Toon posts:

[Harddisk Recorder/DVD] Feiten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even lopen Googlen maar zit met het volgende :

Ik wil een harddisk recorder aanschaffen (met DVD recorder) om mijn videorecorder van TV te vervangen.
Dus opnemen op de ingebouwde harddisk en evt. overzetten naar de interne DVD-brander.

Nu is mijn vraag :

Als ik een DVD huur is dit dan een DVD-min of DVD-plus aangezien niet elke recorder beide kan afspelen...
En wat is het voordeel van dvd-min tegenover dvd-plus of is dat er niet ?
Kan iemand mischien een advies geven voor aanschaf welke merk/model ?
Liefst wil ik dus zowel DVD-min als DVD-plus kunnen afspelen en evt. ook beide soroten kunnen beschrijven en minimaal een 80GB interne harddisk.
en bij voorkeur ook mogelijk tot afspelen JPG (photo CDs).

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Heel simpel eigenlijk. Tegenwoordig spelen alle nieuwe dvd-spelers dvd-plus en min af.
En als je wilt weten wat het verschil tussen die 2 is zeg ik: Google is je vriend. :)

En als je dan ook nog wilt weten of die speler (kweenie welke je op het oog hebt) jpeg kan afspelen kijk ff op de site van de desbtreffende fabrikant.

[ Voor 28% gewijzigd door megaleo op 29-06-2004 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks op het oog dat is het probleem.
Ik vraag me af of ook de DVD-speler in de recorder (dus eigenlijk een DVD-brander/speler combi in 1) ook beide afspelen kan ?

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Voor DVD 's die je huurt maakt het niks uit of dat je een - of + speler hebt. Dat zijn als ik me niet vergis DVD-rom schijven.

Kijk eens naar de Philips HDRW 720 harddiskrecorder deze heeft een TV gids (Guide+) met alle nederlandse programmagegevens.

[ Voor 5% gewijzigd door Mediacj op 29-06-2004 12:53 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Of natuurlijk de KiSS DP-558
http://www.divxplayer.nl/Home.php

Verwijderd

Topicstarter
Hebben beide de mogelijkheid van branden op + en -
en mogelijk afspelen Photo CD (JPG) ?
Heb ik nog een vraagje :
Een standaard DVD-speler in PC is dat een + of - speler dan weet ik
welke standaard ik ZOIEZO op de harddisk recorder moet hebben
wil ze terug spelen op de in de PC zittende DVD-speler

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 13:04:
Heb ik nog een vraagje :
Wat is een standaard DVD speler in een PC? Er bestaat niet zoiets als een standaard DVD speler in de PC. Mijn liteon speelt + en - af. Je kan er vanuit gaan dat alle nieuwe DVD spelers + en - af spelen.
Er wordt wel van je verwacht dat je zelf wat onderzoek doet.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 13:04:
Heb ik nog een vraagje :
Je hebt standaard DVD's, en dan heb je nog de brandbare variant, de DVD+R/RW en DVD-R/RW. De helemaal standaard is de DVD, die wordt ondersteunt door alles wat DVD's kan afspelen, moet ook wel, want dit is de standaard. Verder is er uit de + en - R nog steeds geen winnaar. Officieel wordt DVD+R/RW vaker ondersteunt, in de praktijk zal het verschil nihil zijn en is het de vraag of je apparaten kan vinden die het niet ondersteunen (ze zijn er zeker).

De standaard PC-DVD-speler is dus een DVD-speler en heeft niets met + en - van doen. De standaard PC-DVD-recorder is er niet.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn standaard PC-DVD speler zal dus zoiezo de DVD-ROMS (standaard DVD) afspelen maar of DVD-R of DVD+R(W) zal afspelen is niet zeker dus ?
Gaat om een LG speler (IDE) van vorig jaar zomer

Verwijderd

Topicstarter
Nou zo ik grag willen weten wat de meeste DVD-seplers in PC (liteon etc) dan afspelen kunnen DVD+R(W) of DVD-R(W) of geen van beide ?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 18:16:
Nou zo ik grag willen weten wat de meeste DVD-seplers in PC (liteon etc) dan afspelen kunnen DVD+R(W) of DVD-R(W) of geen van beide ?
Als je nou eens zelf de specs opzoekt van die dingen. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet, bijna alle fabrikanten van PC DVD-drives hebben de specs gewoon op hun site staan. Zo ook Lite-On.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 29-06-2004 20:15 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 13:13

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 18:16:
Allebei. Afspelen kunnen ze vrijwel allemaal alles. Net zoals de DVD speler in je HD Recorder. Het opnemen is een probleem. PC drives doen tegenwoordig ook vaak wel beide maar je zult zien dat HD/DVD Recorders vaak maar 1 van beide ondersteunen bij opnemen. Merken hebben zo hun eigen voorkeur. Zelf opgenomen disks afspelen kan je dan dus weer op zo ongeveer wel alles.

Check de websites van de fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 29-06-2004 20:21 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1