Toon posts:

router als switch dienen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien heb ik onvolledige informatie gegeven in mijn vorige topics. Dus mag ik het nog 1 keer proberen?

Ik wil dus mijn router functie uitzetten in mijn E-tech wireless router. Omdat ik een extern IP adres wil toewijzen aan 1 computer zodat alle poorten open staan. Ik weet niet of dit mogelijk is dus daarom vraag ik het hier. Ik heb achter mijn router een Thomson Speedtouch 500 series zitten. Deze Speedtouch staat ingesteld als DHCP-spoof. Dus de NAT-Router functie in de modem werkt niet. Nu wil ik deze funtie ook in de E-tech wireless router hebben zodat die niet meer IP -adressen uitdeeld. En gewoon als een switch dient. Ik was van plan zo alles aan te gaan sluiten.--> internet > modem > comp.1 > 2e netwerkkaart in me computer > naar de E-tech Wireless router. > enzo het internet verdelen over de overige 2 computers. Ik zou graag willen weten of dit mogelijk is?.

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Huh? Staat er niet gewoon in de handleiding hoe je je routerfunctie uit moet zetten?
Als ik het goed begrijp wil je NAT voor je E-Tech inschakelen maar er ook een switch van maken?
Gaarne een wat duidelijker verhaal...misschien ben ik gewoon dom, maar ik kan er niet echt een touw aan vast knopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de Router functie uit mijn router halen en dat het niet meer als een router functioneert maar als een switch. En zodat ik niet naar de winkel hoef te gaan om een nieuwe switch te kopen. De handleiding heb ik niet meer, want ik heb de router 2e handsgekocht.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Sluit het gewoon aan en test het. Volgens mij werkt het gewoon.

Money for nothin' and your chicks for free

• Straphka
  • Niet online
ok dan,

Welke router heb je dan? Ik neem aan dat E-Tech er meerdere heeft. Misschien kan je op hun site eea vinden? Maar als ik het goed begrijp wil je dit om hem te stoppen ip-adressen uit te delen? Kan je dan niet gewoon de DHCP uitzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb eerst gewoon met de modem zonder router functie gedaan. Het zogenaamde DHCP -spoofing. Toen heb ik de E-tech aangesloten en toen werkte het niet meer. want toen ging de router opnieuw ipadressen uitdelen. 192.168.***

• Straphka
  • Niet online
Huh?
En je zegt net dat je niet weet hoe je de routerfunctie uit moet zetten 8)7
En ik had het niet over DHCP-spoofing maar over de DHCP functie in het algemeen. Je kan ongetwijfeld deze disabelen. Dan deelt ie ook geen adressen meer uit.
Maar wat was nou het typenummer van de router?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je enige doel van dit alles is dat die ene pc van buiten goed te benaderen is, kan je dan niet beter op zoek gaan naar de zogenaamde DMZ instelling in je router? daarmee kun je een van de pc's achter je router instellen zodat die volledig vanaf buiten te bereiken is (alle poorten gaan daarheen). Met de andere pc's kan je dna ook nog gewoon blijven internetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook naar gekeken.. maar dan moet ik een WAN IP invullen en een LAN IP en een DMZ HOST.. maar ik weet niet wat dat precies inhoud! weten jullie dat?

Type router is: E-tech wireless Router 11

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kan je niet de dhcp in je router uitschakelen, dat is was ik met mijn sitecom ding heb gedaan en dat werkte perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel jah. maar krijgen de andere computers in mijn netwerk dan niet geen IP toegekend?

• Straphka
  • Niet online
ToAs,

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je zelf wat moeite doet, we zijn hier geen woordenboek :/
Gewoon ff googlen op DMZ host en daarna nog maar es terugkomen. Je LAN IP is dus je interne adres (bijv. 192.168.1.1) en je WAN ip is je internet IP (Wide Area Network, bijv. 213.56.123.5).
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:05:
Dat kan wel jah. maar krijgen de andere computers in mijn netwerk dan niet geen IP toegekend?
Nee, natuurlijk krijgen ze dan geen IP meer |:(
Dat is het hele idee van DHCP. Je wilde toch ook dat ze geen IP meer kregen?

[ Voor 36% gewijzigd door Straphka op 29-06-2004 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke,

maar 1 computer in het netwerk moet het externe IP adres hebben: 213.**.**.***
En de andere 2 computers moeten dat IP adres dus niet verkrijgen. Die moeten gewoon een IP krijgen zoals: 192.168.1.56 ofzo.

• Straphka
  • Niet online
Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt.....

Als je DHCP uitzet, dan *krijgen* je pc's helemaal geen adres, dit moet je dan handmatig inkloppen. Zoals hierboven gezegd is kan je op je router/modem alle poorten naar 1 (intern) adres forwarden zodat alle inkomende connecties naar die pc gaan. Dus als iemand bijv. een ftp-sessie opstart naar je externe, van je provider toegewezen IP, dan komt ie op je pc waarnaar je alles hebt geforward uit. Lees anders ook Het Grote Poortmappingsverhaal

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-04 22:21
In die ene computer had je toch 2 ethernet kaartjes, je kan je modem niet aan een router hangen zonder router functionaliteiten. Dus je 1e eth kaartje heeft je internet adres, en op je 2e eth kaartje moet je handmatig een intern adres mee geven. Dan heeft je pc dus 2 ip's elk op zijn eigen netwerk kaart. Je moet dan via die ene pc het internet delen, die moet dus altijd aan staan. Het is niet mogelijk zonder router mogelijkheden in je router je modem aan de router te hangen en dan het internet delen en ondertussen op 1 pc je externe ip te krijgen. Zelf heb ik gewoon een hubje om het internet op deze manier te delen. 1 eth kaart op mijn hub en de 2e kaart naar mijn speedtouch welke ook op spoofing staat. Let wel dat je dan de firewall niet meer kan benutten.

Straphka
Portmapping is juist wat hij NIET wil gaan doen.

spoofing modem --> pc eth kaart 1
pc eth kaart 2 --> router

[ Voor 27% gewijzigd door siknu op 29-06-2004 10:24 ]

• Straphka
  • Niet online
lamaar......................

[ Voor 90% gewijzigd door Straphka op 29-06-2004 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
hahah keYj. ma ik moet dus ip adressen invoeren in windows en de DHCP server in de router uitzetten. en dan moet alles werken als ik het goed begrijp.!?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:41:
hahah keYj. ma ik moet dus ip adressen invoeren in windows en de DHCP server in de router uitzetten. en dan moet alles werken als ik het goed begrijp.!?
Nee:

Het idee van die router is juist dat hij je PC een beetje beschermd. De router heeft het externe IP adres, en met behulp van het doorzetten van tcp / udp poorten kan je bepaalde toepassingen doorverwijzen naar een intern Ip adres.

Dat doorzetten heeft poortmappen.
Zie ook: Het Grote Poortmappingsverhaal

Wat je router nu doet, is NAT. (Network Address Translation) Wanneer jij vanaf je PC een website opzoekt, dan komt het verkeer dus eerst langs je router, dan naar de website, en weer terug naar de router en dan pas naar je PC.
Je PC is echter niet rechtstreeks vanaf internet te bereiken omdat je router ertussen zit. Dit heeft als voordeel dat je systeem met al zijn security flaw's en bug's niet direct te hacken is.

Wil je echter dat je voor een bepaalde toepassing wel te bereiken bent (Je draait bij voorbeeld een webserver, of een ftp server..) dan moet je de bijbehorende tcp/udp poorten in je rouer forwarden naar het interne IP adres van je PC.

Het is mij volledig duidelijk dat je er behoorlijk nieuw in bent en dat je voor het grootste deel er nog weinig van snapt. Geeft niet, iedereen heeft het ooit moeten leren. Ook de modjes.
Echter zoals je ongetwijfeld nu van JSS wel hebt begrepen zal je zelf ook wat inzet moeten tonen om geholpen te worden.

Misschien als je uitlegd wat je wilt bereiken met deze actie dat we je iets gerichter kunnen helpen. Heb je een programma wat niet meer werkt, of wil je een webservertje gaan draaien op je PC, of wil je je PC remote kunnen overnemen :?

Let us know

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk.. ik wil een spelletje kunnen hosten.. ik ben er nu al weken mee bezig om dit voor elkaar te krijgen maar het lukte niet. tot gisteravond.. toen lukte het wel.. met DHCP spoofing op mijn modem. maar ZONDER router er tussen.. En dat is nou juist wat ik wil met router!.. want anders kunnen de andere computers niet het internet op. Port forwarding heb ik allemaal al geprobeerd.! maar de poorten gaan gewoon niet open!.. Dus zoek ik een andere manier om het spelletje wel te kunnen hosten! maar dat heb ik dus nog niet gevonden!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Het Grote Poortmappingsverhaal

Gewoon de poort & protocol forwarden in je modem/router en router naar de gewenste PC waar de server ap. op draait.
Als je dit gedaan hebt en het werkt niet geef dan even aan wat je allemaal ingevuld hebt, wat je netwerkstructuur is en hoe je het getest hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat poorten forwarden dat lukt dus juist niet. Ik heb alle poorten geforward die het spel nodig heeft. maar mijn server komt gewoon niet bij Gamespy te staan!.. ik moet poort 12203 UDP forwarden naar 192.168.*.***
Maar dat lukt dus niet.! Weet iemand andere oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
De DMZ host probeerde ik net, maar dan wil ik mijn WAN IP adres invullen, maar dan komt er dit te staan: 'Warning! WAN IP Should not be the same with Fixed IP'.
mag die dan niet hetzelfde zijn als mijn externe IP of...?

• Cool_Willy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2012
MoHAA - Default Server Game Port UDP 12203 192.168.0.2 12203
MoHAA - GameSpy Monitoring Port UDP 12300 192.168.0.2 12300
Volgens mij klopt sowieso die Gamespy-poort al niet...
Info komt HIER vandaan. Heb die pagina verder niet gelezen, maar volgens mij kun je daar ook wel wat meer info vinden.
(Was overigens 3 seconden googlewerk ;) was namelijk nieuwsgierig over welk spel het ging :))

[ Voor 7% gewijzigd door Cool_Willy op 29-06-2004 15:52 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
nee maar kijk, dat is dus juist wat ik niet wil, port forwarding. omdat dat gewoon niet werkt!. Ik zoek een andere optie. ik dacht aan de optie: Aan 1 computer het ip adres: 213.84.**.*** geven de andere 2 computers: 192.168.*.*** en 192.168.*.*** Ik weet alleen niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Weet iemand dat soms wel>?

• Cool_Willy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2012
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 15:13:
Ik heb alle poorten geforward die het spel nodig heeft.
Hier zeg je toch duidelijk dat je wél poorten forward...
maar mijn server komt gewoon niet bij Gamespy te staan!.. ik moet poort 12203 UDP forwarden naar 192.168.*.***
En ik gaf in mijn vorige post dus aan dat poort 12203 NIET de gamespy query poort is, dat is dus 12300.

Verwijderd

Topicstarter
0g0g.. kijk is verder.. ik vroeg om een andere oplossing...
de DMZ host is misschien een oplossing, maar daar snap ik nog niet veel van.
Ik kan op google ook nergens informatie vinden over de DMZ host.
:S:S

Verwijderd

Topicstarter
HET is gelukt!! :) :) :) :) ,

Jullie kunnen dit topic nu sluiten.
bedankt allemaal voor jullie medewerking

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

feli, maar als je dan even post hoe het gelukt is, das wel zo fijn voor mensen na jou die hetzelfde probleem hebben en de search gebruiken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 29-06-2004 16:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

De DMZ-host is het (lokale, dus 192.168.x.x) adres van je eigen PC waarop je wil gamen. Om het helemaal goed te doen, moet je er voor zorgen dat de DHCP-functie van je router die PC altijd dat adres geeft, maar voorlopig kan je dat met een ipconfig prima vinden. Stel dat 192.168.x.x adres in bij de DMZ-host en klaar is ToAs. :). Vergeet je firewall niet he ;)

Wat het portmappen betreft: stel je PC zit op 192.168.1.6, dan moet je je poortmap als volgt instellen:
code:
1
2
Outside IP |Outside Port |Inside IP   |Inside Port 
0.0.0.0    | 12300       |192.168.1.6 | 12300
Dit voorbeeld mapt dus poort 12300, inkomend vanaf een willekeurige server, naar poort 12300 op je eigen interne IP. Waar je dit precies doet, en of er nog protocollen e.d. bij moeten staan, mag je in je handleiding opzoeken of hier.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de Thomson Speedtouch ingesteld als DHCP-spoof. Toen heb ik in de router de functie DMZ-host aangezet naar mijn ip adres: 192.168.*.*** en toen deed ie het.! heel simpel eiglijk allemaal.!!
Pagina: 1