Toon posts:

na uitbreiding wegvallen of niet goed werken van apparaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenmiddag,

Ik heb mijn computer uitgebreid met 2 raptor 36gig schijven , deze in raid gezet, tevens een DVD speler en cdrom.

Na dit gedaan te hebben, zijn beurtelings schijven , of apparaten , niet aanwezig of werken niet goed.

specs.: moederbord P4C800 de luxe
proceesor P4 2,8 gig 800fsb
geheugen kingston 2x512
schijven 2x WD raptor 36 gig in raid 0
"' "" 2x maxtor 80 gig op de gewone s-ata aansluiting
DVD nec 2510a duallayer
geluidskaart creative audigy2 platinum ex
videokaart sapphire radeon 9800 256 mb
brander plexwriter
cdrom benq 56x
voeding aopen 350 watt

Wat er gebeurt is bijvoorbeeld, dat als ik opstart de array weg is, ik kan dan niet opstarten, want windows staat daar op, ik zoek hem dan in de bios vind hem onder drives, daar staat ie als 3 e drive, ik moet hem dan naar de 1e drive zetten, de bootsequence verandeeren, dat ie boven aan staat , en dan start ie op .

Als ik dan in windows zit , staat er een rood kruis door het geluidsicoontje van de geluidskaart , de windowstune doet het niet, ook de splashscreen van creative geeft geen geluid, maar ik kan rustig muziek selecteren en afspelen, dat doet ie wel gewoon.

Als ik daarna opnieuw opstart, is meestal het rode kruis weg, maar dan zijn de 2 maxtor schijven niet aanwezig.
Gister dacht ik alles voor mekaar te hebben, maar toen was de CDrom niet aanwezig.

Ik heb al op meerdere plaatsen en bronnen om hulp verzocht, het 1e wat ze allemaal zeiden, is voedingsprobleem, tekort power.
Maar nu, op dit moment, zit ik met een extravoeding van ProV van 250 watt op de computer , en heb de geluidskaart en de 2 maxtor schijven over die voeding lopen, zonder echt resultaat.

Daarna verstomden de reacties helaas.

Als ik terugga naar de oude configuratie werkt alle sgoed

Dus ik hoop dat jullie een idee hebben

PS, moderators als het weer niet de goede sectie is, en jullie sluiten hem, zeg dan op zijn minst effe in welke sectie hij wel moet

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

bonzz.netninja

Niente baffi

wat heb je al zoals geprobeerd. Het klinkt idd als een ernstig duister probleem. Ondersteunt je mobo deze configuratie al? Anders moet je misschien een biosupdate proberen?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
sorry, nog effe aanvulling,

ik werk met de nieuwste drivers op die raid 0 en de geluidskaart bij voorbeeld, maar ook dat bood geen soulaas, helaas

en natuurlijk hardstikke bedankt voor de eventuele reacties

Verwijderd

Topicstarter
wat ik gedaan heb is vooral veel zoeken en vragen, die biosupdates heb ik ook bekeken, maar als ik zie wat die doen en veranderen , lijkt dat niks met mijn probleem te maken te hebben.

Omdat de eerste reactie steeds is dat het een voedingsprobleem is, heb ik me daar opgericht.Ik heb hier de vele topics daarover gelezen, en begrepen dat ik al best een goede voeding heb, en nu met eentje er bij, zou dat genoeg moeten wezen, lijkt me

na het gebruik van de 2e voeding leek het eerst de goede kant op te gaan, alles starte normaal op, maar later zag ik dat de cdrom niet aanwezig en vanmorgen starte ik op en waren de 2 maxtorschijven niet aanwezig , door weer opstarten weer wel,

Nu is alles aanwezig , maar nu is dat probleempje met die geluidskaart er weer.

Ik weet zelf niet in welke richting , ik moet zoeken, dat maakt het zo moeilijk

Verwijderd

Topicstarter
effe updatetje,

Op mijn zoektochten en maar proberen, ben ik tegen een vastloper op gelopen, ik moest schijfcontrole uitvoeren, laat nu na de schijfcontrole de windowstune en de creativetune het doen en alles weer aanwezig.

Ik blij, maar na een gewone reboot was het geluid weer weg, de schijven blijven nu keurig aanwezig het rode kruis in de creative pictogram is weg.

Dus de computer is nu goed alleen de windowsbegintune kan ik niet terug krijgen, maar als ik schijfcontrole doe, is ie terug ,maar helaas dan steeds maar 1 keer