Sitecom wireless router: wel netwerk, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik probeer bij een kennis @Home te installeren via een Sitecom Broadband Router (combinatie Wireless/wired) en hierbij loop ik tegen een probleem aan waar ik niet uitkom.

Situatie:

Drie PC's op de router, één via kabel, twee wireless PC's, voorzien van Trust Speedshare kaartjes.

Alle drie de PC's moeten Internet kunnen benaderen.

Het interne netwerk werkt prima, alle drie de PC's kunnen elkaar benaderen, files sharen etc, zowel de twee wireless PC's als de cabled-PC.

Echter, Internet krijg ik niet aan de gang. Ik heb de stappen in de handleiding gevolgd, dus via 192.168.0.254 naar de configuratie, daar heb ik keurig de betreffende hostname ingevuld (CPxxxxx-A) die nodig is voor @Home. Zelfs als ik het toegewezen IP statisch invul (mag wel niet, maar even ter test) werkt het nog niet.

Toch krijgt hij geen IP van @Home toegewezen, waardoor Internet niet werkt. Zet ik het modem tijdelijk op één PC en geef ik die de juiste hostname krijgt hij wél een Ip en kan dus keurig op Internet.

Uiteraard heb ik de router en het modem (Surfboard 4200) al uit en weer aangezet, maar zonder resultaat. Ik heb uiteraard de search gebruikt, maar het enige relevante wat ik daar vond is dat je de hostname in moet vullen, wat ik dus al gedaan had. Alle andere tips uit de search hadden betrekking op andere modellen routers of andere problemen.

Het gebruikte OS is in alle drie de PC's Windows XP, SP1, alle hotfixes geinstalleerd. De gebruikte router is deze: http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=240&grp_id=6

Heeft iemand nog een idee?

Virussen? Scan ze hier!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Doet die modem het op alle pc's ? Some bij kabelmodem kijken ze naar je macadres en geven alleen dat macaddress internet toegang. Meestal doe de routers ook aan macspoofing, dus dan moet je de mac address van de pc naar je router copieren.

• wildhagen
  • Niet online
Het modem werkt in ieder geval op 2 van de 3 PC's. De derde kan ik niet testen omdat ik te weinig kabel heb en hij te ver weg staat (kan niet makkelijk uitgebouwd worden).

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Bescheiden kickje.

Heeft verder niemand meer een idee? :?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Als je de hostname van @home invult gaat hij op het laatst toch de verbinding testen?
Kon de router connecten?