[NAV] Bootable versie updaten?

Pagina: 1
Acties:

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Mijn Norton 2003 versie (met verlengde licentie) is tevens bootable.
Bij het booten heb ik de keuze tussen
0 Boot from HD
0 Boot from cd-rom

Bij het booten van cd-rom start er een Dos-based Norton virusscanner.
Echter bij het opstarten van deze NAVDX (o.i.d.) zoekt hij op de a:\ naar een virusdefinition update.
Omdat de versie zelf uit 2002 is, is deze absoluut niet up to date.

Nu heb ik deze boot-virusscanner nodig voor een kennis en wil daarbij wel gebruik maken van de laatste virusdefinities, alleen mijn probleem is: Waar vind ik deze?

Op de site van symantec.nl / downloads staan wel de laatste virusdefinities, deze is ook partieel te downloaden voor 4 diskettes. Ik heb dus deze (1 .exe en 3.zip) zo op diskette gekopieerd, maar bij het booten pakt hij deze niet.
Heb ik nu de verkeerde virusdefinitions gedownload?
Zijn er speciale bootable virusdefinitions-updates?

Wie weet hier een antwoord op?

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Als je van je norton-cd boot, kun je de meteen de standaard scan stoppen, en zelf een starten, en je eigen parameters meegeven.
je moet even "navdx.exe /?" doen om alle opties te lezen, maar je kunt opgeven waar hij zijn definities vandaan moet halen.

Bedenk je wel dat het scannen onder "dos" wel behoorlijk trager gaat dan onder windows.

[ Voor 5% gewijzigd door KompjoeFriek op 29-06-2004 01:53 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• TiMmS
Die commands heb ik gezien; echter de diskettes die ik gemaakt heb bestonden uit 1 .exe bestand en 3 met een .zip bestand zoals hieronder beschreven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20040628-007-i32-1.exe
 June 28, 2004
 June 28, 2004
 965 kB

20040628-007-i32-2.zip
 June 28, 2004
 June 28, 2004
 1.28 MB

20040628-007-i32-3.zip
 June 28, 2004
 June 28, 2004
 1.33 MB

20040628-007-i32-4.zip
 June 28, 2004
 June 28, 2004
 1.30 MB

Deze heb ik kaal (dus zonder uitpakken op diskettes gezet).
Nu heb ik dus geboot met cd en die commands heb ik ook opgeroepen, maar ik kan geen command vinden voor de path ? Hoe doe ik dit? en dien ik ze eerst uit te pakken alvorens ze op diskette te zetten ?

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

TiMmSy schreef op 29 juni 2004 @ 02:02:Deze heb ik kaal (dus zonder uitpakken op diskettes gezet).
Nu heb ik dus geboot met cd en die commands heb ik ook opgeroepen, maar ik kan geen command vinden voor de path ? Hoe doe ik dit? en dien ik ze eerst uit te pakken alvorens ze op diskette te zetten ?
Je kennis heeft niet toevallig al norton av geïnstalleerd en up-to-date?

Zo ja, er is echt een optie om die navdx.exe de up-to-date definities te laten gebruiken.

zo nee, dan zul je op de een of andere manier die definities mee moeten nemen, en die op zijn schijf zetten, en navdx.exe alsnog naar die definities laten wijzen.
Waarschijnlijk zijn de files die jij nu op floppy gezet hebt de intelligent update files, welke wel de laatste definities bevatten, maar in een installer zitten.
Wat je kunt doen om die definitities te pakken te krijgen is een geïnstalleerde norton av updaten, en dan daar de definities van kopiëren.

Een heel gepruts waar je waarschijnlijk niet vrolijk van gaat worden...
jammer genoeg heb ik norton niet bij de hand.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Heb je een CD-brander? Zo ja, dan kan je het volgende proberen:

- Kopieerde gehele CD naarje harde schijf, of maak er een image van.
- Download de meest recente definities
- Kopieer de gedownloadde bestanden naar de image, en verplaats de oude bestanden.

Volgens mij moet dat lukken :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• TiMmS
Ik heb een cd-brander thuis, echter nu zit ik in de nachtdienst en morgenochtend vroeg moet ik ze gebruiken.

Ik heb nu 4 diskettes met de laatste virusdefs en 1 bootable NAV 2003 cd.

het moet toch mogelijk zijn om via de bootable navdx.exe te starten en via de command de nieuwste defs in te laden ?

Maar het lukt me niet.

Moet ik de .zip's misschien uitgepakt op diskette zetten?

PS: het is trouwens WinXP, op de site van symantec geeft ie weer dat die bootable niet werkt onder xp en NTFS. Het lijkt me sterk dat Symantec hier geen ander middel voor heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door TiMmS op 29-06-2004 03:04 ]

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

TiMmSy schreef op 29 juni 2004 @ 02:59:
Ik heb nu 4 diskettes met de laatste virusdefs en 1 bootable NAV 2003 cd.
Heb net een beetje zitten vogelen, maar met die ingrediënten ben je er helemaal klaar voor :)

Wat je morgen doet is:• Opstarten vanaf je norton cd.• Niet de standaard scan starten, maar afbreken.• Plaatst de 1e diskette met de .exe erop.• Start de .exe van diskette met de optie "/extract c:/temp/norton" erachter.• als het goed is vraagt hij steeds de volgende diskette erin te doen. Doet ie dat niet? Kopiëer dan eerst de .exe en de 3 .zips naar de harde schijf, en doe de vorige stap nog eens :)

als het goed is heb je nu in de map c:/temp/norton de up-to-date virus definities staan.
• start navdx.exe met de optie erachter om een definitie pad aan te geven.
ik geloof zo: navdx.exe /cfg c:/temp/norton

(als je kennis alleen NTFS gebruikt zit je met een probleem. dan moet je de uitgepakte definities eerst op CD zetten...)

• TiMmS
Dit ziet er goed uit, tnx m8 ! ga het morgen proberen.

Pagina: 1