Toon posts:

Cdschrijver Kapot??? (Jaja, dat is al de derde message over brander kapot)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ongeveer anderhalf jaar een HP 8100i cd-rewriter. Hij valt dus buiten de garantie. Als ik een cdtje wil gaan branden wil hij maar niet beginnen, bij bv Adaptec krijg ik de volgende errors:

T7303: TrackWriter error - Undefined or invalid parameter
T7303: TrackWriter error - Undefined or invalid parameter
T7127: TrackWriter error - Flush failed
T7118: TrackWriter error - Command retry failed
D0100: I/O error (05/24/00) - Command error - invalid field in CDB

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?? Of moet ik de brander bij het grof vuil gooien???

Mzzl
Willem

Verwijderd

Al een ander brand programma geprobeerd??
als die hetzelfde geeft is er iets mis denk ik met je brander. Dus ik zou wat andere recordings programma's gebruiken als je dat nog niet hebt gedan zoals cdrwin of nero.
Als het problem er dan nog is vrees ik het ergste maar laat hem eerst ff nakijken in een winkel ofzo dan weet je het 100% zeker.
greetz butcher

Verwijderd

Bij adaptec kan je toch ook help krijgen bij die foutmeldingen, heb ej al geprobeerd een nieuwe cd erin te doen/of ander merk cdr's gaan gebruiken.

SinC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met Nero en Adaptec. Ook heb ik 3 verschillende cdrtjes geprobeerd. Omdat de garantie eraf is kost het alleen al om te laten kijken F50,- laat staan de kosten die erbij komen om te laten maken. Dan kan ik beter een nieuwe kopen.

Welke brander kan ik het beste kopen:
- Ik schrijf veel 80 min cd's
- Ik schrijf rewritables
- Ik wil graag een 8x writer
- Het liefst een schrijver die goed met CloneCD werkt
- Ik heb een Kenwood TrueX cdrom in mijn computer (nog niet maar binnenkort)

Ik zelf denk aan een Sony of Plextor. Heeft iemand enige suggesties welke schrijver het beste is. Probeer ook te zeggen waarom plz.

Alvast bedankt

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 10:03
Weet je zeker dat ie kapot is. Probeer opnieuw installeren van windows is, kan aan je drivers liggen. Leest ie nog wel (goed)???

Een goede schrijver is uiteraard van Plextor dan natuurlijk wel liefst in SCSI uitvoering (absoluut SCSI als je kenwood ook SCSI is). Ook de schrijvers van Sony zijn naar mijn mening wel goed.
Als je maar GEEN PHILIPS koopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo ongeveer bijna alles geprobeerd. Ik zal echt een nieuwe moeten kopen.

- De Plextor vond ik zelf ook erg goed maar ze zeggen dat hij niet met clonecd werkt.

Verwijderd

maar doet 'ie gewoon lezen ook niet meer ??

is er niet toevallig een conflict met een ander programma ??

adaptec en nero tegelijk ge-installeerd geeft bij mij ook problemen..

en wavelab 2.0 vernaggelde ook m'n cd drivers
dus kijk effe sinds wanneer die raar doet en of je in die tijd een vaag proggie heb geinstalleerd...
suc6

Verwijderd

Pleur um eens in een andere bak. Een beetje tweaker heeft meer dan 1 pc staan...

Verwijderd

Het klopt iinderdaad dat de ide plextor 8x4 niet met clonecd werkt omdat deze geen raw writing ondersteund. De hp en sony zijn bijna identiek aan elkaar en zeggen bijde dat 80 min cd's niet ondersteund worden, maar menig revieuw wijst uit dat ze het wel degelijk doen en goed ook. Ze zijn ook nog even duur dus moet e j keuze af laten hangen van wat welke fabrikant meelevert ik heb de hp genomen waarom wee ik niet maar iemand vertelde dat zijn sony nogal moeite had met playstation spellen en hp niet. Wat dus nu niet meer geld. Maar de sony heeft een paket meer voor de gevorderde gebruiker en hp iets meer meer voor iedereen en vooral gericht op de beginnende gebruiker. Het is dus aan jou de keus welke drive je neemt.
greetz butcher
ps. kijk wel ff goed of je drive wel echt stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
De brander leest nog wel goed. Over de conflicten: ik heb mijn hd 2 keer geformatteerd, 1 keer heb ik alleen adaptec erop gezet, de keer erna nero. Van een conflict is dus geen sprake...
Ik denk echt dat mijn brander kaduk is, misschien omdat ik nogal veel cdtjes schreef, zo'n 3 per dag... Backups uiteraard

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:21
ik denk dat je brander overleden is, tip ik ben al aan mijn vierde brander en heb al heel wat merken gehad, heb nu de goedkoopste van mycom die LG werkt zeer goed

www.heinemanss.nl

Verwijderd

HP branders zuigen, ik zou hem niet laten repareren. Ik heb net een 8250 en ik denk dat ik hem maar ga verkopen. Nero werkt er niet eens mee, ik doe het met winoncd (op zich een goed programma, maar ik wil nero). HP geeft superslechte ondersteuning.

Hiervoor had ik een philips, beter dan HP, maar ook niet veel soeps. Ik zou gewoon een plextor nemen, dan betaal je wel wat meer, maar je hebt zeker weten goede kwaliteit.

Verwijderd

HP heeft dus echt geen slechte ondersteuning en die hp die jij hebt gebruikt philips technologie dus ik denk dat daar het probleem zit. Plextor is zeker niet slecht, maar mijn hp wordt gewoon door nero ondersteund en volgens mij is die 8250 een usb writer en niet intern. Maar de ide versie van plextor kan geen raw writing doen iets wat met playstation spellen en clonecd toch heel belangrijk is.
Maar dat gelul dat hp slecht is, is zeker niet waar.
greetz butcher

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Yamaha scsi is zeer goed.
Koop geen hp of philips ! succes ermee.

Verwijderd

of koop die acer met een 8mb buffer...
geen buffer underrun meer :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Maar alleen aan het zeggen van: Philips CDRW sucks of Plextor is goed heb ik niet echt veel. Zouden jullie iets meer in details kunnen treden. Waarom die zo goed of slecht is??
Pagina: 1