Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voeding start niet na aansluiten ccfl's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het aansluiten van een ccfl cntroller en daarop 2 ccfl's start me voeding niet :? haal ik ze weer los dan doetie het weer wel. Ik heb een q-tec 400watt voeding dus moet voldoende zijn lijkt me. Voor de rest ben ik geen expert in electronica enzo, aansluiten kan ik wel maar de reden achterhalen van dit 8)7 :P ideetje iemand, wat doe ik verkeerd?

Mocht je nog meer info willen vraag het me dan ff dan check ik het ff in me kast.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:15

_Ernst_

Mark It Zero!

Als de voeding het na het loshalen het weer doet, denk ik dat of de voeding overbelast is of dat die ccfl controller kortsluiting maakt.

Ofdat 400 watt genoeg is ligt helemaal aan wat voor systeem je hebt, een de 400 watt q-tec is nou niet bepaald een denderende kwaliteits voeding die lang geen 400 watt kan leveren. Maar als je de specs van je systeem post kunnen we er meer over zeggen.

Maar probeer eens een andere voeding, of koppel engele apparaten los en kijk of de ccfl het dan wel doet, weet je tenminste of dat die niet kapot is.

Last.fm

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Een CCFL is nog geeneens 1W ofzo :P Daarvan zal je je voeding echt niet overbelasten. Check ff of je de goede kabels aan hebt gesloten op je inverter
12V = geel
ground = zwart

Check ook ff of je de voeding en ccfl aansluiting op de inverter niet hebt omgedraaid :)

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

heb je wel een inverter? een soundcontroller voor ccfls heeft ook een inverter nodig

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op 29 juni 2004 @ 12:38:
Als de voeding het na het loshalen het weer doet, denk ik dat of de voeding overbelast is of dat die ccfl controller kortsluiting maakt.

Ofdat 400 watt genoeg is ligt helemaal aan wat voor systeem je hebt, een de 400 watt q-tec is nou niet bepaald een denderende kwaliteits voeding die lang geen 400 watt kan leveren. Maar als je de specs van je systeem post kunnen we er meer over zeggen.

Maar probeer eens een andere voeding, of koppel engele apparaten los en kijk of de ccfl het dan wel doet, weet je tenminste of dat die niet kapot is.
even netjes alles beantwoorden ;)
heb op me voeding me mobo, 1 case fan 2x harddisk maxtor7200rpm 1 cd-brander
me kast bevat:
MSI KT266 Pro
AMD Athlon XP 1800+
2x 256 DDR 266MHz Twinmos
1x 512 DDR 333MHZ Twinmos
Asus GF4 ti4200 128mb
Creative 5.1Live
netwerkkaartje

dat was het geloof ik wel :9

Heb alleen me standaard oude voeding 300watt uit me oudekast liggen, dnek niet dat die veel kans gaat maken :P

p.s. maakt het nog uit hoeveel dingen ik aansluit op die 4pins voedingsaansluiting? (er komen totaal 4 pinsaansluitingen uit me voeding)

Verwijderd

Topicstarter
LeonM schreef op 29 juni 2004 @ 12:59:
Een CCFL is nog geeneens 1W ofzo :P Daarvan zal je je voeding echt niet overbelasten. Check ff of je de goede kabels aan hebt gesloten op je inverter
12V = geel
ground = zwart

Check ook ff of je de voeding en ccfl aansluiting op de inverter niet hebt omgedraaid :)
geel zwart zwart rood toch? :? en tussen de ccfl controller en de 2 ccfl's zitten dunnekabeltjes en een inverter(klein zwart tussenkastje) deze dunnekabeltjes kunne maar op 1 manier in de inverter ;) , kijk alles past natuurlijk als je hard ramt :+

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 13:16:
[...]

even netjes alles beantwoorden ;)
heb op me voeding me mobo, 1 case fan 2x harddisk maxtor7200rpm 1 cd-brander
me kast bevat:
MSI KT266 Pro
AMD Athlon XP 1800+
2x 256 DDR 266MHz Twinmos
1x 512 DDR 333MHZ Twinmos
Asus GF4 ti4200 128mb
Creative 5.1Live
netwerkkaartje

dat was het geloof ik wel :9

Heb alleen me standaard oude voeding 300watt uit me oudekast liggen, dnek niet dat die veel kans gaat maken :P

p.s. maakt het nog uit hoeveel dingen ik aansluit op die 4pins voedingsaansluiting? (er komen totaal 4 pinsaansluitingen uit me voeding)
Je zou 'm even op je andere PSU kunnen proberen natuurlijk. Eventueel opstarten met groen+zwart indien nodig.
Je probeert hem niet perongeluk op een geregelde fan-only conector aan te sluiten, dan doet 'ie namelijk ook niet veel?

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-06-2004 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 29 juni 2004 @ 13:22:
[...]

Je zou 'm even op je andere PSU kunnen proberen natuurlijk. Eventueel opstarten met groen+zwart indien nodig.
Kan ik dan die PSU los in me wandcontact doos rammen en daaraan die ccfl hangen of moet ik dan me hele PSU overzetten in me kast :/ :P

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 13:25:
[...]

Kan ik dan die PSU los in me wandcontact doos rammen en daaraan die ccfl hangen of moet ik dan me hele PSU overzetten in me kast :/ :P
Je mag de PSU los gebruiken, eventueel ff een CDrom erop om de 5+ te belasten, maar meestal niet echt nodig. Wel nodig is om de groen+zwart vd ATX stekker even te verbinden, omdat normaal je mobo dit doet om de PSU uit standby te halen (als de fan' vd PSU gaat draaien zit je goed). Als de PSU erg oud is is't gewoon een kwestie vaan aanschakelen natuurlijk.
Inbouwen is dus zwaar overbodig :).

[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-06-2004 13:31 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
_Ernst_ schreef op 29 juni 2004 @ 12:38:

Ik heb er het syteem uit mijn sig eraan hangen + 9 fans, 4 HDD's(400gig) + DVD drives... So far loopt ie als een zonnetje terwijl er toch echt wel bijna 400W aan hangt...

Zo ruk zijn die q-tec voedingen ook weer niet....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:15

_Ernst_

Mark It Zero!

Rey Nemaattori schreef op 29 juni 2004 @ 13:47:
[...]

Ik heb er het syteem uit mijn sig eraan hangen + 9 fans, 4 HDD's(400gig) + DVD drives... So far loopt ie als een zonnetje terwijl er toch echt wel bijna 400W aan hangt...

Zo ruk zijn die q-tec voedingen ook weer niet....
Klopt, ze zijn ook niet allemaal ruk, maar er zitten wel brakke exemplaren tussen. Ik heb zelf ook een q-tec (550 watt) en deze doet het ook goed :) (zie sig voor specs)
Je moet een beetje geluk hebben dat je een redelijk goede te pakken hebt, anders kan hij wel de oorzaak van een instabiel systeem zijn.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op 29 juni 2004 @ 14:05:
[...]

Klopt, ze zijn ook niet allemaal ruk, maar er zitten wel brakke exemplaren tussen. Ik heb zelf ook een q-tec (550 watt) en deze doet het ook goed :) (zie sig voor specs)
Je moet een beetje geluk hebben dat je een redelijk goede te pakken hebt, anders kan hij wel de oorzaak van een instabiel systeem zijn.
Nou het lijkt me toch wel dat die krengen getest worden voodat qtec ze de deur uit trapt :P ofnie? Maargoed vanaaf ga ik me standaard 300W 'gratis bij me kast' lowbudget-made-in-taiwan B- voeding proberen dusss moment van de waarheid ;)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Anders gooi een cd-rom of hdd oid eraf en kijk of het dan wel werkt...

Dan kom je er vrij snel achter of het overbelasting is...

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Weet je zeker dat het geen kortsluiting is?

Dit kun je eens testen door de weerstand te meten op de voeding-ingang van je ccfl. Als de weerstand (vrijwel) 0 Ohm is, dan heb je kortsluiting. Is dit hoger, dan kun je er van uit gaan dat het geen kortsluiting is.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• SA007
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
M14 schreef op 29 juni 2004 @ 19:34:
Weet je zeker dat het geen kortsluiting is?

Dit kun je eens testen door de weerstand te meten op de voeding-ingang van je ccfl. Als de weerstand (vrijwel) 0 Ohm is, dan heb je kortsluiting. Is dit hoger, dan kun je er van uit gaan dat het geen kortsluiting is.
Dit heeft alleen zin als het een kortsluiting is door 2 kortgesloten banen die direct aan de power hangen....

als er kortsluiting is kan je het vaak niet zo vinden omdat het schema niet in werking gaat op het lage voltage waarmee je weerstand enzo meet...

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 14:12:
[...]

Nou het lijkt me toch wel dat die krengen getest worden voodat qtec ze de deur uit trapt :P ofnie? Maargoed vanaaf ga ik me standaard 300W 'gratis bij me kast' lowbudget-made-in-taiwan B- voeding proberen dusss moment van de waarheid ;)
Q-tec gaat echt niet de moeite doen om alle voedingen die ze maken te testen de kosten die ze daaraan zouden maken zijn veel duurder dan RMA-kosten.
En een voeding is zowat het belangrijkste van een systeem, het gaat het langst mee zonder upgraden als je de eerste maal een goede koopt voor+- 100€

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
Leuk... gister begaf me Qtec 400watt vooding het. geen leven meer in te krijgen. :'(
Nu heb ik me oude 350watt voeding erin gestauwt! :) sluit kabels aan en doet alles het ineens prima :*) :*)

----NEON Heerst!!---- _/-\o_

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20
gefeliciteerd met je ccfl

gecondoleerd met t doodgaan van je voeding

:>

[ Voor 3% gewijzigd door SyS_ErroR op 06-09-2004 10:51 ]

• Kawaii
  • Niet online
En wederom is weer eens bewezen dat bijna alle producten van Q-Tec van slechte kwaliteit zijn.

Als je een goed systeem wil koop dan ook een goede voeding :) (Enermax, Antec)

Verwijderd

Kawaii schreef op 06 september 2004 @ 12:54:
En wederom is weer eens bewezen dat bijna alle producten van Q-Tec van slechte kwaliteit zijn.
Niet echt een wetenschappelijk onderbouwde stelling, lijkt me.

Mijn oude Q-Tecje doet het nog steeds heel prima bij iemand anders in huis, en mijn nieuwere Q-Tec heb ik nog als reserve achter de hand.

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Kawaii schreef op 06 september 2004 @ 12:54:

Als je een goed systeem wil koop dan ook een goede voeding :) (Enermax, Antec)
Eigenlijk heb je daar best wel gelijk in, had eerst een standaard kast met een Q-Tec voeding erin (300 watt gewoon). Na nog geen 5 maanden begeeft de fan het het al en dat vond me voeding niet zo leuk, gewoon k*t maarja, gelijk andere gekocht natuurlijk :)

PS. Heb nu nog een oude 300 watt (400 komt met me nieuwe case, maar eerst een ander mobo + proc) en daar hangen ook 6 fans aan, een duo ccfl en nog led strips. dus moet makkelijk kunnen :)

* edit: dit zegt niet dat alle Q-Tec voedingen zo zijn. Kawaii zei ook: bijna alle... *

[ Voor 6% gewijzigd door Liquid-Man op 06-09-2004 16:13 ]

Pagina: 1