Toon posts:

CS + lag stoten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het, deze topic is mss al veel voorgekomen maar ik ben ten einde raad en ik heb de searchfunctie gebruikt maar zonder resultaat.

Het probleem:
Enorme ping en ms stoten bij cs (naar de 300) en dit in het begin van het spel minder maar dan in duidelijke lijn omhoog. Soms is het zelfs zo erg dat ik gewoon even wegval. Nu ja de pics spreken genoeg.
http://users.pandora.Be/YN/ka_knifebeach0000.JPG
http://users.pandora.bE/YN/de_dust20002.bmp

Wat al geprobeert:
ik heb al naar mijn provider gebelt want ook als ik naar een ander het commondo ping gebruikte kwam ik hier VEEL te hoge waardes uit, nu is mijn provider langsgeweest en nieuwe modem gestoken en nu zijn de ping waarden vrij laag.
Ook al een volledige format gedaan maar zonder resultaat. netwerkadapter ook al een keer vervangen zonder resultaat.

Alvast bedankt voor de hulp

(oh ja specs: AMD Athlon xp 1900+, radeon 9800 pro, asus A7V333, sb audigy, verbinding kabel (provider: telenet belgie))
oh ja nog 1 supplementair vraagje: mss een goei programmake om te testen of het wel degelijk aan pc ligt en niet aan inet verbinding? Voorlopig hebbek speedtest.nl en het commando ping gebruikt maar of dat volstaat om zeker te zijn.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ten eerste is het misschien handig dat je verteld wat voor internet je heb. kabel? adsl? telefoon?

ten tweede heb je dit met alle servers? of alleen met een server?

ik kijk zo even naar je grafiekje onderin, en als ik dat zie dan denk ik:
ga eens configen!

in CS kan je dingen als rate enzo instellen, ik heb daar laatst een mooie lange uitleg over gezien, maar kan die nu niet terugvinden, dus zal zelf even proberen iets uit te leggen

rate: zet die op 26000 of hoger. dit maakt boven die waarde weinig meer uit
cl_updaterate: dat is de aantal keren (in frames/second) dat je client informatie wil ontvangen van de server
als je dat te laag insteld krijg je van die mooie grafiekjes als jij hebt onderin. Als je dit te hoog instelt verspeel je bergen bandbreedte
het moet ingesteld zijn op iets tussen de helft van je fps en je fps. Dus als je 60 fps heb dan moet cl_updaterate tussen de 30 en de 60 staan.
jij zit op 90 fps, dus ik raad 45 aan om mee te beginnen.
cl_rate: Dit is de client versie van 'rate' dit kan je zo hoog mogenlijk zetten, aangezien het origineel bedoelt was voor inbelverbindingen van 33k6 enzo. Bij mij staat ie op 99999
cl_cmdrate 20: dit is ongeveer hetzelfde als cl_updaterate, alleen dan is het hoe vaak je client informatie stuurt naar de server.
als je dit te laag instelt kan het zijn dat je een soort 'lag' heb waardoor je veel mist enzo
ook dit moet ongeveer helft van je fps of meer zijn (zie cl_updaterate)

verder kanje ook net_Graph 3 invullen in je console, dan krijg je rechtsonderin ipv dat grafiekje te staan hoeveel loss en choke je hebt.
dit hoort allebij 0 te zijn. zo niet is er iets met je verbinding niet goed

[ Voor 31% gewijzigd door BasieP op 29-06-2004 11:35 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Wel even ter aanvulling: ik heb altijd met deze rates gespeeld, en idd 0 ms kun je met deze rates niet halen (wat ook niet zon probleem is, je moet de voordelen afwegen tegen de nadelen van zon lage rates). Ten tweede weet ik ook wel dat net_graph 3 choke en loss geeft, bij zulke stoten zijn deze allebei niet 0.
Als laatste heb ik vanonder ook vermeld welke verbinding ik heb: Telenet belgie (kabel).

Maar zoals ik al zei, met die rates is het normaal dat ik ms heb, maar geen 300-400 ms, of zelfs zoals je op ka_beach (of zoiets) kunt zien GEEN rode lijn meer (blauwe lijn is weg als je goed kijkt, is oftewel rood oftewel niks)

rates die ik nu gebruik:
cl_updaterate en cl_cmdrate zijn zoals je ziet 20 en 30
cl_rate staat bij mij idd op 9999
rate staat bij mij op 25000
zijn normale goede rates (heb er vroeger ook nooit problemen mee gehad...)

Maar goed een voorstel nooit afslagen ik zal eens proberen zoals jij voorstelde

nope:
geprobeert op rates: 60 60 (een maat van mij heeft deze ook)
op 101 101
op 45 55
op 55 45

allemaal hetzelfde resultaat...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 13:01 ]

• BasieP
mm lijkt er idd op dat je internet aansluiting niet goed is dan :S
xs4all server is niet echt een lag server, dus daar ligt het niet aan.

wat voor ping heb je naar andere sites? (google, msn, microsoft)

Verwijderd

Topicstarter
wel dat heb ik ook gedaan. VOOR ze nieuwe modem installeerden had ik rond de 50 - 100 (veel te hoog dus) + sterke pingstoten naar 200 of zelfs packet loss

NAdat ze nieuwe modem hebben geinstalleerd is dit normaal: waarden rond de 10 - 50 met geen abnormele hoge punten.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54

Flapmo

and back is gigi!

cl_updaterate en cl_cmdrate zijn zoals je ziet 20 en 30
cl_rate staat bij mij idd op 9999
rate staat bij mij op 25000
zijn normale goede rates (heb er vroeger ook nooit problemen mee gehad...)
Dat is je probleem:
Mijn rates (2048/1024 kbit connectie)
Rate 25000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101

Jij zou als je minder snelle upload hebt je cl_uploadrate even op 80 moeten zetten. cl_cmdrate 80 of 101. Moet je even kijken. Ik weet niet hoe snel je connectie is? rate 15000-25000.

[ Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 29-06-2004 13:50 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

Topicstarter
als je mijn bericht goed leest heb ik het ook op andere rates ... en nogmaals rate s20 30 heb je idd ALTIJD ms, maar geen 300 - 400 en zo onregelmatig...

Verwijderd

probeer eens in uitvoeren > cmd > ping www.tweakers.net, als het lagt dan is je verbinding klote.. als et goed is is je cs klote of de servers waar je op speelt...

Verwijderd

Topicstarter
pings zijn tamelijk goed (naar tweakers.net) waarden zijn onder de 25 (slechts 2 x boven 20 van de 10)

maar ik ben eerder in de richting van men pci bus aan het denken...
mijn geluidskaart is namelijk ook aan het flippen wanneer ik zulke stoten kreeg. Nooit echt op gelet (speel vaak zonder geluid) maar nu merkek dat die scherp en happert het geluid. Ga zodadelijk eens het geluidskaartje eruit gooien en dan ff kijke wat het geeft

ok even een update van wat ik allemaal heb gedaan; het ziet er best niet gezond uit:
3 verschillende netwerkkaarten gebruikt geen verschil, geluidskaart eruit geen verschil. Bij 1 van de netwerkkaarten heb ik zelfs een bios error gekregen en moestek die er in en uithalen voor ik terug kon booten.
ga morgen even proberen met andere pc of het lukt, lijkt me oftewel een of ander virusachtig iets, oftewel een beschadiging van hardware :s want inet lijkt me volledig in orde

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 20:18 ]

• BasieP
Alle drivers geupdate?
via drivers tot vid kaart drivers?

zou het ook nog kunnen zijn.
ik weet niet wat voor OS je nu gebruikt, maar je zou het eens met een win98 install kunnen proberen (gewoon naast je huidige windows versie)
omdat win98 oud is en er weinig zooi op zit zou het wel uit kunnen maken.
misschien ook in combo met je hardware

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb geen win98SE cd meer liggen, maar normaal werkt het wel onder XP hoor, van hardware is er de laatste tijd niets meer verandert. Het is gewoon begonnen van de één op de andere dag, het enigste grote verschil herinner ik me nog is dat ik een nieuwe firewall heb geinstalleerd, maar deze heb ik ondertussen ook getest (met oudere versie waar het probleemloos werkte) en het ligt daar dus ook niet aan.

Ivm drivers allemaal laatste nieuwe. De problemen zijn niet begonnen bij het installeren van nieuwe drivers ...

Heb vorige week ook format gedaan dus tsjah... normaal ook geen problemen.

--------------
ok heb nu toch cs op andere pc aan de praat gekregen. Niet letten op fps want die is belachelijk laag (is een TNT2 - pci)
volgende screen heb ik daarvan genomen: http://users.pandora.be/YN/de_dust20000.JPG

zoals je ziet zijn er hier geen felle lagstoten, het ligt dus (wsl) jammergenoeg aan pc ...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok heb 1.5 ook maar geinstalleerd want ik kreeg het niet opgelost...
1.5 heb ik EXACT dezelfde problemen, ook op alle rates en instellingen...

BF1942 heb ik ook geprobeert daar waren de schokken minder duidelijk en dacht ik nog dat het in orde was, schijn bedreigt echter ...

zal dus wel aan internet liggen zucht morgen nog maar eens naar telenet bellen (is al 7de keer, zijn al 5 techniekers langsgeweest die mij telkens vertellen dat er niets scheelt aan de verbinding)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ok i found the problem :s

blijkbaar had een update van de firewall (zonealarm pro) ermee te maken. Indien ik deze uitschakel is de lag gedaan, sorry voor de thread dus en bedankt voor alle hulp.

(topic mag dus dicht)
Pagina: 1