McAfee schakelt zichzelf uit

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Hier op de zaak hebben we een probleempje..

Vanochtend komt er iemand naar me toe en zegt dat er een programma elke keer crashed bij het opstarten van zijn pc. Genaamd avsynmgr.exe dit is dus McAfee virusscan.

Dus ik d8 installeer hem opnieuw maar dit mocht niet baten.

Toen gekeken of de virusscan op de server up to date was. Niet dus! Ik snel geupdate en gescanned Zafy.B virus gevonden. En toen kwamen er opeens een aantal andere mensen naar me toe die het zelfde probleem hadden met hun virusscan. Bij iedereen crashte hij tijdens het opstarten.

Dus ik al de pc's gescanned met McAfee's Stinger. Maar nergens een virus gevonden.

Wie kan me vertellen wat de oorzaak is van het feit dat mcafee er elke keer uit wordt gegooit. Volgens mij is het toch de oorzaak van een of ander virus!? Maar welke?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Wie kan me vertellen wat de oorzaak is van het feit dat mcafee er elke keer uit wordt gegooit.
Volgens mij is het toch de oorzaak van een of ander virus!? Maar welke?
Ehhm, er zijn (10)duizenden malware die zoiets doen en laat nou die glazen bol collectief in de was liggen.. ;) :+

Begin maar eens met Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten door te werken. :)

Vieze typo uit titel gehaald.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Geef eens wat meer info,
bv welke versie McAfee draait er op de PC's en de Server,
en welke Engine-versie gebruik je daarbij?

Wat je iig kan proberen is handmatig de laatste SDAT (superdat) downen en McAfee hiermee te updaten. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• KompjoeFriek
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

via google vond ik http://www.sophos.fr/virusinfo/analyses/w32zafib.html waar sophos een aantal aliassen noemt: I-Worm.Zafi.b, W32/Zafi.b@MM, Win32/Zafi.B, W32.Erkez.B@mm, PE_ZAFI.B

Bij norton weer W32.Erkez.B@mm opgezocht, en daar staat bij de .b versie niets over het stoppen van processen, bij de .a versie echter wel :?

probeer anders de removal-tool eens die norton hiervoor gemaakt heeft :)
(staat ongeveer halfweg op beide paginas hierboven ;))

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02:26
Volgens mij is de meest voorkomende reden waarom een virusscanner niet kan op starten (of niet geïnstalleerd kan worden) dat je een virus hebt.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
Evil M@V schreef op 29 juni 2004 @ 12:03:
Hier op de zaak hebben we een probleempje..
Toen gekeken of de virusscan op de server up to date was. Niet dus! Ik snel geupdate en gescanned Zafy.B virus gevonden. En toen kwamen er opeens een aantal andere mensen naar me toe die het zelfde probleem hadden met hun virusscan. Bij iedereen crashte hij tijdens het opstarten.

Ik wil geen vervelende kloothommel zijn maar waarom heb je dan ingodsnaam een viruscanner als er niet wordt geupdate? Updaten hoort er gewoon bij, minimaal wekelijks (desnoods met de hand via een superdat) en voor een bedrijf dagelijks!

Dus ik al de pc's gescanned met McAfee's Stinger. Maar nergens een virus gevonden.

Stinger is inprincipe geen vervanger voor een virusscanner. Het enige wat het kan doen is de meest voorkomende virussen verwijderen, zit er een minder bekende tussen dan heb je er geen ene malle mo3r aan.

Wie kan me vertellen wat de oorzaak is van het feit dat mcafee er elke keer uit wordt gegooit. Volgens mij is het toch de oorzaak van een of ander virus!? Maar welke?

Het is naar mijn gevoel een trojaans paard en hoogst waarschijnlijk zitten jullie in een netwerk en zijn jullie zo allemaal geinfecteerd geraakt. Nog even terug komend op dat trojaanspaard, er zijn soorten in omloop die de beveiliging omzeep helpen zoals dus een antivirusscanner en/of firewall waarna je open en bloot bent voor verdere vervelende doeleinden zoals data verlies of als spammachine fungeerd of als enz. enz. enz.

^100% zeker ben ik er ook niet van, want ook ik heb geen glazen bol :P

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 29-06-2004 13:36 ]

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

heel herkenbaar topicstarter. wij hadden dit ook, bleek een probleem met de laatste datfile te zijn.. mijn eerste vraag is. heb je de engine geupdate? ik adviseer je versie 7.1 te installeren. daar gaat het updaten van engines en datfiles het makkelijkste.

suc6

Ik zou het doen!

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad.:

- Mcafee gedeïnstalleerd

- reboot

- opnieuw geïnstalleerd

- geupdate

- gescand (volledig, dus alle bestanden)

Uitkomst van de scan was dat er inderdaad het bovengenoemde virus op stond.
Met de nieuwste update kon deze verwijderd worden. Anders bijbehorende virus removaltool van Norton.com downloaden.

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
rammes schreef op 29 juni 2004 @ 22:10:
heel herkenbaar topicstarter. wij hadden dit ook, bleek een probleem met de laatste datfile te zijn.. mijn eerste vraag is. heb je de engine geupdate? ik adviseer je versie 7.1 te installeren. daar gaat het updaten van engines en datfiles het makkelijkste.

suc6
Idd.. nadat ik de Superdat heb geinstalleerd is het probleem opgelost. Dit topic staat dus eigenlijk verkeerd (sorry :|)

Iedereen bedankt

Twitter | Linkedin

Pagina: 1