Netwerk aanleggen met over-buren ca 200 -330 m

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:53
het volgende,
ik woon in een suf dorpje waar nu sinds kort wel adsl beschikbaar is _/-\o_
het lijk me wel een leuk idee om een netwerk aan te leggen tussen ons huis en het huis van mijn kameraad.

het volgende probleem tussen mij en mijn kameraad/schuin-overbuur ligt een :
berm - weg - berm met bomen - kanaal (schuin over) - dan weer berm met bomen - weg - berm en dan ben je bij mijn kameraad dat is ongeveer 200-300 meter waarschijnlijk dichter bij 200 of minder..

nu had ik idee om utp kabeltje door het kanaal heen te leggen alleen de max van een utp is 100 m daarna kunnen er fouten komen volgens leverancier
toen dacht ik aan coax dat wil wel langer.. alleen is standaard maar 10 mb/s :'(
dus ik dacht dan gaan we lekker draadloos >:) wat ook niet echt snel is 11 mb/s toch .

maarja dan zit je met de bomen 2x nogwel dus ik weet het niet meer..
ik heb al op GOT veel topics bekeken maar hier heb ik toch een mening van mede tweakers bij nodig iemand nog andere ideén ?
;(

My favorite programming language is solder.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wireless verbinding aanleggen?

kabels door het kanaal/bomen/straten/ wegen kunnen wellicht in sleche aarde vallen bij vele mensen die langs jouw kabel wonen. Of was je van plan alles te begraven?

vvvvvvvvvv :)

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 29-06-2004 02:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Denk dat de enige echte optie zonder een (aantal?) hubs met UTP te plaatsen een 54 Mbps WiFi-verbinding is. 802.11g is dat dan :) En dan met goeie richtantennes zodat je op het maximum vermogen van 100 mW probeert te komen. Denk dat je dan het beste resultaat hebt :)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Voor bomen en dergelijke hoef je je met draadloos (802.11g) niet druk te maken hoor. Het gaat ook probleemloos door muren ;)

Groter probleem is de afstand. Het zou misschien net willen , maar afaik is de standaard 802.11g slechts geschikt voor 100 meter. Het is wel 54 mbit , maar met verlies zou je wat minder uitkomen. Andere optie is fiber , 1000Base-FX welke 5 kilometer aankan. Alleen dat is waarschijnlijk nogal duur voor je. Fiber is nogal duur in aanschaf namelijk. Je zou eventueel een straalverbinding kunnen doen , maar ook dat is weer waarschijnlijk te duur voor je. Dit zijn zo'n beetje de beste opties die je hebt. Een vpn kan ook , maar dan zit je alsnog te klooien met lage snelheden.

Raku

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Gewoon wireless doen. Is veel info voor en diverse sites bieden kant-en-klare oplossingen te koop aan. Die paar boompjes, daar gaat een Wireless signaal zo doorheen... Kabel is altijd lastig. Coax = max. 185 meter. Oplossing voor 300 meter = glasvezel, en dan nog long wave GBics. Da's dure grap.... en als de andere buurman z'n tuin gaat spitten en door jouw glaskabel prikt da's niet leuk....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Raku

Raku

Mental Aid

DaRealRenzel schreef op 29 juni 2004 @ 02:26:
Gewoon wireless doen. Is veel info voor en diverse sites bieden kant-en-klare oplossingen te koop aan. Die paar boompjes, daar gaat een Wireless signaal zo doorheen... Kabel is altijd lastig. Coax = max. 185 meter. Oplossing voor 300 meter = glasvezel, en dan nog long wave GBics. Da's dure grap.... en als de andere buurman z'n tuin gaat spitten en door jouw glaskabel prikt da's niet leuk....
De coax die jij bedoeld is 10Base-2 en word met een BNC koppeling gemaakt. Degene die ik en de TS voor ogen hebben is 10Base-5 , welke met een AUI geconnect word :) Die gaat wel degelijk tot 500 meter.

Maar het probleem met wireless is of je daadwerkelijk wel zo'n bereik gaat krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raku op 29-06-2004 02:32 ]

Raku

• Puch-Maxi
tjah idd
dus die paar boompies maken niet uit :P
maar haalt wireless wel 200 meter : :X of meer
en dan word het waarschijnlijk wel duur grappie
iemand ervaring om meer dan 10 mb/s door coax te laten lopen
(de straat is het probleem niet >:) die breken we hier zo open komt geen kip hier en ik heb geen last van irri buurmannen die kabel doorspitten oid )

ik heb dus ff rond gesnuffeld en vond bij Norrod een WLAN 54Mb PCI kaart
ik had gezocht op wifi en 802.11g dus.. bedoelen jullie deze :D
maar haalt hij de benodigde afstand wel.. aangezien dat hij dus eerst ook nog een door muur heen moet dan boompjes, struikjes dan weer aantal muren :/ om binnen te komen bij buren :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Puch-Maxi op 29-06-2004 02:49 . Reden: aanvulling ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 29 juni 2004 @ 02:24:
Voor bomen en dergelijke hoef je je met draadloos (802.11g) niet druk te maken hoor. Het gaat ook probleemloos door muren ;)
Dat zou wel eens tegen kunnen vallen. Een flink bebladerde boom is een behoorlijk obstakel voor een wifi verbinding, zeker na een regenbui.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op 29 juni 2004 @ 02:32:maar haalt hij de benodigde afstand wel.. aangezien dat hij dus eerst ook nog een door muur heen moet dan boompjes, struikjes dan weer aantal muren :/ om binnen te komen bij buren :'(
Nee. Voor deze afstand zul je externe antenne's aan beide kanten moeten gebruiken, en obstakels zoals muren enz. vermijden. De antenne's (speciaal voor wifi 2,45GHz) zullen elkaar moeten kunnen zien.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Je hebt geen probleem met de straat open te breken om er een kabeltje onder te leggen, waarom ga je dan niet aan de slag met een zaag en snoeischaar :P

...

Verwijderd

Draadloos zou ik niet aanraden. Simpel vanwege het bereik.

Ik heb ervaring met verschillende access points en het bereik zuigt echt.....
Misschien dat zoals meerdere tweakers al aangaven een richt antenne iets verbeterd. Als je de mogelijkheid hebt om fiber te doen, zou ik dat gebruiken.
Zo duur is glasvezel nu ook weer niet. En dan kun je met 2 media converters goed uit de voeten die zetten 100/10 om in optical. is ook niet zo duur.

Voor glasvezel doe ik zaken met de firma compricom. Er zijn veel meer fabrikanten, maar deze is echt goedkoop. (www.compricom.nl)

De fibers maken ze in elke lengte en elk type connector.
Voor de 4 Connector moet je ongeveer 16 euro (dit is dus het totaal voor de 4 connectoren) rekenen en een meter glas kost grofweg een euro de meter.

veel plezier.

Euh ik was een ding vergeten, fiber is wel kwetsbaar. Ik meld het maar even, dan kun je een goede afweging maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 08:34 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Puch-Maxi schreef op 29 juni 2004 @ 02:32:
iemand ervaring om meer dan 10 mb/s door coax te laten lopen
Ueh, ja maar dat heet Token Ring en draait op 16Mb/sec. Het nadeel is dat er speciale netwerkkaarten voor nodig zijn en dat je de kabel twee keer moet trekken want je moet dus een echte ring maken. Wat de maximale afstand ervan is weet ik niet.

Verwijderd

heY, ik gebruik af en toe ook wireless op mijn comp. beneden in de huis kamer, het signaal moet dan naar boven, en is gewoon uitstekend altijd. ong. 10 meter naar boven door 3 lagen beton en paar dikke muren, :) maakt dus niet egt verschil. Je kan het altijd probere!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:41

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 08:49:
heY, ik gebruik af en toe ook wireless op mijn comp. beneden in de huis kamer, het signaal moet dan naar boven, en is gewoon uitstekend altijd. ong. 10 meter naar boven door 3 lagen beton en paar dikke muren, :) maakt dus niet egt verschil. Je kan het altijd probere!
'Je kan het altijd proberen'...
Dus hij koopt het eea aan draadloze apparatuur, investeert derhalve een leuk bedrag. Met vervolgens een vrije behoorlijke kans dat het niet of beroerd werkt... Lijkt mij zonde van 't geld om het op deze manier uit te proberen. :)

Ben ik trouwens de enige die het opvalt dat TS ook nog een kanaal dient te overbruggen en dat een kabel derhalve wel érg lastig wordt? ;)

Wordt wsl toch een of andere draadloze oplossing. Heb je niet iemand in kennissenkring die al beschikt over de vereiste apparatuur en bereid is om eea samen met jou te testen vóór je je geld uitgeeft aan een oplossing die misschien niet voldoet?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Haranaka
  • Laatst online: 10-05 19:25
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 08:49:
Totdat het niet werkt en je in je maag zit met draadloze straal aparatuur |:(
Mijn vorige post was niet zo constructief maar ik blijf mijn twijfels hebben over de 2 rijen bomen. Is het huis van de overburen te zien als je bij jou buiten staat of blokkeren de bomen het zicht? Wat voor bomen zijn het? Grote met veel bladeren kunnen echt voor veel ellende zorgen...
Jiffy schreef op 29 juni 2004 @ 08:57:
Ben ik trouwens de enige die het opvalt dat TS ook nog een kanaal dient te overbruggen en dat een kabel derhalve wel érg lastig wordt? ;)
Gewoon een kwestie van je kabel aan 2 stenen vastmaken en bij de overs erin gooien. Ligt ie lekker op de bodem. De laatste keer dat ik het gechecked hebt is een utp/coax kabel waterdicht. Geen haan die er naar kraait. Tot ze van de gemeente ofzo langs komen en het kanaal uit gaan baggeren. Dan moet je weer opnieuw.

[ Voor 28% gewijzigd door Haranaka op 29-06-2004 09:03 ]

...

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Haranaka schreef op 29 juni 2004 @ 08:58:
Gewoon een kwestie van je kabel aan 2 stenen vastmaken en bij de overs erin gooien. Ligt ie lekker op de bodem. De laatste keer dat ik het gechecked hebt is een utp/coax kabel waterdicht. Geen haan die er naar kraait. Tot ze van de gemeente ofzo langs komen en het kanaal uit gaan baggeren. Dan moet je weer opnieuw.
En als het/een hoogheemraadschap/waterschap de waterlopen/sloten/kanalen/whatever daar enigszins in de gaten houdt is dat dus vrij regelmatig (walkanten e.d. vrijmaken van riet, waterplanten en andere shit). Kweenie, bij zoiets zou ik al snel denken aan draadloos. Misschien dat TS weet of er idd periodiek wordt gebaggerd oid. Als het nu een half dichtgeslibd en totaal in onbruik geraakt waterloopje is, is het al weer heel wat anders dan dat je spreekt over bv het Noordzeekanaal...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

VPN opzetten? Je hebt van die Etech routers waarmee dat vrij makkelijk kan. Deze zijn ook niet al te duur. Heb ze zelf ook namelijk.

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 11:41:
VPN opzetten? Je hebt van die Etech routers waarmee dat vrij makkelijk kan. Deze zijn ook niet al te duur. Heb ze zelf ook namelijk.
Da's natuurlijk wel retetraag; je bent dan afhankelijk van elkaars uploadsnelheid. En aangezien er al werd gesproken over 'slechts' 10 Mbps bij coax door TS, lijkt het me dat een snelheid van ongeveer 0,25 tot 1 Mbps (afhankelijk van je provider) nou niet echt is waar hij naar zoekt.

Als snelheid niet/minder van belang is, is het uiteraard een mooie oplossing. Ik gebruik eea met veel plezier om bestanden van en naar m'n werk te sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jiffy op 29-06-2004 11:46 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 11:41:
en een paar kb/s halen.. nee, daar wil je je FTP-servers over synchroniseren..

edit: Jiffy was me voor..

[ Voor 5% gewijzigd door axis op 29-06-2004 11:49 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik weet niet waarom iedereen hier WiFi zo'n probleem lijkt ivm het bereik. Ik werk nu regelmatig met Senao produkten, waaronder bijvoorbeeld deze Long Range Outdoor Unit, met aan beide kanten een 18dbi paneel antenne en haal in 't open veld zonder problemen 4-6km zonder extra versterking. Met versterking (1W booster) en een 21dbi parabool antenne is 't zo'n 20km wat goed te doen is.

't is standaard 802.11b, dus geen supergeavanceerde megaspeed openair magnetron. 'T is wat duurder dan de standaard E-tech dingen bij de computerboer op de hoek, maar daar krijg je ook wel kwaliteit en goede garantie voor.

[ Voor 21% gewijzigd door MissingDog op 29-06-2004 11:52 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat is het punt nou met draadloos. Ik heb het aangelegd bij een klant die er tussen 3 gebouwen had, 2 trambanen en 2 tramleidingen en nog aantal bomen. Geschatte afstand ongeveer 250 meter. 2 richtantenne's en 2 routers die op elkaar zijn afgestemd(beveiliging) en je bent klaar. Het werkt perfect en een pingtime van 3 ms. Wel 54 mb router/accesspoint uiteraard genomen van hetzelfde merk(Planet) en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Draadloos is zeer wel te doen vooral als de antenne buiten staat op een redelijk hoog punt. De bomen verzwakken de signalen wel iets (vooral na regen), maar 300 meter is zeer wel te doen. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.wirelessleiden.nl/techniek/ om wat ideeen op te doen. Er is hier best wel veel over beschikbaar op het web en wsl ook op GoT.

• dmeij
  • Laatst online: 28-04 14:28

dmeij

It's just my name

Als je na die honderd meter utp een active node in het netwerk plaats kan je gewoon weer 100m verder en na die honderd meter weer een active node en je kan weer 100m verder etc,.etc ... ( er zit natuurlijk een maximum aan het aantal nodes even denken euhhh 256 geloof ik zo uit het hoofd). Ik weet het niet zeker meer 8)7

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:36
dmeij schreef op 29 juni 2004 @ 12:11:
Als je na die honderd meter utp een active node in het netwerk plaats kan je gewoon weer 100m verder en na die honderd meter weer een active node en je kan weer 100m verder etc,.etc ... ( er zit natuurlijk een maximum aan het aantal nodes even denken euhhh 256 geloof ik zo uit het hoofd). Ik weet het niet zeker meer 8)7
Verpakt in een plastic zak zeker :+

• _E-RaZoR_
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
dmeij schreef op 29 juni 2004 @ 12:11:
En dan heeftie een probleem met de verlengkabels om de hubs te voeden, lol 8)7 .

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op 29 juni 2004 @ 02:15:
berm - weg - berm met bomen - kanaal (schuin over) - dan weer berm met bomen - weg - berm en dan ben je bij mijn kameraad
Kanaal? Ik neem aan een dicht geslipt slootje ofzo.
Ik zou zeker dat idee van een wired netwerk achter je laten. UTP haalt het zowiezo niet en glas is totaal gezien best prijzig. Ook kun je gezeik krijgen dat je daar kabels door gemeente grond gaat liggen trekken.
Met 2 richtantenne's is het best te doen. Dan kan je wel een afstand van 200-400M overbruggen.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Dure antenne's niet nodig. Gebruik gewoon dingen van je lokale chineze toko.

http://www.usbwifi.orcon.net.nz/

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
koop 2 senao wireless-bridges €100 per stuk (wel 11mbit !!!!!!!!!) knoop daar vervolgens per bridge een sd15 richtantenne aanvast en klaar

dat was toch niet zo moeilijk

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Puch-Maxi
Jiffy schreef op 29 juni 2004 @ 08:57:
[...]
Wordt wsl toch een of andere draadloze oplossing. Heb je niet iemand in kennissenkring die al beschikt over de vereiste apparatuur en bereid is om eea samen met jou te testen vóór je je geld uitgeeft aan een oplossing die misschien niet voldoet?
ja dat zou wel handig wezen ik ga ff rond vragen :Y)

• Raku

Raku

Mental Aid

Als je even vermeld waar je woont woont er misschien nog een tweaker bij jou in de buurt :) Als het toevallig bij mij in de buurt is wil ik best langskomen met een accespoint en een lappie om het te testen :)

Raku

• Puch-Maxi
MissingDog schreef op 29 juni 2004 @ 11:50:
Ik weet niet waarom iedereen hier WiFi zo'n probleem lijkt ivm het bereik. Ik werk nu regelmatig met Senao produkten, waaronder bijvoorbeeld deze Long Range Outdoor Unit, met aan beide kanten een 18dbi paneel antenne en haal in 't open veld zonder problemen 4-6km zonder extra versterking. Met versterking (1W booster) en een 21dbi parabool antenne is 't zo'n 20km wat goed te doen is.

't is standaard 802.11b, dus geen supergeavanceerde megaspeed openair magnetron. 'T is wat duurder dan de standaard E-tech dingen bij de computerboer op de hoek, maar daar krijg je ook wel kwaliteit en goede garantie voor.
das interessant ik zal ff kijken :*)

• Puch-Maxi
Simulated Zero schreef op 29 juni 2004 @ 17:23:
Als je even vermeld waar je woont woont er misschien nog een tweaker bij jou in de buurt :) Als het toevallig bij mij in de buurt is wil ik best langskomen met een accespoint en een lappie om het te testen :)
haha dat wil je niet weten :D
het is dus in Drenthe vlakbij Schoonoord het slootje dat ik moet overbruggen is :
Het Oranje Kanaal 8) geen miezerig slootje maar wel ongebruikt op enkele hobby vaarders na, maar een kabeltje dat word um niet viber te duur :D

[ Voor 1% gewijzigd door Puch-Maxi op 29-06-2004 17:28 . Reden: leestekens ]

• Puch-Maxi
_E-RaZoR_ schreef op 29 juni 2004 @ 13:37:
[...]

En dan heeftie een probleem met de verlengkabels om de hubs te voeden, lol 8)7 .
idd want dat is dan midden in het kanaal :9

• Puch-Maxi
dit is allemaal zeer nuttige Info :*) thnx
dus het word wifi met richt antenne of met acces-points :?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Och , zo duur is glas toch niet ?
http://cgi.ebay.com/ws/eB...8023&item=5705743548&rd=1

Maar even serieus :
Is er niet een huis waar jullie allebei vrij zicht op hebben ?
Dan kun je die misschien gebruiken om het signaal door te geven.
Met zoiets :
http://www.netscum.com/~clapp/wireless.html#passive

[ Voor 51% gewijzigd door jvhaarst op 29-06-2004 17:55 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Raku

Raku

Mental Aid

Als ik dan toch fiber zou nemen zou ik direct singlemode gaan :+

Raku

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Raku

Raku

Mental Aid

En wie gaat de connectors erop lassen dan? Ik neem aan dat je dat zelf niet zomaar thuis even doet B)

Raku

• Puch-Maxi
jvhaarst schreef op 29 juni 2004 @ 17:47:
Och , zo duur is glas toch niet ?
http://cgi.ebay.com/ws/eB...8023&item=5705743548&rd=1

Maar even serieus :
Is er niet een huis waar jullie allebei vrij zicht op hebben ?
Dan kun je die misschien gebruiken om het signaal door te geven.
Met zoiets :
http://www.netscum.com/~clapp/wireless.html#passive
das wel een idee :*)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
Dat is 5 kilometer ofzo.. beetje overbodig lijkt me:)
Voor ongeveer 350 euro heb je 300 meter glasvezel met connectoren.
Als je dan ook n paar goedkoper glasnics ofzo 2e hands kan krijgen, evt 100 mbit, dan is dat allemaal best te betalen.
100 mbit glaskaarten kosten geen drol op internet. Ik heb zelfs n dualport gigabit kaart+10m glas van marktplaats vandaan voor e75

[ Voor 4% gewijzigd door FatalError op 29-06-2004 19:05 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• shure-fan
luister ts,

die senao bridges hebben een output van 100mw, wat betekent dat je zelfs met bladeren en al op 400meter nog prima kunt werken, zonder externe richtantenne's en bij open veld kan dat ding al 1 kilometer ver komen,

en mij dunkt dat een kabeltje leggen echt geen keus is.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
shure-fan schreef op 29 juni 2004 @ 20:28:
luister ts,

en mij dunkt dat een kabeltje leggen echt geen keus is.
Zeker niet, nu wifi goed en betaalbaar is.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Puch-Maxi
ok dan is die optie uit de weg geruimt ;) no cables
maar wij als scholieren kunnen niet echt 100 en euro's aan dure professionele shit gaan uitgeven en het is voor de lol dus mischien beetje gamen met betere ping dan via i-net en geen last hebben als ene gezinslid gaat downloaden end e andre gameen dat je een ping hebt van 300 ofzo :D

• Puch-Maxi
zal ik een externe antenne nodig zijn of zou de geintregeerde antenne voldoende zijn ?

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-05 08:57

PowerSp00n

There is no spoon

Haranaka schreef op 29 juni 2004 @ 08:58:
Waar het bij de oever zo'n 1m diep is. en in het midden zo'n x-meter waardoor je utptje strak door het kanaal loopt, en de eerste oceaanstomer (o'nee die komen daar natuurlijk niet :+) je pc'tje door het raam naar buiten trekt.. Ik zie het al voor me ;P....

Maarum het lijkt me ondertussen wel duidelijk dat wireless toch wel de beste oplossing is.. Hoeveel je ook investeerd in een verbinding met kabel, je blijft ermee zitten dat er een kabel getrokken moet worden en deze ook heel moet blijven e.d. Dan kun je beter in goede wireless apparatuur investeren.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Met je wired netwerk, komen ze 1 keertje baggeren van de gemeente. En doei is je netwerk.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Puch-Maxi
uh jongens ik was er al overuit dat een kabeltje niet werd.. :9
als ik een utp door het knaal zou leggen is dat ook niet erg veilig ivm onweer :D
zal ik een tin-can antenne maken of een Bi-quad antenne of zal dat weining uitmaken
;)

• shure-fan
Puch-Maxi schreef op 30 juni 2004 @ 02:30:
zal ik een externe antenne nodig zijn of zou de geintregeerde antenne voldoende zijn ?
probeer eerst aan beide kanten de bridge zo hoog mogelijk te krijgen (schoorsteen ofzo) en ga dan signaal testen (mp3tje overpompen ofzo)

mocht het signaal voldoen ben je klaar en hoef je alleen nog maar aftewerken

Verwijderd

PowerSp00n schreef op 30 juni 2004 @ 02:48:
[...]

Waar het bij de oever zo'n 1m diep is. en in het midden zo'n x-meter waardoor je utptje strak door het kanaal loopt, en de eerste oceaanstomer (o'nee die komen daar natuurlijk niet :+) je pc'tje door het raam naar buiten trekt.. Ik zie het al voor me ;P....
LOL :) Aan zoiets zat ik dus ook te denken! :P
Maar met je standaard access-point zal je het niet halen. Of heeel misschien een poep trage verbinding, maar ga daar zelfs maar niet vanuit.
Denk dat gewoon (zoals vaker al is gezegt) 2 richtantennetjes het beste voor jou is en misschien zo'n Senao setje, maar dan loopt de prijs wel sterk op.

Verwijderd

Gewoon draadloos, we hebben hier in denekamp al afstanden van 800 m, met volle snelheid, gewoon een kwestie van goeie antenne's, en korte antenne kabels
Pagina: 1