verwachting.
SQL:
1
| select * from information_schema.columns where table_name = 'tabel'; |
Zo groot is dat verschil niet toch?
Maar PostgreSQL's variant is wel een stuk flexibeler en sowieso is het code die je als het goed is zelden in een applicatie nodig hebt...
[
Voor 8% gewijzigd door
ACM op 29-06-2004 16:45
]