Toon posts:

Fuji Finepix S3000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar (ervaren) gebruikers van de Fuji Finepix S3000.

Sinds eind april dit jaar heb ik deze camera in mijn bezit en ik ben er meer dan tevreden mee. Maar toch moet er meer uit de camera te halen zijn.

De macro foto's gaan inmiddels redelijk goed.

Via dit forum zou ik graag ervaringen met andere S3000 gebruikers willen uitwisselen en hopelijk meer te weten te komen / leren over de verschillende mogelijkheden met deze camera.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mijn ouders hebben deze camera.

Je kunt eigenlijk niets instellen, behalve diafragma (maar aangezien het een compactcam is, kun je niet met scherptediepte spelen, tenzij je de macromodus gebruikt). Verder kun je wel nog je exposure compensation (belichtingscorrectie) en flash exposure (flitsersterkte correctie) instellen, maar dan heb je het wel gehad.

Focussen in low-light situaties is eigenlijk niet te doen, tenzij je je onderwerp tijdelijk uitlicht zodat de camera wel kan focussen.

Opstarten is traag (lens moet uitgeschoven worden, wat niet al te snel gaat), zoomen gaat traag, echter wel weer heel weinig shutterlag (tijd tussen het indrukken van de sluiterknop en het maken van de daadwerkelijke foto).

Hij maakt wel mooie contrastrijke en scherpe foto's. :)

It’s the economy, stupid!