Welke laptop??

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 16:30

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Ik hoop dat de meeste mensen op 17 juni geen telefoontje hebben gehad en zijn geslaagd! Tegen alle verwachtingen in en een hoop gezeik van mijn ouders dat ik te veel achter de computer zit en te weinig voor school doe ben ik toch geslaagd!! Mijn ouders erg blij, en zelfs zo blij dat ik een laptop mag uitzoeken om die mee te nemen voor als ik op kamers ga in Maastricht. :)

Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar wat mijn eisen zijn en kwam eigenlijk tot het volgende lijstje:
- Dvd-brander
- P4 3,06 GHz met HT / Centrino 1,7 GHz
- Minimaal 64 MB videokaart (dus niet geshared!!)
- 512 MB intern geheugen
- Prijs rond € 1500,00

Na zelf tijdje gezocht te hebben kwam ik eigenlijk uit bij Dell, en mijn oog viel op de volgende 2 modellen:
- Inspiron 5150
- Inspiron 8600C

Dit zijn 2 vrij verschillende modellen en dit zijn naar mijn mening de voor en nadelen:
Inspiron 5150, de snellere processor is grootste voordeel maar dit is ook gelijk een groot nadeel omdat ik heb gehoord dat je hoogstens 3 uur met zo’n laptop kunt werken en dat dan de batterij leeg is.
Inspiron 8600C, voordeel is de veel langere werktijd door de Centrino processor. Ook de 128MB video kaart is erg voordelig. Nadelig is dus de minder snellere processor en het breedbeeldscherm, wat mij niet echt handig lijkt.

Waar ik hem voor wil gebruiken is:
- games
- internet
- dvd’s kijken / branden
- programmeren

Ik zit nou dus met de volgende vragen:
Welke laptop zouden jullie kiezen van deze 2 en waarom?
Hoe zit het met die verschillen in hoe lang je hem kunt gebruiken P4 / Centrino??
Hebben jullie nog andere goede alternatieven anders dan Dell?

Alvast bedankt!

stekkerdeal.nl

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:22

dlmh

Lo-Fi

Breedbeeld lijkt mij juist heel handig in een programmeeromgeving omdat je vaak met veel menuutjes werkt. Dat model is leverbaar met schermen met verschillende resoluties waaronder ook 1920x1200 (welk waarschijnlijk ook erg duur is). Hoge resolutie vind ik een absolute pré op 'n notebook (ook op m'n normale TFT trouwens). Ik denk trouwens dat een Centrino 2.0GHz echt niet zo veel langzamer zal zijn als een 3.06GHz. Centrino's hebben duidelijk zo hun voordelen mbt de accutijd. Als je een notebook met 3.06GHz neemt heb je een accutijd < 2 uur (als je dit belangrijk vindt). Maar als je er van plan bent om op te gaan gamen, moet je sowieso geen lange accutijden verwachten.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
SerialThrillaZ schreef op 29 juni 2004 @ 13:10:
Breedbeeld lijkt mij juist heel handig in een programmeeromgeving omdat je vaak met veel menuutjes werkt. Dat model is leverbaar met schermen met verschillende resoluties waaronder ook 1920x1200 (welk waarschijnlijk ook erg duur is). Hoge resolutie vind ik een absolute pré op 'n notebook (ook op m'n normale TFT trouwens). Ik denk trouwens dat een Centrino 2.0GHz echt niet zo veel langzamer zal zijn als een 3.06GHz. Centrino's hebben duidelijk zo hun voordelen mbt de accutijd. Als je een notebook met 3.06GHz neemt heb je een accutijd < 2 uur (als je dit belangrijk vindt). Maar als je er van plan bent om op te gaan gamen, moet je sowieso geen lange accutijden verwachten.
Dat over dat programmeren en een breedbeeld fijn is zit wel wat in, nog neit aan gedacht. :D

Maar krijg je met zo'n breedbeeld bij games geen uitgerekt beeld zoals je bij sommige breedbeeld tv's???

stekkerdeal.nl

Verwijderd

Ikzelf heb ook breedbeeld (dell inspiron 8600), en ik vind het gewoon fantastisch:

- niet alleen voor te programmeren, maar voor alles: je kan heel makkelijk 2/3 venstertjes naast elkaar zetten, zonder dat ze te klein worden
- in games merk je er niets van
- echt leuk voor films
- ...

Mijn resolutie is 1900x1200, en ik weet 1 ding: mijn volgende laptop is opnieuw breedbeeld en opnieuw (minstens) 1900x1200. In principe geraak je meer kwijt op deze resolutie, dan op 1600x1200 op 'n gewoon scherm, hetgeen al héél klein is voor een 19" scherm. Het klopt niet allemaal, maar ik zie het zo: een breedbeeld laptop is gewoon een 19" scherm (in de hoogste zal het een 5-tal centimeter lager zijn, so what, je werkt toch meestal in de breedte) waar je wèl 1(6)900x1200, zonder dat je moet staren, kan op draaien.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 13:20 ]

Verwijderd

nieuwe games hebben ook een breedbeel resolutie^^

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 13:17:
nieuwe games hebben ook een breedbeel resolutie^^
Nieuwe games misschien wel maar ik ben ook nog fanatiek bezig met CS! :D:D
Daar kan het volgens mij niet mee...

stekkerdeal.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, kijk eens rond in Complete Systemen & Laptops en de FAQ ervan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.