[9600XT] "Freezes" en foute textures

Pagina: 1
Acties:

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb het forum al (naar mijn idee) goed doorzocht maar ik kon geen relevante problemen (en oplossingen) vinden.

Het probleem is dat ik tijdens het spelen van Counter-Strike (ik heb het nog niet met andere games geprobeert) na een aantal minuten een beeldscherm freeze krijg waarna ik mijn pc moet rebooten. Ook heb ik al een aantal keer "foute" textures (niet gerenderde) gehad. Ook heeft VPU recover al enkele meldingen gegeven. (Hier kon ik verder niets mee.)

De vraag is nu waardoor deze problemen worden veroorzaakt, ik draai de volgende hardware + drivers:

AMD 64 3200+
MSI Neo Platinum (bios 1.10, volgens LiveUpdate de nieuwste)
- cool n quiet disabled
Sapphire (Atlantis) 9600 XT 256 (Omega Catalyst 2.5.51)
- fastwrites on/off heeft geen effect

[ Voor 5% gewijzigd door dream0r op 29-06-2004 13:03 ]

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:42

netblade

Sunrise

dream0r schreef op 29 juni 2004 @ 13:03:
Ik heb het forum al (naar mijn idee) goed doorzocht maar ik kon geen relevante problemen (en oplossingen) vinden.

Het probleem is dat ik tijdens het spelen van Counter-Strike (ik heb het nog niet met andere games geprobeert) na een aantal minuten een beeldscherm freeze krijg waarna ik mijn pc moet rebooten. Ook heb ik al een aantal keer "foute" textures (niet gerenderde) gehad. Ook heeft VPU recover al enkele meldingen gegeven. (Hier kon ik verder niets mee.)

De vraag is nu waardoor deze problemen worden veroorzaakt, ik draai de volgende hardware + drivers:

AMD 64 3200+
MSI Neo Platinum (bios 1.10, volgens LiveUpdate de nieuwste)
- cool n quiet disabled
Sapphire (Atlantis) 9600 XT 256 (Omega Catalyst 2.5.51)
- fastwrites on/off heeft geen effect
Ik denk dat je kaart gaar is, trouwens dat 'hangen' komt door die kaart. Is een bekend probleem... Ik snap eigenlijk niet waarom ze die kaarten nog verkopen

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• dream0r
  • Niet online
netblade schreef op 29 juni 2004 @ 13:07:
Ik denk dat je kaart gaar is, trouwens dat 'hangen' komt door die kaart. Is een bekend probleem... Ik snap eigenlijk niet waarom ze die kaarten nog verkopen
Jij hebt het over een "bekend probleem", is er dan nog steeds geen oplossing om dat probleem te verhelpen? (Behalve een nieuwe kaart aanschaffen natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door dream0r op 29-06-2004 13:15 ]

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:42

netblade

Sunrise

dream0r schreef op 29 juni 2004 @ 13:15:
[...]
Jij hebt het over een "bekend probleem", is er dan nog steeds geen oplossing om dat probleem te verhelpen? (Behalve een nieuwe kaart aanschaffen natuurlijk)
heb je nog garantie op de kaart (denk het wel)
anders laat je hem even testen in de winkel, weet je meteen of het aan je pc ligt of aan de kaart.

Belangrijk: is het zelfbouw? of standaard shit?
Standaard shit slikt namelijk niet altijd alles

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• dream0r
  • Niet online
Ik heb waarschijnlijk nog wel garantie op de kaart ja. En het is een zelfbouw systeem.