Toon posts:

[XP] Gedeeltelijk opstarten zonder desktop omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al dagen aan ut zoeken op GoT / Google / IRC, maar niemand weet een antwoord op m'n vraag |:( , naja hier komt-ie...

Onder Linux kan je 'grafische applicaties' opstarten met de commando 'exec xinit /directory/file', hier wordt X gedeeltelijk opgestart met de benodigde services/programma's om een 'grafische applicatie' op te starten zonder grafische desktop omgeving.

Ik wil precies het zelfde in Windows doen, Windows moet gedeeltelijk geladen worden met de benodigdheden (services) om een programmatje op te starten (ook zonder startmenu,desktop icons, winxp thema, achtergrond, virusscanner, firewall etc.)

Mijn bedoeling hiermee is dus dat ik een spel kan opstarten met multiplayer-support (NVIDIA Drivers, DirectX, Internet Verbinding (LAN)), en dit allemaal zonder desktop-omgeving.

De vraag is dus eigenlijk bestaan er applicaties in Windows om dit te doen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan gewoon je 'shell' vervangen door een willekeurige applicatie loader - cmd.exe is best wel een bekende :)

Verwijderd

Topicstarter
shell? waar is dat in het register?

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
elevator schreef op 29 juni 2004 @ 15:20:
Je kan gewoon je 'shell' vervangen door een willekeurige applicatie loader - cmd.exe is best wel een bekende :)
En hoe gaat je het daarna terugzetten?
Ik zou wel even een backup maken dan van die key.
Dan kun je altijd regedit /s key.reg doen om de boel terug te zetten.

Ik denk ook niet dat dit is wat hij bedoeld, je shell is explorer.exe, deze
kun je vervangen door alles wat je wilt maar het zal weinig schelen
qua resource verbruik.

Maar als je het echt wilt kun je het beter in een policy zetten voor
een bepaalde gebruiker, maar al dit lijkt me vrij overbodig allemaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 19:56:
shell? waar is dat in het register?
Probeer even te zoeken voordat je een vraag stelt?
[google=different shell registry] geeft bijvoorbeeld al resultaten :)
mkools24 schreef op 29 juni 2004 @ 19:59:
En hoe gaat je het daarna terugzetten?
Op dezelfde manier als hij nu de wijziging maakt? Ik ga er overigens ook van uit dat iemand niet als een click-geit alles hier maar uitvoert wat hem aangeleverd wordt maar zelf probeert feiten te verifieeren, en dergelijke.
Ik denk ook niet dat dit is wat hij bedoeld, je shell is explorer.exe, deze
kun je vervangen door alles wat je wilt maar het zal weinig schelen
qua resource verbruik.
Explorer.exe kent twee operating modes - een in normale 'desktop' mode (dus desktop, start menu en dergelijke) en een in de explorer mode zoals je die kent als je explorer vanuit explorer opstart. :)

[ Voor 60% gewijzigd door elevator op 29-06-2004 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja als het weinig scheelt qua resources dan ben ik hier niet naar opzoek, iemand nog andere ideeen?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
explorer.exe IS je 'desktop omgeving', en wat jij wil is blijkbaar een spel starten zonder ' 'desktop-omgeving', dus je vraag is al beantwoord. Waarom wil je een spel starten zonder desktop omgeving? Wat wil je ermee bereiken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 22:04

Acheron

updatepack.nl

Het enigste wat iets minder is, is je geheugengebruik. DE spellen worden er niet sneller van

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kijk ook eens op www.litestep.net in het forum voor meer geexpirementeer.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Waarom maak je niet een aparte speluser aan, en stel je bij deze user dat bewuste spel in als shell... Start het meteen op zodra deze user inlogt.

Dit heeft trouwens maar weinig nut vwb. het resources gebruik. Als je desktop wèl had gedraaid en er is op een gegeven moment geheugenruimte tekort (want daar hebben we het toch over?), dat wordt tijdens het spelen van dat spel de geheugenpages van het proces explorer.exe naar je pagefile verplaatst...

Je kunt beter op zoek gaan naar een manier om Windows XP met zo min mogelijk services op te starten, daar heb je het meeste aan.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 10:23 ]

Pagina: 1