Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MemoryStick Duo (2x)128MB voor de SonyEricsson P900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P900 waar nog een standaard geheugenkaart van 32MB in zit. Nu wil ik hier een 128MB kaart voor kopen (het max. wat mijn P900 aankan!), deze is gewoon aan te schaffen in de meeste winkels...maar ik hoor dat er ook een MemoryStick Duo te koop is met 2x128MB (dus 128MB aan elke kant) en dat maakt dus samen 256MB. Bijna nergens is deze te vinden of te krijgen. Weet iemand ten 1e OF dit wil gaat werken en waar deze eventueel aan te schaffen is?

Molski

Verwijderd

Kijk maar eens goed op je kaartje het is allemaal memorystick duo!!

;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is allemaal Duo.....MAAR, er is een duo kaartje die ipv aan 1 kant geheugen heeft (of het nou 32, 64, 128 of 256MB is), maar er schijnt een kaartje te zijn waar aan beide kanten 128MB zit (in totaal dus 256MB) zeg maar 2 aan elkaar geplakte kaartjes (met een schuifje erop of zoiets om te wisselen tussen de kanten als ik me niet vergis).

Ga straks Sony is bellen...op hun site staat alleen maar 64 en 128MB Memory Stick Duo, misschien dat een medewerker uitkomst kan bieden :)

Verwijderd

Dat is onmogelijk want hij kan het maar aan een kant lezen het geheugen!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:16

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 09:57:
Dat is onmogelijk want hij kan het maar aan een kant lezen het geheugen!
Het is wel mogelijk, enige wat je moet doen is een klein schakelaartje omhalen in het omhulsel.

Zal zo even wat opzoeken voor TS.

edit:
http://www.memorystick.com/en/ms/features4.html

onderste plaatje, nu jij weer ;)

[ Voor 14% gewijzigd door scorpie op 29-06-2004 10:08 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Zie je wel....ik wist dat het kon en wist dat die bestond :)

Nou nog maar kijken waar ik deze kan halen!

Thanks voor de info. alvast!!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Scorperito schreef op 29 juni 2004 @ 10:06:
[...]

Het is wel mogelijk, enige wat je moet doen is een klein schakelaartje omhalen in het omhulsel.

Zal zo even wat opzoeken voor TS.

edit:
http://www.memorystick.com/en/ms/features4.html

onderste plaatje, nu jij weer ;)
Dat schakelaartje is om te kiezen tussen bank 1 of bank 2. TS bedoeld het goed maar zegt het verkeerd. Jan6230 begrijpt het verkeerd. ;)

Verwijderd

Klopt idd dat die bestaat met de zogenaamde 'memory select functie', maar dit is een GEWONE memorystick en GEEN Duo dus! gaat dus NIET werken....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:18:
Klopt idd dat die bestaat met de zogenaamde 'memory select functie', maar dit is een GEWONE memorystick en GEEN Duo dus! gaat dus NIET werken....
En dat is precies hetzelfde als dat de mevrouw van Sony mij vertelde!
Nou dan word het dus maar 2x128MB :(
Op het moment dat ik hem ga kopen, kijk ik gewoon of ik die verkoper zo gek
kan krijgen of ik (ondanks dat het waarschijnlijk toch niet werkt) een 256MB
kaartje kan proberen. Je weet nooit....misschien dat het werkt. De Nokia 9210i
gaat ook maar tot 128MB en daar werken sommige 256MB kaarten wel gewoon op.
Op diverse forums hebben mensen het wel eens werkend gehad zeggen ze, dus ja gewoon ff testen en anders neem ik gewoon 2x128MB en ben ik klaar :)

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Het gaat hier om de Lexar stick, voorheen heette het een DUO stick omdat er dus 2 normale 128MB sticks inzitten, die je met behulp van een switch kunt wisselen. Maar volgens mij is de naam van de Lexar stick veranderd vanwege verwarring die er was bij de consumenten.
(Deze verwarring was er vorig jaar ook al, toen de 128 MS DUO's nog niet te krijgen waren of te duur waren. Veel mensen bestelde deze lexar duo stick bestelde, om er later vervolgens achter te komen dat het om een normaal formaat stick gaat. Die dus niet werfkt in je P800/900)

• Whuzz
  • Laatst online: 09:48

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:46:
Op het moment dat ik hem ga kopen, kijk ik gewoon of ik die verkoper zo gek
kan krijgen of ik (ondanks dat het waarschijnlijk toch niet werkt) een 256MB
kaartje kan proberen. Je weet nooit....misschien dat het werkt. De Nokia 9210i
gaat ook maar tot 128MB en daar werken sommige 256MB kaarten wel gewoon op.
Op diverse forums hebben mensen het wel eens werkend gehad zeggen ze, dus ja gewoon ff testen en anders neem ik gewoon 2x128MB en ben ik klaar :)
Zet die 256MB kaarten maar uit je hoofd. Dat gaat gewoon níet werken. Dat is al zoooo vaak geprobeerd. Op Esato zijn er wel 20 topics over en allemaal met dezelfde conclusie:

MS DUO groter dan 128 MB werkt niet.
MS DUO PRO werkt ook niet.

128 MB is voorlopig simpelweg het maximum :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan word het dus maar 1 kaart voor een zooitje games apllicaties enz. en een kaartje met mp3's en een mp3 speler. Ach ja...je kan niet alles hebben :( Maar beter iets dan niets :)

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
-

[ Voor 100% gewijzigd door Amien90 op 30-06-2004 07:17 ]

Verwijderd

Dus 256 MB gaat 100% niet werken? De DUO als de PRO... toch?

Heeft het ook geen zin om het te proberen, of heeft iemand hier het al geprobeerd? Ik wil graag 100% zekerheid!

Thanks alvast :)

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 13:49:
Dus 256 MB gaat 100% niet werken? De DUO als de PRO... toch?

Heeft het ook geen zin om het te proberen, of heeft iemand hier het al geprobeerd? Ik wil graag 100% zekerheid!

Thanks alvast :)
Hoe vaak moeten we het nog gaan zeggen :?

Er werkt GEEN ENKELE stick groter dan 128MB in de SE P900. Is al zó vaak gemeld in topics hier en op elk ander forum waar over de P900 gesproken wordt en ja, het is al diverse malen geprobeerd...

Dus.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan dus niet...?

Hier

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=62106

lees ik toch andere, soms tegenstrijdige berichten.

OOK word er gezegd dat de opvolger van de P900, de P910a of de P1000 of hoe ze hem ook mogen noemen, WEL ondersteuning heeft voor MS Duo EN MS Duo Pro kaarten groter dan 128MB. Maar het leuke hiervan is dat de firmware van de P910a (waar op o.a. Esato al diverse screenshots te vinden zijn) die momenteel getest word...op een P900 word getest.

Zal het dan alleen maar een firmware upgrade voor nodig zijn?

En zal mijn P900 na het upgraden dezelfde functionaliteiten bezitten als de P910a....laten we het hopen! :)

Molski

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

|:( |:( :X

Welk deel van de zin "Er kan geen enkele stick groter dan 128MB in de P900" begreep je niet?
Er zijn wel topics op Esato waar iemand beweert dat het wel kan, maar uiteindelijk eindigen ze állemaal met dezelfde conclusie: Het kan niet.
Dat SE het op haar eigen site zelfs zegt schijnt ook niet genoeg te zijn...
Tja, sorry voor de ietwat geirriteerde reactie, maar dit is simpelweg al ZO vaak besproken.

Maar weet je wat? Een ieder die het nog niet gelooft, koop lekker een 256MB stick voor 100+ euro en probeer het.
En kom dan ff hier melden dat ie het niet doet, heel misschien snapt de rest het dan ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kerel, i.p.v. met je geïrriteerde opmerkingen hier te komen, had je ook ff het topic op Esato kunnen lezen waarnaar ik verwees en had je kunnen lezen dat e.e.a. dus WEL werkend gezien is, maar dat de Duo ten opzichte van de Pro Duo NIET sneller is. e.e.a. Is voor elkaar gekregen d.m.v. firmware hacks.

En hoe zit het dan met het volgende: De P910a gaat WEL meer geheugen e.d. ondersteunen, en die firmware word momenteel getest op de P900 hardware.....dus dan zou het dus wel mogelijk moeten zijn (ondanks dat het niet officieël is!)

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 09:57:
Kerel, i.p.v. met je geïrriteerde opmerkingen hier te komen, had je ook ff het topic op Esato kunnen lezen waarnaar ik verwees en had je kunnen lezen dat e.e.a. dus WEL werkend gezien is, maar dat de Duo ten opzichte van de Pro Duo NIET sneller is. e.e.a. Is voor elkaar gekregen d.m.v. firmware hacks.

En hoe zit het dan met het volgende: De P910a gaat WEL meer geheugen e.d. ondersteunen, en die firmware word momenteel getest op de P900 hardware.....dus dan zou het dus wel mogelijk moeten zijn (ondanks dat het niet officieël is!)
Zoals ik al zei: Ga jij lekker een 256MB stick kopen en meld ons hier of het werkt of niet.

Oh, dat ga je niet doen? Waarom niet? Omdat je zelf ook wel weet dat het niet gaat werken misschien?
Ik heb het topic gelezen. (Ik kende het topic al, ik volg Esato dagelijks)
1) Is jouw firmware gehackt?
2) Is jouw P900 een P910?

Het antwoord is nee, net zoals bij alle andere P900-eigenaren hier, dus kun jij (noch enige andere P900 eigenaar hier) géén sticks groter dan 128MB gebruiken en dát was de vraag van het topic, niet of er misschien in de toekomst ooit een mogelijkheid zou zijn om dat wel te doen.

Overigens, als je het topic zélf goed had gelezen, dan had je ook gezien dat die 'hack' hoogstwaarschijnlijk iets is wat alleen leuk is om een beetje mee te patsen, maar dat het niet geschikt is om echt mee te werken. Omdat je tegen nogal wat restricties van de P900 aanloopt moet zo'n hack behoorlijk omslachtig geprogrammeerd worden, waardoor het geheel intiegelijk traag wordt. Dan heb je wel 256MB, alleen is de boel zo traag dat je er nóg niet veel aan hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Whuzz op 01-07-2004 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, als je het topic zélf goed had gelezen, dan had je ook gezien dat die 'hack' hoogstwaarschijnlijk iets is wat alleen leuk is om een beetje mee te patsen, maar dat het niet geschikt is om echt mee te werken. Omdat je tegen nogal wat restricties van de P900 aanloopt moet zo'n hack behoorlijk omslachtig geprogrammeerd worden, waardoor het geheel intiegelijk traag wordt. Dan heb je wel 256MB, alleen is de boel zo traag dat je er nóg niet veel aan hebt.
DUS.....het kan wel! Ondanks dat het traag als stront word.

En nee.....niemand zijn P900 is een P910a, maar zoals op Esato staat, draait de firmware van de P910a WEL op de P900, al is het op dit moment waarschijnlijk alleen nog maar bij Sony in zijn laboratoriums :)

Maar wat mijn punt is, is dat het ondanks vele consequenties dus WEL kan (softwarematig en de hardware ondersteund het ook!)....nu is het alleen nog maar te hopen dat er een goeie firmware uitkomt van SE voor de P900 waar het wel mee kan. Op dit moment is na het lezen van vele vele topics het veelal de firmware die e.e.a. tegenhoud en niet de hardware!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 10:21:
Maar wat mijn punt is, is dat het ondanks vele consequenties dus WEL kan (softwarematig en de hardware ondersteund het ook!)....nu is het alleen nog maar te hopen dat er een goeie firmware uitkomt van SE voor de P900 waar het wel mee kan. Op dit moment is na het lezen van vele vele topics het veelal de firmware die e.e.a. tegenhoud en niet de hardware!
Dan heb je dus niet goed gelezen. De reden dat die hack zo traag was, is omdat die hack van heel omslachtige code gebruik moet maken om om limitaties in de hardware heen te werken.
En dat is dus ook de reden dat er nog geen upgrade is die de PRO ondersteunt, simpelweg omdat de hardware van de P900 (en de P800, die maken gebruik van exact dezelfde MS-drive) er niet geschikt voor is. In theorie kán het, in de praktijk blijkt het gewoon ondoenlijk.

Als het zo simpel was als even een nieuwe firmware maken om jouw P900 PRO-compatible te maken, denk je dan niet dat SE dat al lang had gedaan? Dé meest gehoorde klacht en hét grote twijfelpunt voor mensen die twijfelen tussen een P900 of een andere smartphone/PDA is het gebrek aan ondersteuning voor grotere geheugen-sticks. Dus als het kon had SE het echt al lang gedaan.

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Whuzz schreef op 01 juli 2004 @ 10:29:
[...]

Dan heb je dus niet goed gelezen. De reden dat die hack zo traag was, is omdat die hack van heel omslachtige code gebruik moet maken om om limitaties in de hardware heen te werken.
En dat is dus ook de reden dat er nog geen upgrade is die de PRO ondersteunt, simpelweg omdat de hardware van de P900 (en de P800, die maken gebruik van exact dezelfde MS-drive) er niet geschikt voor is. In theorie kán het, in de praktijk blijkt het gewoon ondoenlijk.

Als het zo simpel was als even een nieuwe firmware maken om jouw P900 PRO-compatible te maken, denk je dan niet dat SE dat al lang had gedaan? Dé meest gehoorde klacht en hét grote twijfelpunt voor mensen die twijfelen tussen een P900 of een andere smartphone/PDA is het gebrek aan ondersteuning voor grotere geheugen-sticks. Dus als het kon had SE het echt al lang gedaan.
Amen! Goed gezegd!
Ik hoop nu dat we die vraag nooooit meer krijgen... 8)7
Nu mag deze wel dicht voor mijn part.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk...dat is nou pas eens een duidelijk antwoord!

20.000 Topics met tegenstrijdigheden, maar hier word alles netjes in één duidelijke manier verteld. Thanks! :D

Het is dus jammer voor alle P800 en P900 bezitters :( Het kan wel, maar traag en niet officieël en met een heleboel beperkingen. Hopelijk komt SonyEricsson ooit nog eens met een update, patch of misschien wel crack :P waardoor we toch wat meer kunnen doen met onze smartphones, simpelweg omdat de vraag ernaar enorm groot is en het in mijn ogen alleen maar meer $$ zal opleveren voor SE.

Misschien dat als de P910 uit er nieuwe mogelijkheden/ideeën zullen ontstaan voor het zeg maar "tweaken" van de P900. Tot dan moet ik het dus maar houden met 2 kaartjes van 128MB. Jammer, maar waar, maar ja....you can't have it all (yet)! ;)

[off-topic]
Stel dat het wel goed werkte, maar langzaam, dan moet je er toch niet aan denken dat je MP3-tje van 3 minuten opeens 6 minuten duurt :D:D:D
[/off-topic]

Voor mij is alles nu duidelijk, fuck al die 256MB (Pro) Duo topics nou maar eens. Je word er inderdaad wel eens gek van :)
Pagina: 1