Ik hoop dat de meeste mensen op 17 juni geen telefoontje hebben gehad en zijn geslaagd! Tegen alle verwachtingen in en een hoop gezeik van mijn ouders dat ik te veel achter de computer zit en te weinig voor school doe ben ik toch geslaagd!! Mijn ouders erg blij, en zelfs zo blij dat ik een laptop mag uitzoeken om die mee te nemen voor als ik op kamers ga in Maastricht. 
Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar wat mijn eisen zijn en kwam eigenlijk tot het volgende lijstje:
- Dvd-brander
- P4 3,06 GHz met HT / Centrino 1,7 GHz
- Minimaal 64 MB videokaart (dus niet geshared!!)
- 512 MB intern geheugen
- Prijs rond € 1500,00
Na zelf tijdje gezocht te hebben kwam ik eigenlijk uit bij Dell, en mijn oog viel op de volgende 2 modellen:
- Inspiron 5150
- Inspiron 8600C
Dit zijn 2 vrij verschillende modellen en dit zijn naar mijn mening de voor en nadelen:
Inspiron 5150, de snellere processor is grootste voordeel maar dit is ook gelijk een groot nadeel omdat ik heb gehoord dat je hoogstens 3 uur met zo’n laptop kunt werken en dat dan de batterij leeg is.
Inspiron 8600C, voordeel is de veel langere werktijd door de Centrino processor. Ook de 128MB video kaart is erg voordelig. Nadelig is dus de minder snellere processor en het breedbeeldscherm, wat mij niet echt handig lijkt.
Waar ik hem voor wil gebruiken is:
- games
- internet
- dvd’s kijken / branden
- programmeren
Ik zit nou dus met de volgende vragen:
Welke laptop zouden jullie kiezen van deze 2 en waarom?
Hoe zit het met die verschillen in hoe lang je hem kunt gebruiken P4 / Centrino??
Hebben jullie nog andere goede alternatieven anders dan Dell?
Alvast bedankt!
Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar wat mijn eisen zijn en kwam eigenlijk tot het volgende lijstje:
- Dvd-brander
- P4 3,06 GHz met HT / Centrino 1,7 GHz
- Minimaal 64 MB videokaart (dus niet geshared!!)
- 512 MB intern geheugen
- Prijs rond € 1500,00
Na zelf tijdje gezocht te hebben kwam ik eigenlijk uit bij Dell, en mijn oog viel op de volgende 2 modellen:
- Inspiron 5150
- Inspiron 8600C
Dit zijn 2 vrij verschillende modellen en dit zijn naar mijn mening de voor en nadelen:
Inspiron 5150, de snellere processor is grootste voordeel maar dit is ook gelijk een groot nadeel omdat ik heb gehoord dat je hoogstens 3 uur met zo’n laptop kunt werken en dat dan de batterij leeg is.
Inspiron 8600C, voordeel is de veel langere werktijd door de Centrino processor. Ook de 128MB video kaart is erg voordelig. Nadelig is dus de minder snellere processor en het breedbeeldscherm, wat mij niet echt handig lijkt.
Waar ik hem voor wil gebruiken is:
- games
- internet
- dvd’s kijken / branden
- programmeren
Ik zit nou dus met de volgende vragen:
Welke laptop zouden jullie kiezen van deze 2 en waarom?
Hoe zit het met die verschillen in hoe lang je hem kunt gebruiken P4 / Centrino??
Hebben jullie nog andere goede alternatieven anders dan Dell?
Alvast bedankt!