het volgende,
ik woon in een suf dorpje waar nu sinds kort wel adsl beschikbaar is
het lijk me wel een leuk idee om een netwerk aan te leggen tussen ons huis en het huis van mijn kameraad.
het volgende probleem tussen mij en mijn kameraad/schuin-overbuur ligt een :
berm - weg - berm met bomen - kanaal (schuin over) - dan weer berm met bomen - weg - berm en dan ben je bij mijn kameraad dat is ongeveer 200-300 meter waarschijnlijk dichter bij 200 of minder..
nu had ik idee om utp kabeltje door het kanaal heen te leggen alleen de max van een utp is 100 m daarna kunnen er fouten komen volgens leverancier
toen dacht ik aan coax dat wil wel langer.. alleen is standaard maar 10 mb/s
dus ik dacht dan gaan we lekker draadloos
wat ook niet echt snel is 11 mb/s toch .
maarja dan zit je met de bomen 2x nogwel dus ik weet het niet meer..
ik heb al op GOT veel topics bekeken maar hier heb ik toch een mening van mede tweakers bij nodig iemand nog andere ideén ?
ik woon in een suf dorpje waar nu sinds kort wel adsl beschikbaar is
het lijk me wel een leuk idee om een netwerk aan te leggen tussen ons huis en het huis van mijn kameraad.
het volgende probleem tussen mij en mijn kameraad/schuin-overbuur ligt een :
berm - weg - berm met bomen - kanaal (schuin over) - dan weer berm met bomen - weg - berm en dan ben je bij mijn kameraad dat is ongeveer 200-300 meter waarschijnlijk dichter bij 200 of minder..
nu had ik idee om utp kabeltje door het kanaal heen te leggen alleen de max van een utp is 100 m daarna kunnen er fouten komen volgens leverancier
toen dacht ik aan coax dat wil wel langer.. alleen is standaard maar 10 mb/s
dus ik dacht dan gaan we lekker draadloos
maarja dan zit je met de bomen 2x nogwel dus ik weet het niet meer..
ik heb al op GOT veel topics bekeken maar hier heb ik toch een mening van mede tweakers bij nodig iemand nog andere ideén ?
My favorite programming language is solder.