In het kort even een vereenvoudiging van mijn probleem
Ik heb een (hierarchische) webgrid en daarin wil ik laten zien
meldingid, toelichting
-> meldingid, submeldingid, toelichting
en vervolgens leg ik met DataSet.Relations.Add een relatie tussen de 2 datasets tussen de meldingid
Nu is het echter zo dat ik bij level 0 niet altijd alle records ophaal, maar ook criteria gebruik als persoonid en paging.
DIt heeft als gevolgd dat level 1, meldingid's ophaalt die in level 0 niet te zien zijn.
De relatie kan niet gelegd worden en ik krijg de foutmelding
page_load: This constraint cannot be enabled as not all values have corresponding parent values.(System.Data)
Logisch natuurlijk, Ik kan dit oplossen door de stored procedure van level 1 aan te passen
Maar dan voer ik eigenlijk 2 x dezelfde stored procedure uit.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Is er misschien een optie om alleen een relatie te leggen tussen child en parent, als de parent bestaat (hiermee zou ik die foutmelding oplossen)
alvast bedankt!
Ik heb een (hierarchische) webgrid en daarin wil ik laten zien
meldingid, toelichting
-> meldingid, submeldingid, toelichting
code:
1
2
| level 0 = select meldingid,toelichting from melding level 1 = select meldingid,submeldingid,toelichting from submelding |
en vervolgens leg ik met DataSet.Relations.Add een relatie tussen de 2 datasets tussen de meldingid
Nu is het echter zo dat ik bij level 0 niet altijd alle records ophaal, maar ook criteria gebruik als persoonid en paging.
DIt heeft als gevolgd dat level 1, meldingid's ophaalt die in level 0 niet te zien zijn.
De relatie kan niet gelegd worden en ik krijg de foutmelding
page_load: This constraint cannot be enabled as not all values have corresponding parent values.(System.Data)
Logisch natuurlijk, Ik kan dit oplossen door de stored procedure van level 1 aan te passen
code:
1
2
| select meldingid,submeldingid,toelichting from submelding where meldingid is in( select meldingid,toelichting from melding)) |
Maar dan voer ik eigenlijk 2 x dezelfde stored procedure uit.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Is er misschien een optie om alleen een relatie te leggen tussen child en parent, als de parent bestaat (hiermee zou ik die foutmelding oplossen)
alvast bedankt!