Toon posts:

Liteon LDW-811: DVD copy naar HDD levert CRC errors op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn LDW-811 brander. Ik gebruik de laatste firmware: HS0Q. Het branden van dvd+r en -r gaat goed. Alleen als ik de dvd daarna weer via de windows verkenner naar mijn harde schijf wil kopieeren, krijg ik een foutmelding: data redundancy cycle error.
In Nero DVD speed laten deze gebrande cd's een onregelmatige lijn met veel up's en down's zien. Ik heb dit met Princo dvd-r, Fuij4x dvd+r en Fuij4x dvd-r.
Wie heeft een oplossing?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Met princo kan ik het me voorstellen, die media is gewoon zo brak.

Maar Fuji is -dacht ik- Taiyo Yuden, wat gewoon goed zou moeten zijn.

Heb je toevallig je brander zijn EEPROM ook gelfashed? (Bijv. een upgrade van 411S naar 811S?). Want dat kan dit soort problemen veroorzaken...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is een ldw-811 van huize uit.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de media hoor, probeer eens memorex of traxdata

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt. "Problemen" is werkelijk nietszeggend :+

Ontopic: wellicht ligt het aan de harddisk? Om dat uit te sluiten zou je je harddisk moeten testen met het tooltje van de fabrikant. Zie de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" en de Search van dit forum: [search=data redundancy cycle error], [search=dvd crc error] :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 29 juni 2004 @ 13:42:
Titel verduidelijkt. "Problemen" is werkelijk nietszeggend :+

Ontopic: wellicht ligt het aan de harddisk? Om dat uit te sluiten zou je je harddisk moeten testen met het tooltje van de fabrikant. Zie de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" en de Search van dit forum: [search=data redundancy cycle error], [search=dvd crc error] :)
Het probleem is naar mijn mening duidelijk omschreven. Branden gaat goed, buffers raken niet leeg, dus geen problemen met doorvoer, data van gebrande dvd terug kopieeren naar harde schijf gaat fout. Omdat er niet gelezen kan worden van dvd. Dit geeft de grafiek ook weer in Nero dvd speed. DVD speed kan hem ook niet lezen. Images maken van dvd's naar schijf gaat ook goed. HD lijkt me in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 13:48:
[...]

Het probleem is naar mijn mening duidelijk omschreven. Branden gaat goed, buffers raken niet leeg, dus geen problemen met doorvoer, data van gebrande dvd terug kopieeren naar harde schijf gaat fout. Omdat er niet gelezen kan worden van dvd. Dit geeft de grafiek ook weer in Nero dvd speed. DVD speed kan hem ook niet lezen. Images maken van dvd's naar schijf gaat ook goed. HD lijkt me in orde.
Sorry. Dank je wel voor het aanpassen. De titel is een stuk duidelijker! _/-\o_
Pagina: 1