Gedeelte hdd 20G overzetten naar nieuwe hdd 80G s-ata

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een vraag waar veel over staat in de search, maar niet precies wat ik zoek. Ik koop een complete nieuwe pc met een Maxtor 80G s-ata. In mijn oude pc (PIII) zit een Maxtor 20G (gepartioneerd in 2 x 10G). Nu wil ik enkele bestanden van de oude harde schijf overzetten op de nieuwe. Dus niet de hele harde schijf kopieren, slechts enkele onderdelen (niet het besturingssyteem windows 2000, ik installeer op de nieuwe harddisk Windows XP).
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen? Van die kopieerprogramma's zijn hier volgens mij niet geschikt voor. Ik heb ook geen cd-brander die ik zou kunnen gebruiken. Kan ik niet gewoon de oude harddisk aansluiten op het nieuwe mobo en dan gewoon de betreffende bestanden kopieren van de ene harddisk naar de andere?

Verwijderd

Ja je sluit gewoon bijde schijven aan en dan kan je de bestanden kopieren

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 13:38:
Ja je sluit gewoon bijde schijven aan en dan kan je de bestanden kopieren
Dacht ik al, waarom heb je dan van die kopieerprogramma's om de hele harddisk over te plaatsen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

UltraR-pc schreef op 29 juni 2004 @ 13:43:
[...]
Dacht ik al, waarom heb je dan van die kopieerprogramma's om de hele harddisk over te plaatsen?
Je zegt het zelf..... die 'kopieëren' de gehele HD.

ARME AOW’er

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Hier wordt er zomaar wel ff vanuit gegaan dat er nog gewone p-ata aansluitingen op je nieuwe mobo zitten! is dat wel zo?

En die programma's zijn er eigenlijk voor het backuppen. en niet voor het overzetten. in een nieuw systeem zit nieuwe hardware die niet herkend zal worden en dan dus opnieuw geinstaleerd dat maakt het overzetten niet erg handig want daar wordt je installatie alleen maar brak van!

• UltraR-pc
Mystic Spirit schreef op 29 juni 2004 @ 13:47:
Hier wordt er zomaar wel ff vanuit gegaan dat er nog gewone p-ata aansluitingen op je nieuwe mobo zitten! is dat wel zo?

En die programma's zijn er eigenlijk voor het backuppen. en niet voor het overzetten. in een nieuw systeem zit nieuwe hardware die niet herkend zal worden en dan dus opnieuw geinstaleerd dat maakt het overzetten niet erg handig want daar wordt je installatie alleen maar brak van!
Ik neem de MSI K8T NEO FSR. Op de site van MSI staat niks over p-ata.
Als deze er niet op zitten, wat dan?

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op 29 juni 2004 @ 13:47:

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, zie reply van rim13.

Wat betreft de aanwezigheid van PATA op jouw nieuwe K8T: check MSI's website nogmaals, lees reviews van het mobo, bekijk de pics van het mobo, download eventueel de handleiding, etc.

Basic stuff dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.