Receptiefoto's en huwelijksfilm

Pagina: 1
Acties:

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Aanstaande donderdag gaat de zus van de vriend van m'n zus trouwen en nu ben ik gevraagd om de gehele dag te filmen en daarnaast van de receptie foto's te maken (voor de huwelijksfoto's hebben ze gelukkig een professionele fotograaf). Voor het film gebeuren maar ik gebruik van de digitale camera (sony trv14-e) van m'n ouders en voor de foto's van een spiegelreflex met ingebouwde belichtingsmeter, 35-70 mm lens en externe flister en m'n eigen digitale camera pentax optio 555. Nu vroeg ik me af of jullie misschien nog advies hebben bij het maken van de film/foto's?

Ik dacht bij het maken van de foto's om iig het diafragma volledig open te zetten, zodat als je groepjes mensen fotografeert dat alleen die scherp zijn, en niet de rest van de mensen die er achter zitten (om op die manier ook wat meer 'foto's' en geen 'kiekjes' te krijgen. Ook om op die manier zo min mogelijk gebruik te maken van de flitser om zo de sfeer wat beter te behouden.
Bij de spiegelreflex kan iig via het plafond geflitst worden, dus dan is de belichting ook natuurlijker dan direct.
Ik hoop dat de receptie buiten gehouden kan worden, maar dat hangt nog even van het weer af, dan heb je natuurlijk geen flitser meer nodig :) ('t is overdag...).
Tijdens het trouwen in het gemeentehuis moet ik ook flimen, maar daarnaast is daar ook de fotograaf (die ik niet voor de voeten wil lopen, ik vind de professionele foto's belangrijker dan mijn film) en ik wil ook graag zo min mogelijk voor de aanwezigen langslopen. Kan ik dan het beste één standpunt houden, of is het toch leuker om wat rond te lopen? Filmen van de tortelduifjes iig, maar verder ook inzoomen? en gewoon wat shots van de aanwezigen...

Batterijen zijn er voldoende, geheugen en filmpjes zijn er voldoende.

Tips en handigheidjes zijn gewenst!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:31
huwelijksfoto's en films zijn in de meeste gevallen alleen voor de 2 betrokken personen echt leuk...de familie kijkt er 1 keer naar...en alle andere keren niet van harte meestal :)

Aan jou de taak om die ene keer dan leuk te maken.
De professionele fotograaf niet voor de voeten lopen is wel een goeie, maar bedenk ook dat die beste man (neem ik aan) verstand van zijn vak heeft. Kan dus geen kwaad om hem een beetje te volgen.

Sowieso is het leuker om een beetje rond te lopen in plaats van statisch vanuit 1 standpunt te filmen.

Zorg dat je de belangrijke momenten in ieder geval op video hebt, zoals
- Het JA woord
-het zetten van de handtekeningen....door bruidspaar en getuigen
-DE bekende kus
-het eventueel omdoen van de ringen
-het praatje van de ambtenaar van de burgelijke stand
- de emoties van de ouders..

etc etc.

-verder wat leuke overzicht shots van het aanwezige publiek e.d.
-het naar buiten komen van het bruidspaar (zorg dus dat je eerder buiten bent)
-Als er kinderen aanwezig zijn zijn dat dankbare onderwerpjes om even naar te kijken.
Zoomen hou ik zelf niet zo van, of het moet functioneel zijn...en dat is niet vaak.

Ik zou voor een leuk kort filmpje van de gebeurtenis gaan. Weinig mensen vinden het echt leuk om een uiteenzetting van een half uur te zien...waar eigenlijk maar weinig gebeurd.

Misschien is het een id om een leuke compilatie te maken van al je beelden op de muziek die gedraaid wordt. (geen idee of er bij de betreffende bruiloft muziek gedraaid wordt...bij de laatste trouwerij waar ik aanwezig was wel, bij binnenkomen en weggaan enzo)

10 minuten leuke video kijken vinden veel mensen daadwerkelijk leuk....een trage weergave van minuut tot minuut van het hele gebeuren is leuk op het moment zelf...maar achteraf minder interessant

Het kan natuurlijk best dat het bruidspaar hele andere ideeen heeft dan ik. Vraag ze dus even wat zij leuk vinden om later nog te hebben.

Succes

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:50

Floor-is

5.2

sanderb schreef op 29 juni 2004 @ 02:34:
huwelijksfoto's en films zijn in de meeste gevallen alleen voor de 2 betrokken personen echt leuk...de familie kijkt er 1 keer naar...en alle andere keren niet van harte meestal :)

Aan jou de taak om die ene keer dan leuk te maken.
De professionele fotograaf niet voor de voeten lopen is wel een goeie, maar bedenk ook dat die beste man (neem ik aan) verstand van zijn vak heeft. Kan dus geen kwaad om hem een beetje te volgen.
Als fotograaf kan ik je vertellen dat ik hier echt kromme tenen van krijg.
Mijn tip zou zijn: maak een voorzichtig praatje met de fotograaf op een moment dat het even rustig is, als die persoon niet druk is zogezegd. Liefst voordat alles begint! Voel aan hoe die persoon jouw aanwezigheid vind en leg hem uit dat je hem zeker niet in de weg wilt lopen, maar ook graag een paar mooie plaatjes wilt schieten, zijn reactie afwachtende hierop kan je bepalen hoe en wat. Ik neem aan dat je weet dat het woordje nee uit drie letters bestaat zal ik maar zeggen. ;)

Maar ik zou zeggen: veel plezier en succes!

Bericht hierboven

• sanderb
  • Laatst online: 06-02 20:31
Floris schreef op 29 juni 2004 @ 02:44:
[...]

Als fotograaf kan ik je vertellen dat ik hier echt kromme tenen van krijg.
Mijn tip zou zijn: maak een voorzichtig praatje met de fotograaf op een moment dat het even rustig is, als die persoon niet druk is zogezegd. Liefst voordat alles begint! Voel aan hoe die persoon jouw aanwezigheid vind en leg hem uit dat je hem zeker niet in de weg wilt lopen, maar ook graag een paar mooie plaatjes wilt schieten, zijn reactie afwachtende hierop kan je bepalen hoe en wat. Ik neem aan dat je weet dat het woordje nee uit drie letters bestaat zal ik maar zeggen. ;)
Hij geeft zelf al aan dat ie die fotograaf niet voor de voeten wil lopen en dat lijkt me niet meer dan logisch.
Hij gaat bij de trouwerij in het gemeentehuis ook niet fotograferen, maar filmen begrijp ik uit zijn verhaal.
Dan is het logisch dat ie af en toe hetzelfde moment wil vastleggen als die fotograaf. Het zijn 2 verschillende media, en als hij gevraagd is om daar te filmen heeft ie natuurlijk ook recht om daar te zijn.
Het enige wat ik wilde zeggen, is dat een professionele fotograaf waarschijnlijk beter dan hem weet wat leuke plaatjes zijn, en dat ie dus best die goeie man een beetje in de gaten kan houden(zonder in de weg te lopen!)..en dan bedoel ik dus niet dat ie er als een schoothondje achteraan moet lopen, om er wat van te leren.
Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat TS dat eerst even moet overleggen met de fotograaf..

Ik kan me voorstellen dat jij bij een feest knettergek zou worden van een jochie die met zijn compactcam achter je aanhuppelt...

[ Voor 3% gewijzigd door sanderb op 29-06-2004 03:16 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 16:12
Dat is het niet alleen. Een fotograaf haalt een groot deel van zijn winst uit de nabestellingen, niet uit het fotoalbum zelf.
Wanneer er iemand met ook redelijk goede apparatuur achter hem aanloopt en die persoon ook nog weet waar hij mee bezig is, maakt ook die persoon goede foto's.
Wanneer tante bep dus kan kiezen tussen óf 2 euro voor een foto geschoten door de fotograaf, óf 20 cent voor een foto geschoten door iemand anders, ligt de keuze voor de hand. Zeker wanneer de foto's kwalititatief elkaar niet zoveel ontlopen.
Die fotograaf is TS dus zeker liever kwijt dan rijk, ook al probeert TS hem zoveel mogelijk te ontwijken!

Tomorrow is often the busiest day of the week

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

De TS filmt terwijl de professionele fotograaf foto's maakt.. |:( En als ik het goed heb gelezen is dat alleen tijdens de huwelijksplechtigheid, en lopen ze elkaar dus nooit voor de voeten.

Ontopic: Ik heb tijdens de bruiloft van mijn zus ook gefilmd. Ik denk dat Sanderb's tips al heel veel zeggen.
Je moet proberen om een goede indruk van de dag vast te leggen, dus idd in ieder geval alle belangrijke momenten + alle aanwezigen een keer in close-up.

Probeer wel een beetje op de achtergrond te blijven en niet te opzichtig aanwezig te zijn, dat zorgt ook voor natuurlijker beelden (mensen hebben toch vaak de neiging om anders te doen als ze een camera op zich gericht zien)

Succes en gefeliciteerd alvast :)
edit:
@Floris: ik bedoel hierboven dus dat de fotograaf niet bij de receptie is, waar de TS dan foto's maakt. Tijdens de plechtigheid waar beiden zijn, zullen ze dus rekening met elkaar moeten houden

[ Voor 16% gewijzigd door Haan op 29-06-2004 11:41 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Floor-is

Floor-is

5.2

De TS filmt en fotografeert, lezen is ook een vak schijnbaar.

Mijn opmerking om even met de fotograaf te overleggen is eenvoudigweg om irritatie te voorkomen, het kan heel goed zijn dat de fotograaf het prima vind als de TS af en toe uit hetzelfde standpunt een stukje filmt of fotografeert. Maar daarvoor zou ik even overleggen.

Ik doe zelf geen bruidsfotografie, maar ken wel bruidsfotografen en wat de TS gaat doen is irritatie #1 bij bruidsfotografen, vandaar overleg.

(En ja het is byzonder irritant als er iemand achter je aanhobbelt terwijl je aan het werk bent, of dat nu op een feest, een receptie of iets anders is. En of dat met een compactcammie of een SLR is, dat maakt niet eens zoveel uit.)

Bericht hierboven

• e1f
Ok dan, in ieder geval alvast bedankt voor de reacties!

Overleg met de fotograaf van tevoren zit inderdaad iig al in de planning. Ik ben idd zelf gewoon van mening dat hij de professionele foto's maakt en ik vind dat belangrijker dan de film (ik denk dat je later ook sneller de foto's erbij pakt dan een filmpje, en een foto zet je neer op de schoorsteenmantel, 'k heb nog weinig mensen gezien die constant een klein tv'tje aan hadden staan :)).
Mijn idee over de uiteindelijke film is idd een minuut of 10 (à 15) met alle leuke en belangrijke momenten, voor een goede sfeer en gebeurtenis weergave van de dag. Op het dvd'tje wat ik ga maken voor ze kan ik wel nog weer apart het praatje van de gemeentelijke ambtenaar zetten bijvoorbeeld.

Voor wat betreft het foto's maken doe ik idd alleen de receptie, dus daar heeft hij geen last van me.
Verder nog tips voor het maken van de foto's op de receptie?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

Jaymz

Keep on moving !

e1f schreef op 29 juni 2004 @ 12:00:

Verder nog tips voor het maken van de foto's op de receptie?
Ik las eerder dat je met een relatief groot diafragma wilt werken om meer "foto's" dan kiekjes te krijgen.

Mijn eigen ervaring daarmee is dat het (achteraf gezien) moeilijk is om op het moment dat je de foto maakt te bepalen waar je de scherpte legt. Ik heb achteraf iig vaak een 'shit daar had ik de scherpte moeten leggen'-gevoel. Maargoed, misschien liggen mijn talenten daar gewoonweg niet.

Daarnaast willen mensen gewoon "leuke foto's" zien en zijn volgens mij vaak genoeg al blij zat met de F>8 foto's en een enkele 'echte foto :P ' waarmee je het jezelf ook wel makkelijker maakt. Wil je echt goeie foto's ben je daar meestal wel ff mee bezig en ben je eigenlijk niet aan het doen wat je op een receptie zou willen doen; gezellig zijn :P

• wiewatwaar
  • Laatst online: 15:43

wiewatwaar

whatever

Recepties fotograferen is vooral een kwestie van 'koppen snellen' Zorgen dat iedereen erop staat en bij voorkeur bij het feliciteren. Omdat het er vooral op aan komt het moment te vangen heb je geen tijd om over scherpte/onscherpte na te denken. Neem gewoon 70mm en f5.6. Als alle leuke momenten en belangrijke personen er maar scherp op staan is de kwaliteit verder niet zo heel belangrijk.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

Even wat uit eigen ervaring, ben namelijk laatst getrouwd en mijn vrouw en ik hadden voordien zelf ook al bij bruiloften gefotografeerd - we kennen dit dus van beide kanten...
En hadden na onze eigen bruiloft het gevoel dat we het liever zelf hadden gedaan... maja..

- laat vantevoren het bruidspaar aan de fotograaf duidelijk maken dat er iemand anders (jij) filmt en af en toe fotografeert, dat is veel gemakkelijker dan op de dag zelve met de beste man te babbelen. Als het een fotograaf is die zich per dag laat inhuren en niet per afdruk achteraf zal het hem worst wezen of jij vanuit hetzelfde standpunt fotografeert of niet.
- koppensnellen is een must, zoals hierboven genoemd.
Wat (achteraf) heel leuk is (en er bij ons bij-in geschoten is destijds) zijn foto's van het paar met zijn en haar (groot)ouders, de broers en zussen, zijn vriendenkring, haar vriendenkring etcetc. Een en ander hangt ervan af hoe groot het gezelschap is. Maak met het bruidspaar vantevoren afspraken over in hoeverre jij als fotograaf de tijd en gelegenheid krijgt/mag nemen om groepjes mensen op te laten stellen/poseren. Teveel geposeer is voor de gasten erg onaangenaam, maar te weinig levert vaak foto's op van mensen die net een slok nemen, een hap nemen oid...

Wil het paar een 'objectieve' reportage (dus eigenlijk gewoon foto's van hoe het eruitzag) of liever (wat meestal het geval is) leuke foto's van hun familie en vriendenkring, op de bewuste dag? In het laatste geval is het van belang tante zusenzo de tijd te geven haar mond leeg te eten, ome Jan z'n mond te laten houden en beide te laten lachen naar het vogeltje.
Foto's van etende mensen zijn zelden acceptabel, foto's van een tafelend gezelschap zijn wel weer ok, met geheven glazen oid...

Vaak zijn foto's van 2 a 5 personen het leuks, hoe minder mensen hoe groter de kans dat iedereen er goed op staat/ acceptabel kijkt.
Voor de wat grotere groepsfoto's kan het helpen als de ceremoniemeester(s) help/t/en met het zorgen dat de mensen meewerken en dat de juiste mensen zich opstellen (en op de juiste manier/volgorde, voor zover van toepassing,.. naar eigen inzicht). Ook hiervoor is het goed vantevoren te overleggen met het paar en de ceremoniemeester(s). Die laatste(n) moet(en) ook wat tijd inruimen voor de groepsfoto's enzo.
Terwijl de officiele fotograaf het bruidspaar op de korrel neemt (de officiele reportage, die meestal een beetje afgezondert plaatsvindt), kan jij tegelijkertijd met de gasten hetzelfde doen.

Je moet ook in de gaten houden dat hoewel de foto's in principe voor het paar zijn, iedereen wel wil dat hij/zij er zelf goed op staat, want iedereen weet dat alle anderen die zooi inderdaad voorgeschoteld gaan krijgen, of ze willen of niet.....

Sommige mensen willen niet op de foto, dat kom je soms tegen, vinden dat ze er niet mooi genoeg uitzien (kleding/make-up oid) of dat ze niet fotogeniek genoeg zijn, of ze zijn op andere manier 'camera-shy',... gewoon zeggen dat het niet voor jou zelf is of voor henzelf, maar voor het bruidspaar, 'en natuurlijk wilt u toch best poseren voor het paar..'
Bij mij was het dan altijd toch weer: "Jawel, vooruit dan maar."

Via het plafond flitsen: let erop dat het plafond niet te hoog is (sorry dat ik je aanspreek alsof je nog nooit gefotografeerd hebt, ik ken je ervaringsniveau niet) en dat het wit is. Ik ben ooit in de fout gegaan (ook op een receptie) met een spiegelreflex die ik niet kende en een flitser die ik niet kende, via een bruin plafond op 2,5 a 3 meter hoogte. Not cool. (En ik was de enige die een acceptabele camera had, achteraf was het bruidspaar er hartstikke blij mee (want niks verwacht), maar ik vond die foto's knap slecht..... zij redeneerden echter anders: hee gaaf, hebben we toch wat plaatjes van wie er allemaal waren e.d....)

Zorg dus ook dat je je materiaal kent, schiet vantevoren een filmpje met die spiegelreflex, probeer je idee uit met groot diafragma en dus weinig scherpte-diepte (vind ik een goed idee, vooral in een grotere ruimte met een 'drukke' achtergrond - dan haal je die mensen er echt uit).
Oefen op mensen met de flits, dan kan je uitvinden hoe je ze zaak moet instellen om niet alles hopeloos overbelicht te laten raken door de flits -- mannen met donkere kostuums krijgen nl vaak een compleet wit gezicht.

Andere tip: altijd (in)flitsen. Ook als je flits eigenlijk niet wil/hoeft. Zeker buiten in zonlicht. Trust me on this.
Kleine tip in de zijlijn: als je 'portrait' foto's maakt van iemands profiel, hou je camera dan zo dat de flitser in het gezicht flitst en niet op het achterhoofd (kijkt die persoon naar links, dan de flitser links en andersom).
Met een compact kamera natuurlijk nooit de flits lager dan de lens -- met compacts waarbij de flits b.v. linksboven (van achter de kamera gezien) de lens zit wil men nogal eens de rechterkant boven houden voor 'portrait' formaat - en dan flits je in de neusgaten en onder de kin... en dat ziet er raar uit, zonder dat je direct ziet waarom het 'raar' is....

Als je een 2e (of 3e) foto van iemand wilt maken omdat je niet zeker weet of hij/zij net met de ogen knipperde oid, en de bewuste persoon 'wil niet' dan is de volgende zin van toepassing: "maar u heeft zo'n mooie jurk/mooi kostuum aan, dat moet ik er even goed opzetten".

Hmm, lang genoeg, hoop dat je er wat aan hebt. Als er meer tebinnenschiet meld ik het wel...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Goede reactie zeg! Veel tips en pointers waar ik ook nog niet aan had gedacht. :)

Bericht hierboven

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Misschien wel ehel simpel hoor, maar gebruik voor het filmen een goed statief. Anders kan je nog zoveel tijd besteden aan het bedenken hoe je alles aan gaat pakken maar ziet het er vaak nog erg klungelig uit.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 15:55

megaleo

Special member

Filmen kun je heel makkelijk doen door gewoon veel te filmen maar je nooit te lang op 1 punt te focussen. Stukjes van 10 sec. filmen, langer is niet nodig. Je wilt er tenslotte maar een film van maken van 15 minuten.
Film dus alleen kort iets intterrants. Maar als je denkt dat het nog leuker kan worden bijvoorbeeld als er een sketch of iets dergelijks wordt gedaan. Film die dan helemaal. Dan kun je later achteraf nog altijd knippen en plakken met het monteren.
Of als er muziek op de achtergrond is die je er helemaal op wilt hebben, ook je camera laten draaien. Kun je later ook weer gebruiken. :)
En verder nog veel meer dingen waar je rekening mee kunt en moet houden. Maar kan ik nu ff niet opkomen. Ja, film niet tegen het licht in. Of stel je camera juist in op dat moment als je geen andere keus hebt.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uit ervaring (filmen van bruiloften) kan ik zeggen dat je vooral veel moet filmen probeer alles in ieder geval vast te leggen zeker op het stadhuis kerk etc. ook wat er omheen gebeurd aankomst vertrek etc.. Blijf tijdens ceremonien uit het zicht (het gaat niet om de film maar om het bruidspaar) niets is zo irritant dan iemand die de scenes regiseert het moet spontaan blijven. Als je dan die hele berg film hebt ga je monteren en gooi je het meeste weg Laatste keer van 5 uur ruw materiaal heb ik een film gemaakt van 1 uur, hetgeen ook echt de maximale lengte voor een film is was wel stadhuis kerk diner feest. Verder ben ik van mening dat je iedere goede fotograaf filmer wel gezien mag worden maar niet aanwezig mag zijn. (Behalve natuurlijk bij de staatsie foto's). Succes.
PS voor montage gebruik ik pinnacle studio eenvoudig en snel zeker door de scene herkenning en het gemakkelijk kunnen snijden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• e1f
Wow... gaat hard zo! Dank u voor de tips!

Er gaat nog een extra pakje penlites mee voor de flitser om ook buiten te flitsen. Dat van de goede kant op draaien van de flitser is ook wel een goede!
Ik zal de ceremoniemeesters en het paar nog eens even vragen of ze nog geposeerde groepsfoto's enzo willen hebben.
Een wat simpeler vraagje: wat voor isowaarde kan ik het beste nemen? Ik had zelf voor buiten rolletjes van 200 en binnen 200 of 400 in gedachten, maar kan iemand die er iets meer verstand van heeft dan ik daar nog iets over zeggen?

Voor het flimen heb ik op zich wel een statief, niet zo'n goede, maar ik weet niet of het nou handig is om als ik een beetje heen en weer wil lopen om zo'n statief onder de camera te hebben hangen...

• wiewatwaar
  • Laatst online: 15:43

wiewatwaar

whatever

ISO 200 doet het prima als je toch flitst.
Wat video bertreft, kan je een 2e camera regelen? Zet die dan op statief en laat hem continu lopen zodat je een ononderbroken geluidsspoor hebt. Daarnaast met je andere camera losse shots nemen.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
megaleo schreef op 29 juni 2004 @ 14:16:
Filmen kun je heel makkelijk doen door gewoon veel te filmen maar je nooit te lang op 1 punt te focussen. Stukjes van 10 sec. filmen, langer is niet nodig. Je wilt er tenslotte maar een film van maken van 15 minuten.
Film dus alleen kort iets intterrants. Maar als je denkt dat het nog leuker kan worden bijvoorbeeld als er een sketch of iets dergelijks wordt gedaan. Film die dan helemaal. Dan kun je later achteraf nog altijd knippen en plakken met het monteren.
Of als er muziek op de achtergrond is die je er helemaal op wilt hebben, ook je camera laten draaien. Kun je later ook weer gebruiken. :)
En verder nog veel meer dingen waar je rekening mee kunt en moet houden. Maar kan ik nu ff niet opkomen. Ja, film niet tegen het licht in. Of stel je camera juist in op dat moment als je geen andere keus hebt.
Stukje van 10 seconden :X dan heb je dus 90 verschillende stukjes film nodig om daar 15 minuten van te maken ;)

Voor de rest, gebruik gewoon een statief, een driepoot kun je zo inklappen ook, als hij helemaal uitgerold is, dat het gewoon een lange stengel onder de camera is en dan kun je dus gewoon lopen en uitzetten waar je verder wil filmen.

Verwijderd

Een richtmicrofoon voor de videocamera is onmisbaar, anders heb je alleen omgevingsgeluid rond de videocamera.

Verwijderd

indien je een digitaal fototoestel hebt, let dan goed op de lichtinval. Als je op de achtergrond te veel licht hebt zal het resultaat een te donkere foto zijn. Zeker bij de goedkopere camera's.

Verder: knip en film zoveel mogelijk. Weggooien is altijd makkelijk (bij digitaal spul dan, anders wordt het prijzig).

Maak ook shot's van de omgeving (gemeentehuis, kerk, feestzaal e.d.)
Dan het geheel met pinnacle mooi afwerken.

hmm verder zo snel efkes nix.

edit:
oh ja, verander in het gemeentehuis ook een paar keer van positie zodat je shot's hebt met de ambtenaar van voren en wat shots als jij achter de ambtenaar staat en de rest van voren ziet. Altijd leuk om te zien wie er bij waren!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 12:45 ]

Pagina: 1