2D kwaliteiten en games? Advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Binnenkort wil ik een nieuwe videokaart kopen. Er is veel twijfel bij mij omtrent de beste koop.

Gebruik:
Primair: fotobewerking met Photoshop CS en aanverwante software
secundair: spelen van spelletjes etc.

De 2D eigenschappen zijn dus zeer belangrijk. Helaas wordt daar nooit naar gekeken bij de huidige reviews van de meest populaire kaarten.

Mijn huidige gedachten gaan uit naar de Matrox Millennium P650, maar helaas kan ik de huidige games wel vergeten) of de ATi Radeon 9800 Pro 256MB, maar de 2D kwaliteiten worden nergens genoemd. Wel gaat het gerucht dat de 2D kwaliteit van ATi veel beter is dan die van nVidia.

Een nadeel nu is dat de drivers van ATi een bug bevatten die hardware calibratie onmogelijk maakt, maar dat zal tijdelijk zijn.

Zijn er grafische professionals of anderen die hier een advies over kunnen geven?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tja, voor alle grafische bewerkingen hier met AutoCAD worden Matrox kaartjes gebruikt. En als jij ook goed 3D wilt heb ej een probleem ik zou niet weten hoe dat met de ATI kaarten zit

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08 18:15
Om te beginnen zou je de FAQ kunnen lezen. Die helpt je al een eind op weg voor je keuze.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

ATi stond vroeger toen ze nog niet zo actief in de high-end-gamemarkt zaten ook bekend om hun uitstekende 2D, en dat kan ik alleen maar be-amen :) Heb echter geen langdurige ervaring met de topmodellen uit de reeks van nvidia, maar kan je iig vertellen dat de 2d kwaliteit van ATi topmodellen super is :) Merk geen verschil met mn Matrox G400, in 2D dan.

Zou gewoon afhankelijk van wat je budget is een leuke ATi kaart halen, dan zit je zeker wel goed :)

Ik ben trouwens geen graphisch professional, maar ik spreek uit eigen ervaring :)

Ik heb vorig jaar heel veel gephotoshopped met een 21" Sony Trinitron en een Radeon 9700 Pro en een Matrox G400, merkte geen verschil, alleen dat de Radeon iets hogere refreshrates aankon.

[ Voor 24% gewijzigd door Pubbert op 29-06-2004 11:14 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
xzoticate schreef op 29 juni 2004 @ 11:10:
Om te beginnen zou je de FAQ kunnen lezen. Die helpt je al een eind op weg voor je keuze.
Als je de faq gelezen hebt, zie je dat het algemene adviezen zijn. Ik hoop op iets meer objectievere informatie door te vragen naar de ervaring. Verder denk ik dat er veel mensen zijn met dit dilemma. Een oplossing zou zijn 2 AGP plaatsen voor twee grafische kaarten, maar dat is technisch misschien niet mogelijk. PCI heeft nog nauwelijks keuze.

Tot nu toe heb ik nergens een test gelezen waarin de 2D kwaliteit serieus is bekeken van de huidige ATi kaarten. Het is allemaal 'van horen en zeggen', inclusief de FAQ, geen referenties.

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08 18:15
honey schreef op 29 juni 2004 @ 11:30:
[...]

Als je de faq gelezen hebt, zie je dat het algemene adviezen zijn. Ik hoop op iets meer objectievere informatie door te vragen naar de ervaring. Verder denk ik dat er veel mensen zijn met dit dilemma. Een oplossing zou zijn 2 AGP plaatsen voor twee grafische kaarten, maar dat is technisch misschien niet mogelijk. PCI heeft nog nauwelijks keuze.

Tot nu toe heb ik nergens een test gelezen waarin de 2D kwaliteit serieus is bekeken van de huidige ATi kaarten. Het is allemaal 'van horen en zeggen', inclusief de FAQ, geen referenties.

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Klopt dat het algemene adviezen zijn. Maar als het om gebruikerservaringen gaat krijg je al gauw posts zoals Nvidia rulezz enz.

Persoonlijk vind ik mijn ATI 9700 non pro ook goed voldoen voor Photoshop werk en dat deze beter presteert op 2D gebied dan mijn oude Ti4600. Het is ook maar net hoe serieus je bezig wilt en of je uberhaupt zelf het verschil ziet.

Oftewel je moet voor jezelf kijken wat het beste oogt.
Pagina: 1