[Server] Welke versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 21:39
Omdat de kosten voor een windows 2000 licentie uit de klauwen groeit, willen we overstappen naar een linux versie, het gaat hier om een netwerk met 45 pc's en enkele printers.

Alleen de server moet naar *unix toe, en aangezien ik alleen ervaring heb me de debian versie post ik hier een topic.

Server moet de volgende dingen zeker kunnen:

[-] Normale internet verbinding leggen (kennisnet).
[-] Mogelijkheid om windows shares aan te bieden voor de clients (alle clients zijn win98). (samba?)
[-] Mogelijkheid tot het maken van een ala win200 "domein", waarop users vanaf client inloggen en hun shares krijgen.
[-] voorkeur aan grafische interface omdat ik straks weg ben en zij hier de ballen er niet van begrijpen.
[-] windows simulator voor kleine programma's.

Ik dacht zelf aan RedHat/Mandrake maar als ik die installeer dan heb ik meer client troep erop staan dan iets waarvan een ik fatsoenlijk netwerk kan maken.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Volgens mij is er een uitgebreide topic hierover?!

Narf....
Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 09:54 ]

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:18
Samba :P

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:18

edit:
Quote ipv Edit |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Narf109 op 29-06-2004 09:54 ]

• Tys
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 09:52:
Volgens mij is er een uitgebreide topic hierover?!
Link? (mijn search vind niks? :S)

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Tys

Verwijderd

Ik gebruik voor het bedrijf van mijn vrouw clarkconnect (http://www.clarkconnect.org).

Die is gelijk router/proxy/mail/samba/vpn ect server zit er allemaal standaard in.
En zeer eenvoudi met webrowser te configureren.
Alleen als je support met virusscanner voor mail en vpn wilt gebruiken betaal je aanschafkosten die voor een school overigens 75 euro zijn per server.

Greetz

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier hebben we een appart topic voor waar je dit soort vragen kan stellen. In principe kan elke Linux distributie wat jij wil wel aan, alleen zie ik het nut niet van het simuleren van windows programma's op een server.

Iig het linkje naar het topic waar je dit in mag vragen:

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

En voor de mensen die hier zonodig reageren en niet de TR functionaliteit, doe dat nou niet

[ Voor 15% gewijzigd door Zwerver op 29-06-2004 10:00 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.