Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Voor mijn werk zit ik op dit moment in een olieveld in Gabon, Afrika. Mijn kamer heeft een toestel waarmee ikzelf alleen lokaal kan bellen maar mensen mij wel overal vandaan kunnen bellen. Het nummer heeft de volgende vorm:

0900-1533 0024155 xxxx

Waarbij xxxx mijn lokale toestel is. Het vreemde is echter dat mijn vriendin zonder problemen kan bellen en verbinding krijgt. Mijn ouders komen er daarentegen niet door en krijgen soms een centrale aan de lijn en soms een in gesprek toon terwijl er echt niet om dezelfde tijd wordt gebeld.

Voor de volledigheid:
Mijn vriendin heeft een analoge telefoonlijn waarop zij belt middels of een draadloze dect siemens telefoon of een oude kpn druktoetstoestel

Mijn ouders hebben ook een analoge telefoonlijn waarop zij bellen middels een draadloze dect philips telefoon of een noname kijkshop toestelletje

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Zal denk ik niet aan de telefoons liggen waarmee ze bellen maar eerder aan een centrale.

Ik weet wel dat, toen ik in curacao zat, niet kon bellen naar mijn vader die via UPC aangesloten zat maar wel naar hun buren die gewoon via de KPN bellen... misschien is dat bij jullie ook zoiets het geval..

Pvouput live

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 11:07:
Ik heb het volgende probleem:

Voor mijn werk zit ik op dit moment in een olieveld in Gabon, Afrika. Mijn kamer heeft een toestel waarmee ikzelf alleen lokaal kan bellen maar mensen mij wel overal vandaan kunnen bellen. Het nummer heeft de volgende vorm:

0900-1533 0024155 xxxx

Waarbij xxxx mijn lokale toestel is. Het vreemde is echter dat mijn vriendin zonder problemen kan bellen en verbinding krijgt. Mijn ouders komen er daarentegen niet door en krijgen soms een centrale aan de lijn en soms een in gesprek toon terwijl er echt niet om dezelfde tijd wordt gebeld.

Voor de volledigheid:
Mijn vriendin heeft een analoge telefoonlijn waarop zij belt middels of een draadloze dect siemens telefoon of een oude kpn druktoetstoestel

Mijn ouders hebben ook een analoge telefoonlijn waarop zij bellen middels een draadloze dect philips telefoon of een noname kijkshop toestelletje

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?
Je moet checken of je ouders en je vriendin allebei wel KPN ofzo hebben.
Stel dat er eentje via Tele2 belt dan kan het zijn dat Tele2 een verkeerde routing in de switches heeft staan waardoor het wellicht niet lukt.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
0900-1533 0024155 xxxx is geen nummer in Afrika.
Je belt eigenlijk naar 0900-1533, een gewoon Nederlands 0900-nr.
De hele cijferbrij erachter wordt door de centrale daarvan verwerkt, en die verbinden je dus door naar Gabon.

Je echte nr in Gabon is namelijk het volgende: + 241 55 xxxx (ofwel: 00 241 55 xxxx).
+ of 00 is de internationale prefix, 241 het nr van Gabon, 55 het netnr, en xxxx inderdaad je lokale nummer.

Probeer eens om niet via 0900-1533 te bellen, maar gewoon direct 0024155xxxx in te tikken? Zit er dik in dat de centrale van 0900-1533 je namelijk nu weigert.
(Let op: waarschijnlijk is het tarief op deze manier wel hoger of lager!)

edit:

Ik heb nog even verder gezocht. 0900-1533 is het nummer van TeleDiscount, een aanbieder om goedkoper naar het buitenland te bellen. Met TeleDiscount naar Gabon bellen kost 40 cpm. Een stuk goedkoper dan met KPN, waar het liefst 114 cpm kost! 123bel is echter weer een stuk goedkoper, met 13 cpm.

Behalve als je dus een reden hebt dat je per se met TeleDiscount wil bellen, zou ik even verder kijken. Op 123bel kwam ik via Bellen.com. Bellen met KPN (dus gewoon 0024155xxxx) is dus steenduur.

[ Voor 29% gewijzigd door wicher|IA op 29-06-2004 21:26 ]