Tyan Tiger MP blijft hangen @ boot (38 of 69)

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik was vandaag even aan het klooien met wat oude hardware, wilde even een dual bakkie in elkaar zetten die ik dit weekend voor het Terw_Lan wilde inzetten als dedicated gameserver.
Gezien ik nog zat hardware had liggen en mijn Tiger MPX er momenteel niet is heb ik het volgende gepakt.
2x duron 1600 zonder SMP lock
Tyan Tiger MP
2x512MB unbuffered geheugen
430watt antec voeding
g400 dualhead videokaartje
3com nicje
40gb hddtje
en een plextor fikkertje

imho voldoende om tijdelijk even als server te spelen.

Ik alles in een inwinkast gehangen, windows cd erin, ding gaat vrolijk bestanden kopieren enzo, ik reboot en hij blijft hangen bij de windows setup (was overigens 2000 pro).
gereboot en krijg een BSOD "IRQL not less or equal". na een reboot weer deze error. Ik dacht eerst dat het geheugen brak was (het wordt eigenlijk niet gesupport), dus ik een knoppix cdtje erin gegooid en vanuit daar memtest gestart. memtest hing na 7:14 minuten volledig. Niets meer mee te beginnen. Dus bak uitgezet. Ander geheugen geplaatst (2x 256MB crucial registered ECC geheugen, waar het voorheen altijd op werkte).
totaal geen sjoege meer.

Ik heb 1 cpu eruit gehaald en op beide sockets geprobeerd (met 1 cpu dus). maar ook hier geeft hij totaal niets, ook verschillende geheugen configs (met 1 latje in 1 van de 4 sloten) doet niets.

Mijn postkaart blijft vrolijk op 38 staan, wat volgens de handleiding zoveel betekend als:

different BUSes init (input, IPL, general devices) to start if present.

zegt me niet genoeg om daar direct een oplossing aan te knopen.
als ik de FSB van 133 naar 100 jumper doet het ding helemaal niets, (blijft hij hangen op 0F, wat mij totaal niets zegt).

inmiddels heb ik er ook al een andere videokaart in gehangen, standaard ATI gevalletje van 8mb en verder zit er niets meer op of aan.
naast de 38 boot hij ook wel eens tot de 69 valt me net op, maar die staat niet in het boekje vermeld en verder zie ik ook totaal geen beeld of hoor ik postbeeps.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze tijger zou kunnen reanimeren? of is hij gewoon dood? en ik straks ook als abbadon erachter komt :+

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

DaWaN

'r you wicked ??

:/ Ziet er niet echt veel belovend uit, denk idd dat je bordje RIP is. Het kan ook zijn dat je proc's niet lekker dual draaien. Ik heb wel eens gehoord dat niet athlon's MP's niet altijd stabiel draaien in dual.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DaWaN schreef op 29 juni 2004 @ 13:53:
:/ Ziet er niet echt veel belovend uit, denk idd dat je bordje RIP is. Het kan ook zijn dat je proc's niet lekker dual draaien. Ik heb wel eens gehoord dat niet athlon's MP's niet altijd stabiel draaien in dual.
Het bord kan wel weer prima stabiel draaien met niet-MP CPU's in single mode. Dan zou het eigenlijk niet uit mogen maken of de processor MP gelocked is, of niet.

Het vreemde is dat zelfs met één CPU het systeem niet boot. Ik ben het er wel mee eens dat het er niet veelbelovend uitziet, wellicht dus een RMA geval.

De code 69h betekent bij de Award biossen iets in de zin van 'turning on L2 cache', dat kan je vinden op pagina 20 van je boekje. Toch iets van een gare CPU?

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 29-06-2004 14:23 ]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Aikeleer schreef op 29 juni 2004 @ 13:57:
[...]

Het bord kan wel weer prima stabiel draaien met niet-MP CPU's in single mode. Dan zou het eigenlijk niet uit mogen maken of de processor MP gelocked is, of niet.

Het vreemde is dat zelfs met één CPU het systeem niet boot. Ik ben het er wel mee eens dat het er niet veelbelovend uitziet, wellicht dus een RMA geval.
Het was ook maar een idee :| Maar ik denk ook aan RMA, tenslotte deed het mem het goed en nu niet meer :/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Voorlopig gooi ik het even op incompatibility van de cpus met deze tiger MP omdat ze op mijn tyan tiger MPX altijd wel gewerkt hebben.

Dus ik ga maar even op zoek naar 2 athlon mps (wel flink veel geld, maarja, je moet wat) of anders gaat het bord eruit, want het lijkt wel te werken als ik de andere duron erop zet (een niet modded is dat, heb hier 4 udorns liggen, dus is het makkelijk testen).

iig bedankt voor jullie hulp (nu wordt ik iig niet gekicked door abbadon :+)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Terw_Dan schreef op 29 juni 2004 @ 14:29:
Voorlopig gooi ik het even op incompatibility van de cpus met deze tiger MP omdat ze op mijn tyan tiger MPX altijd wel gewerkt hebben.

Dus ik ga maar even op zoek naar 2 athlon mps (wel flink veel geld, maarja, je moet wat) of anders gaat het bord eruit, want het lijkt wel te werken als ik de andere duron erop zet (een niet modded is dat, heb hier 4 udorns liggen, dus is het makkelijk testen).

iig bedankt voor jullie hulp (nu wordt ik iig niet gekicked door abbadon :+)
eerlijk gezegd geef ik je weinig kans.... Als ie eerst wel bootte met deze procs en en later niet meer lijkt het meer dan logisch dat het bord dood is

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
DaWaN schreef op 29 juni 2004 @ 14:35:
[...]

eerlijk gezegd geef ik je weinig kans.... Als ie eerst wel bootte met deze procs en en later niet meer lijkt het meer dan logisch dat het bord dood is
Maar hij bootte dus net wel met 1 proc erop. Daarom lijkt me het gewoon een probleem van die 2 cpus die ik heb (durons die gemod zijn hebben nooit echt super op dit ding gedraaid namelijk).

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Terw_Dan schreef op 29 juni 2004 @ 14:56:
[...]

Maar hij bootte dus net wel met 1 proc erop. Daarom lijkt me het gewoon een probleem van die 2 cpus die ik heb (durons die gemod zijn hebben nooit echt super op dit ding gedraaid namelijk).
Pleur er es je Xp1700+ in, gewoon om te kijken of ie doorboot.
Mijn A7M266D kan gewoon met 1 non-MP PCU doorbooten :)

Dan kun je je maybe brakke durons uitsluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 29-06-2004 15:07 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Aaarrrrcchhhh, het zo een waar hardwareslagveld daar bij jou Terw_Dan 8)7

Heb je niet nog één van de XP's 1700+ die er bij zaten over om te proberen? Of heb je die ook al vakkundig de nek omgedraaid :+ En die Duron's die je probeert, zijn dat van die moderne Applebred's? Misschien dat de Tiger MP daar gewoon moeite mee heeft.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Die 1700+jes heb ik niet meer, anders had ik het daarmee geprobeerd natuurlijk :P.

en met 1 applebred draait het ding wel (ben nu even serious sam, ut, battlefield e.d. aan het installeren voor terw_lanII en dat gaat gewoon goed).

• justice strike
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik heb die foutmelding ook wel eens gehad op mijn tiger mp. Gooi het op een kapotte windows install cd. (dat denk ik tenminste kan me niet herinneren wat ik anders veranderd had)

uhm probeer ook de mp specs op te schroeven naar 1.4, interrupt tables ff aanzetten.

ps. het kan ook aan de drivers liggen, ati drivers of verkeerde amd power management drivers.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
justice_strike schreef op 30 juni 2004 @ 00:24:
ik heb die foutmelding ook wel eens gehad op mijn tiger mp. Gooi het op een kapotte windows install cd. (dat denk ik tenminste kan me niet herinneren wat ik anders veranderd had)

uhm probeer ook de mp specs op te schroeven naar 1.4, interrupt tables ff aanzetten.

ps. het kan ook aan de drivers liggen, ati drivers of verkeerde amd power management drivers.
Probleem was dat de bak totaal niet meer doorbootte, iets veranderen in de bios kon dus niet meer met die set cpus erop. Nu werkt hij dus wel, maar niet meer met de duron mptjes erop.
Pagina: 1