AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
http://www.kara-inci.nl/doel_functies.htm
[ Voor 18% gewijzigd door Undertaker2 op 29-06-2004 13:32 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Dat zou inhouden dat paars exact dezelfde symptomen veroorzaakt, daar het weer overloopt in ultraviolet.Undertaker2 schreef op 29 juni 2004 @ 13:23:
Hallo mensen,
Als ik met mijn digitale camera iets film waar helder rood in voorkomt, dan zie ik duidelijk blokken aan de rand van het rode onderwerp.
Nou geloof ik dat rood sowieso een 'moeilijke' kleur is voor video compressie, maar weet iemand ook hoe dat komt? Dichtbij infrarood?
Ik heb overigens geen flauw idee waardoor hetwordt veroorzaakt
Music Addicted
Leg eens uit waar je dat op ziet, op je TV? Hoe is je digitale camera daar dan op aangesloten? Via Composiet? Dan zal dat de boosdoener zijn. Probeer eens via s-vhs, of indien mogelijk via RGB.Undertaker2 schreef op 29 juni 2004 @ 13:23:
Hallo mensen,
Als ik met mijn digitale camera iets film waar helder rood in voorkomt, dan zie ik duidelijk blokken aan de rand van het rode onderwerp.
Nou geloof ik dat rood sowieso een 'moeilijke' kleur is voor video compressie, maar weet iemand ook hoe dat komt? Dichtbij infrarood?
Rood is wel een probleemkleur bij jpg compressie, of dat bij Mpeg of een andere compressie ook zo is durf ik niet te zeggen... maar ik zou eerst even bovenstaande checken en tiepen.
Alles kan stuk.
Ik wel. Ik zie heel vaak bij MPEG, maar ook DiVX dat rode vlakken erg slecht gecodeerd/decodeerd worden. Hoewel een frame er goed uit kan zien, zie je dat bijv een rode trui heel 'blokkerig' is.remco_k schreef op 29 juni 2004 @ 14:48:
[...]
Rood is wel een probleemkleur bij jpg compressie, of dat bij Mpeg of een andere compressie ook zo is durf ik niet te zeggen...
Groetjes, FaceDown.
1
2
3
| Y = 0.299R + 0.587G + 0.114B U = -0.147R - 0.289G + 0.437B + 0.5 V = 0.615R - 0.515G - 0.100B + 0.5 |
Daarnaast is een DV "pixel" niet uit slechts een pixel opgebouwd, maar uit een groep van 4x4 pixels. De liminance informatie is in alle 16 pixels aanwezig, de U en V info is echter niet in alle 16 pixels aanwezig, maar wordt alleen in groepen van 2x2 verdeelt over de 16 pixels. De kleurinformatie heeft dus eigenlijk een lagere resolutie. Vandaar dat de felle kleuren rood, en vaak ook blau, wat blokkeriger lijken dan de rest. Daarnaast heb je nog het effect van de quantisering van de kleurinformatie die weer komt door de compressie, waardoor de "dyanmiek" in de kleuren als het ware verloren gaat.
Het gebruik van RBG-uitgangen bij DVD's is eigenlijk redelijk onzin, aangezien het al niet als RGB op de disk staat
Ik schaam me ervoor dat ik er zelf mee kom, maar ik heb bij MS een link gevonden die redelijk duidelijk is
http://msdn.microsoft.com...dnwmt/html/YUVFormats.asp
[ Voor 36% gewijzigd door voodooless op 29-06-2004 15:39 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
YUV is handig, omdat je met Y, de helderheid, ook gewoon zwartwit-tv kan aansturen. Daarom gebruikt de tv YUV, omdat er ook zwartwit tv's zijn. Maak een tv die ook de U en V-signalen kan ontvangen en verwerken en je hebt een kleurentv.
Op RGB-beelden kun je wel meer filters toepassen.
Niet alle videokaarten zijn even goed in het weergeven van de kleuren. De hardware overlay van een ATI kaart gaat er beter mee om dan een Nvidia kaart.
Ook bij DVDspelers is dit zo.
Dit noemt men de Chroma Bug. Het valt vaak nog extra veel op bij interlaced videos. Ik neem aan dat jouw home videos ook interlaced zijn.
Hier is een link naar een nederlandse site over de Chroma Bug: http://www.xs4all.nl/~itc/chroma.htm
En hier een wat uitgebreidere engelse site:
http://www.hometheaterhif...rt-chroma-bug-4-2001.html
Veel leesplezier!