Toon posts:

[OFF2003] Koppeling met Word

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig met een database voor school te maken, alleen willen ze hier ook een koppeling met word hebben. Ik zat eraan te denken om van mijn klantenbestand via een opdrachtknop een etiket met adres erop naar word te sturen.
Hoe is dit gemakkelijk te regelen.

Ook ander soort koppeling met Word is mogelijk. Is acces staat ook een Word pictogram op de taakbalk. Deze wordt niet als koppleling gezien.

Het gaat me erom dat sommige gegevens uit de database automatisch naar Word gekopieerd worden.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Om welke gegevens gaat het? Je kan via een wizard in Word etiketten maken met gegevens uit Access namelijk.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 22:19

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 09:46:
ben bezig met een database voor school te maken, alleen willen ze hier ook een koppeling met word hebben. Ik zat eraan te denken om van mijn klantenbestand via een opdrachtknop een etiket met adres erop naar word te sturen.
Hoe is dit gemakkelijk te regelen.

Ook ander soort koppeling met Word is mogelijk. Is acces staat ook een Word pictogram op de taakbalk. Deze wordt niet als koppleling gezien.

Het gaat me erom dat sommige gegevens uit de database automatisch naar Word gekopieerd worden.
'

Wat heb je allemaal al geprobeerd..heb je al gezocht?? :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Extra -> Afdruk samenvoegen. Neem daar eens een kijkje.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft weinig met programmeren te maken, eerder met omgaan met MS Office / MS Access. Goed voorbeeldje van een koppeling MS Word / MS Office: Mail Merge in MS Word; volg de wizard en er wordt een hoop duidelijk.

* gorgi_19 pakt een tennisracket en slaat dit topic naar Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Al gezocht ja, in help van acces, hier word je niet wijzer van. Op google zoeken al helemaal niet. je kunt wel zoeken op koppeling met word via acces. Alleen krijg je zoveel hits dat je door de bomen het bos niet ziet.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

dat kan heel gemakkelijk, ik heb hier alleen een NL versie van word dus kan je ff alleen vertellen hoe het in NL moet.

Beeld > Werkbalken > Afdruk samenvoegen

er wordt een werkbalkje toegevoegd waarmee je een database tabel kan kiezen, vervolgens kan je ook velden uit die tabel toevoegen aan word.DOC

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig bedankt, het werkt. Mod, Slot :-)

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Ik ben bezig met het maken van een blocknote. In deze blocknote moeten 2 opeenvolgende pagina's dubbel genummerd worden (pag = 1000, pag 2 = 1000, pag 3 = 1001, pag 4 1001 enz.)
Ik heb een excelsheet met daarin alle dubbele oplopende getallen. Nu probeer ik via extra---> samenvoegen het voor elkaar te krijgen dat ik 2500 :X pagina's krijg (of 1 pagina met daarin een code <<nummer>>)maar dat werkt niet :/

Iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Pagina: 1