Hotmail waarschijnlijk virus

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 12:22

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik kreeg het volgende mailtje,
Hotmail herkent em niet als virus maar dit lijkt mij toch redlijk duidelijk een virus of niet? Ik weet et neit zekers, maar is et niet vreemd dat deze niet onderschept word??

Plaatje is verwijderd, "probleem" al opgelost

[ Voor 17% gewijzigd door Armageddon_2k op 29-06-2004 09:48 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je het ZIP bestand al gedownload en gescant?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 12:40

King

War. War never changes.

Misschien dat hotmail hem niet herkent omdat het een .zip file is. Gezien de grootte lijkt het mij gewoon een foute attachment. Ik zou je bericht dan ook gewoon verwijderen....

Tenzij je natuurlijk een bericht met een attachment verwacht van de afzender, maar dat lijkt me niet het geval :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naam van het bestand + afzender + inhoud bericht doet mij met vrij grote zekerheid roepen dat je het niet zomaar wilt openen :P

^^ Maar ik neem aan dat je het al even door wat online virusscanners hebt gegooid? Zolang je niets uitvoert (blijf met je hand van de linkermuisknop en de enter af :P ), kan uitpaken best.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ook uitpakken niet doen, gewoon downloaden en door een scanner trekken... en doe het vooral op een openbare computer :P

Eenmaal een zip-bestand voorbij zien komen dat geen zip-bestand was... (of ik had het verkeerd gezien |:( ) Een Skynet.heel hoog letterje variant was dat.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Hotmail kan ook IN zip-files scannen, mits er GEEN wachtwoord op staat. Gewoon downloaden die hap en zelf scannen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 12:22

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
hey nu herkentie em wel als virus :)

W32/Netsky.p@MM Virus aangetroffen })

*verwijderd

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36
.edit
te laat.

[ Voor 98% gewijzigd door Remco op 29-06-2004 09:48 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik verwijder elke dag op zijn minst 4 zulke emailtjes uit mijn mailbox... mmm... je went er al aan!

There is no place like ::1

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

John_Finch schreef op 29 juni 2004 @ 09:38:
Eenmaal een zip-bestand voorbij zien komen dat geen zip-bestand was... (of ik had het verkeerd gezien |:( ) Een Skynet.heel hoog letterje variant was dat.
Uitpakken doe je dan ook niet met dubbelklikken, dat doe je met rechtermuisknop -> extract to ;)

Maar inderdaad hoort een goede scanner natuurlijk ook gewoon in compressed files te kijken.

Maar goed, dit topic is nogal overbodig geworden, zo zonder plaatje of beschrijving 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.