Toon posts:

[DVD-Writer] Film backups werken maar tot in de helft?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet een backup genomen van een film, met DVD Shrink, en dit is gelukt zonder foutmeldingen. Ik gebruik Platinum DVD+R 8x media, en brand ze op 8x met een Pioneer DVR-107D schrijver.
Het schrijven zelf gaat vlot & snel, zonder foutmeldingen, alles lijkt in orde.
Ik heb het nog al een paar keer gedaan, nooit problemen gehad.
Maar nu wil ik de dvd bekijken in mijn standalone dvd speler (Philips DVD 737) en hij begint wel met spelen, maar als hij ongeveer in de helft van de film zit, stopt het beeld en geraak ik niet meer verder. Heb al geprobeert gewoon de chapter verder te spoelen, maar het lukt me niet.
Nu blijkt dat de 3 films die ik vandaag en gisteren geback-upt heb, allemaal hetzelfde probleem vertonen, ze werken wel, maar slechts tot op een bepaald moment en dan bevriest het beeld.
Voor die 3 films heb ik dezelfde soort media gebruikt en dezelfde manier van werken.
Aan wat kan zoiets liggen?
Nero en DVD Shrink gaven namelijk geen enkele foutmelding, het proces zou perfect moeten verlopen zijn. Slechte media misschien?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Al geprobeerd om de media op 4x of 2.4x te branden? Heb je deze problemen ook in je computer bij het afspelen van de DVDs?

Probeer het en je zult het weten..

Pvouput live

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Eerst deed alles het perfect zei je, geen problemen, wat is er veranderd sindsdien? (als er iets is veranderd dan)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:37

ADH_ED

Hoogbevaagd

Misschien heel stom, maar je hebt toch wel een ISO gemaakt, had dat zelf niet gedaan, en toen speelde ie m standalone ook niet af

Met een ISO wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gezien is er niks verandert. Ja Nero is wel verandert eigenlijk, maar dat was slechts een klein versie update (x.x.x.11 naar x.x.x.15 ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
ADH_ED : nee ik heb niet van een ISO gebruik gemaakt, ik heb hem gewoon rechtstreeks door dvd shrink laten branden.
Ik heb zo het gevoel dat al de data er op staat, maar dat hij het gewoon niet snel genoeg kan lezen.
Gewoon slechte media denkik (hoop ik).
Dus hopelijk zijn die 2 slechte media die ik nu heb nog net goed genoeg om te kopieren naar nieuwe media, dan zou het probleem toch verholpen moeten zijn hoop ik?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de slechte media een iso gemaakt, en de film opnieuw gebrand op Verbatim media, nu werkt hij perfect :)

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:37

ADH_ED

Hoogbevaagd

Waarschijnlijk slikte je standalone speler het merk niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nochtans andere backup-films die op identiek dezelfde media staan, en die slikt hij wel.
Het zullen gewoon 2 slechte exemplaren geweest zijn, kan gebeuren hé :)
Hier mag een slotje op.
Pagina: 1