Kheb met de search al dergelijke problemen gevonden (soortgelijk probleem onder 2k), maar die helpen me niet echt verder...
Ik heb een netwerkje van 3 pc's, waarvan één server. Momenteel ben ik op 1 van de clienten 2003 Server Edition aan het uittesten, omdat XP home op een server toch niet zo erg lekker draait
Op deze testserver heb ik Active Directory geinstalleerd, werkt allemaal goed, kan inloggen, shares zien, etc. etc. alleen als ik op een cliënt (elke cliënt, maar op de server zelf gaat het wel goed) de computernaam (server2 op tarq.net) wil resolven, gaat dat niet...
> ping server2.tarq.net
Ping-aanvraag kan host server2.tarq.net niet vinden. (...blablabla...)
Via het (static) IP issie wel bereikbaar. Overigens werkt reverse lookup vanaf één pc wel, vanaf de andere niet...
PC met XP home (... en dus niet ingelogd op domein)
> ping - a 192.168.0.2
Pingen naar 192.168.0.2 (...blablabla...)
... en ik krijg dus geen server2.tarq.net terug
PC met 98SE (ook niet ingelogd op domein)
> ping -a 192.168.0.2
Pingen naar SERVER2 [192.168.0.2] (...blablabla...)
Maar ik kan op geen van beide pc's - en ook niet als ik onder 98 WEL op het domein inlog - server2.tarq.net resolven...
Voordat ik het domein heb ingesteld (gisteravond) hoorde deze server dus mshome.net, en dus server2.mshome.net. Gek genoeg kan ik dit (ook nu nog, terwijl alle pc's - behalve de huidige XP home server - al uit zijn geweest!) resolven, alleen dan wel naar het (toen nog dynamische) IP dat ie als laatste had voordat ik het domein heb gemaakt...
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen het probleem te zoeken
(ik hoop dat het een beetje duidelijk is
)
Ik heb een netwerkje van 3 pc's, waarvan één server. Momenteel ben ik op 1 van de clienten 2003 Server Edition aan het uittesten, omdat XP home op een server toch niet zo erg lekker draait
Op deze testserver heb ik Active Directory geinstalleerd, werkt allemaal goed, kan inloggen, shares zien, etc. etc. alleen als ik op een cliënt (elke cliënt, maar op de server zelf gaat het wel goed) de computernaam (server2 op tarq.net) wil resolven, gaat dat niet...
> ping server2.tarq.net
Ping-aanvraag kan host server2.tarq.net niet vinden. (...blablabla...)
Via het (static) IP issie wel bereikbaar. Overigens werkt reverse lookup vanaf één pc wel, vanaf de andere niet...
PC met XP home (... en dus niet ingelogd op domein)
> ping - a 192.168.0.2
Pingen naar 192.168.0.2 (...blablabla...)
... en ik krijg dus geen server2.tarq.net terug
PC met 98SE (ook niet ingelogd op domein)
> ping -a 192.168.0.2
Pingen naar SERVER2 [192.168.0.2] (...blablabla...)
Maar ik kan op geen van beide pc's - en ook niet als ik onder 98 WEL op het domein inlog - server2.tarq.net resolven...
Voordat ik het domein heb ingesteld (gisteravond) hoorde deze server dus mshome.net, en dus server2.mshome.net. Gek genoeg kan ik dit (ook nu nog, terwijl alle pc's - behalve de huidige XP home server - al uit zijn geweest!) resolven, alleen dan wel naar het (toen nog dynamische) IP dat ie als laatste had voordat ik het domein heb gemaakt...
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen het probleem te zoeken
(ik hoop dat het een beetje duidelijk is