Beste tweakers, ik zit met een probleem, heb gisterenavond/vannacht en vannochtend al zitten zoeken hoe ik mijn probleem opgelost moet krijgen.
ik wil de live beelden van een camera kunnen zien.
Deze camera zit aangesloten op een laptop.
Deze laptop maakt via UMTS een verbinding met onze server.
nu kan ik op de laptop de beelden zien, maar die wil ik vanaf de server ook kunnen zien.
het ziet eruit als volgt:

nu heb ik een hoop gelezen over routing en heb ik ook een aantal dingen geprobeert, maar allesmaal tevergeefs
de ipadressen staan hierboven.
Op de laptop draait windows XP en op de server windows server 2003.
vanaf de laptop kan ik de camera benaderen op het 192.168.0.179 adres, maar ik wil dat netwerk dus ook kunnen benaderen vanaf mijn server, die in de ip reeks zit met 192.168.15.1
van de routing word ik niet veel wijzer, heb geprobeert in te voeren:
c:\>route add 192.168.0.0 mask 255.255.255.0 192.168.15.114 -p
maar dat mocht ook niet werken, ik kan dus vanaf mijn server ook niet de camera of de laptop pingen op de 192.168.0.* reeks.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik moet het eigenlijk morgen af hebben
ik wil de live beelden van een camera kunnen zien.
Deze camera zit aangesloten op een laptop.
Deze laptop maakt via UMTS een verbinding met onze server.
nu kan ik op de laptop de beelden zien, maar die wil ik vanaf de server ook kunnen zien.
het ziet eruit als volgt:

nu heb ik een hoop gelezen over routing en heb ik ook een aantal dingen geprobeert, maar allesmaal tevergeefs
de ipadressen staan hierboven.
Op de laptop draait windows XP en op de server windows server 2003.
vanaf de laptop kan ik de camera benaderen op het 192.168.0.179 adres, maar ik wil dat netwerk dus ook kunnen benaderen vanaf mijn server, die in de ip reeks zit met 192.168.15.1
van de routing word ik niet veel wijzer, heb geprobeert in te voeren:
c:\>route add 192.168.0.0 mask 255.255.255.0 192.168.15.114 -p
maar dat mocht ook niet werken, ik kan dus vanaf mijn server ook niet de camera of de laptop pingen op de 192.168.0.* reeks.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik moet het eigenlijk morgen af hebben