Toon posts:

2 geluidskaarten gebruiken in Packerd Bell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een imedia 6500 packerd bell computer met onboard geluidskaart,
Ik heb een 5.1 geluidskaartje gekocht en werkt perfect!
MAAR nu ziet ie me onboard geluidskaart niet in het mixprogramma/apparaatbeheer.

Ik heb in bios gekeken en daar staat:

onboard audio ac' 97 : auto

ik kan hem op auto zetten of disable maar niet op enable dus dan ziet hem niet als ik extra kaartje erin heb. (ik ken anderen die dat wel kunnen maar die hebben geen packerd bell)

ps. nieuwste moederbordrivers zijn geinstalleerd!!

Iemand tips?

Gr. EJay

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:26

Super_ik

haklust!

bios update?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Was het niet zo dat onboard sound en een losse geluidskaart niet naast elkaar konden draaien zonder problemen? :9

Verwijderd

Wat betekenen die 5! uitroeptekens in je topictitel?

->Titelfix

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 11:23:
Was het niet zo dat onboard sound en een losse geluidskaart niet naast elkaar konden draaien zonder problemen? :9
Idd, ik heb dit al helemaal uitgezocht omdat ik straks op kamers zit met PC (eigen boxen + headset), stereo en TV bij elkaar, dus ik wil ook meerdere geluidskaarten gaan gebruiken om niet de hele tijd die stekkers om te hoeven wisselen. Ik heb geen idee wat je wil doen, maar je kan ook zo'n uitgang splitter gebruiken die mensen voor hun discman/mp3 speler of wat ook kopen om 2 paar oordoppies erin te doen, werkt ook ;).

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
the_RJ schreef op 29 juni 2004 @ 11:26:
[...]

Idd, ik heb dit al helemaal uitgezocht omdat ik straks op kamers zit met PC (eigen boxen + headset), stereo en TV bij elkaar, dus ik wil ook meerdere geluidskaarten gaan gebruiken om niet de hele tijd die stekkers om te hoeven wisselen. Ik heb geen idee wat je wil doen, maar je kan ook zo'n uitgang splitter gebruiken die mensen voor hun discman/mp3 speler of wat ook kopen om 2 paar oordoppies erin te doen, werkt ook ;).
ik wil me mengpaneel erop aansluiten en dan per kanaal een geluidskaart gebruiken! het programma is er compatible mee en ik ken iemand anders die het ook heeft maar die heeft geen packerd bell he.

Gr Erikjan

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Jah het kan wel idd, maar het werkt niet altijd met een aparte geluidskaart en een on-board kaart (soms overigens wel, soms ook niet), in principe werkt het altijd wel als je 2 geluidskaarten gebruikt.
Welk programma ga jij hiervoor gebruiken dan?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een superprogramma om te mixen, is echt goed!!!
heb btw hele zooi mixprogramma's

maar deze is gemakkelijk in gebruik en goed proffessioneel.

Virtual DJ

check ==> www.virtualdj.com

kun je het zelf testen!

bios update heb ik al gedaan door nieuwste drivers te downloaden,

Gr. Erikjan

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik zal het cker even bekijken strax (@ work atm), ik heb namelijk wel naar hardware gekeken hoe ik dat ga oplossen met dus PC audio zelf, stereo en TV, maar nog niet naar software om idd 2 kanalen te gebruiken, iig thx

Blijft wel dat ik niet denk dat je on-board geluidskaart met je andere geluidskaart wil gaan samenwerken :X

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks voor info!

hmm me pci sloten zijn vol,

ik heb 1 raar klein bruin slot (geen agp) van iets van 5/7 cm

weet niet wat het is.

je hebt ook volgens mij iets, ik weet niet precies wat! steek je in je pci slot en dan krijg je paar sloten erbij! kan iemand me er iets meer info over geven? en over de prijs ervan.

mzzl

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 15:21 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:26

Super_ik

haklust!

die kleine bruine is voor een soft-soundkaart of soft-modem
de processing wordt gedaan door je proc en je prikt er alleen wat io hardware in.
dat andere ding dat jij bedoelt is een riser(google keyword ;)) denk ik, das niet wat je zoekt.

owja, nieuwe drivers is niet nieuwe bios :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op 29 juni 2004 @ 18:16:
die kleine bruine is voor een soft-soundkaart of soft-modem
de processing wordt gedaan door je proc en je prikt er alleen wat io hardware in.
dat andere ding dat jij bedoelt is een riser(google keyword ;)) denk ik, das niet wat je zoekt.

owja, nieuwe drivers is niet nieuwe bios :)
owke zal kijken, thanks for info,

maar hoe update je dan je bios?

http://www.sparcproductdirectory.com/lsi-riser.jpg

dit bedoel ik ongeveer.
in welk slot steek je dit?
lijkt me niet een echt handig ding ivm ruimte in systeemkast:?

is zoiets duur dan?

EJay

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 11:50 ]

Pagina: 1