[W2K] Beveiligde share benaderen

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37
Ik heb de volgende situatie

Een werkstation met windows 2000 profressional. Verschillende andere werkstations met verschillende bestruringssystemen. Ze zijn allemaal gesitueerd in een werkgroep en zien elkaar en kunnen bestanden delen.

Nu moet het volgende eigenlijk gebeuren.

Ik wil shares op het windows 2000 station beveiligen. Zodat iedere pc als hij opstart een eigen map krijgt toegewezen waar verder niemand op kan. De bedoeling is om dit te doen doormiddel van een script.

Dit werkt wel zolang ik in mijn share rechten en ntfs rechten everyone inschakel met alle rechten. Maar zo is de map niet beveiligd. Zodra ik een gebruiker aanmaak op de de server en rechten geef ntfs en share rechten en everyone weghaal werkt het niet meer. Ik heb dan helemaal geen toegang meer tot de map.

Nu is mijn vraag hoe kan ik het zo maken dat ik me op het windows 2000 werkstation kan voordoen als een lokale gebruiker.

Verwijderd

hou gewoon share rechten op everyone f.c. en zet de ntfs rechten alleen voor 1 gebruiker goed. wil je automagisch connecten betekent dat natuurlijk wel dat username en pw op je win2k en de andere machine gelijk moet zijn.

• jbcyber
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 11:56:
hou gewoon share rechten op everyone f.c. en zet de ntfs rechten alleen voor 1 gebruiker goed. wil je automagisch connecten betekent dat natuurlijk wel dat username en pw op je win2k en de andere machine gelijk moet zijn.
Jah maar de door de grote verschijdenheid aan usernamen die wel of niet overal kloppen wil ik de user name en password via het script doorgeven. Dat zou toch moeten kunnen.

Verwijderd

tuurlijk kan je sharen door een username pw mee te geven als je een mapping opzet, tenminste als je nt os-en gebruikt

• jbcyber
Maar goed ik heb een gebruiker test met wachtwoord test.

Als ik dan de volgende regel toevoeg aan mijn vb script dan werkt het niet:

Network.MapNetworkDrive "R:", "\\Pc22-backup\test",["test"],["test"]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waty werkt er dan niet precies?

Je moet overigens niet letterlijk die blokhaken intypen he - die zijn in de documentatie enkel aangegeven om te melden dat de parameters optioneel zijn :)

• jbcyber
Zonder haken krijg ik in het script de foutmelding: WSHNetwork.MapNetworkDrive: Type komt niet overeen.

Ik krijg als ik ergens de everyone groep weg haal (Dus bij sharemachtigingen en ntfs machtigingen) de melding: R: is niet mogelijk toegang is geweigerd. Dit komt dus op een werkstation.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Dim fso, network, opjfolder

Const naam = "test" 'Vul hier de inlognaam in van de gebruiker bijv. "SR".
Const passw = "test"    'Vul hier het wachtwoord van de gebruiker in. 

'Verschillende variabelen worden gedeclareerd. 
Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Network = WScript.CreateObject("Wscript.Network")
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

Network.MapNetworkDrive "R:", "\\Pc22-backup\test", "test", "test"

zo doet hij het dus niet en krijg ik bovegenoemde beide foutmeldingen.

Als je verder via computer mamagement kijkt naar de sessies die open staan dan zie je ook dat je als guest inlogt op de pc. Dus hij geeft denk ik geen username ofzo door.

[ Voor 66% gewijzigd door jbcyber op 29-06-2004 15:10 ]

Pagina: 1